• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jennsan85

Är skit orolig. Fick en liten blödning imorseFörvånad. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten. 

• Jennsan85
    annadenise skrev 2013-05-06 16:07:44 följande:
    Ja de är första barnet.jag är glad och lycklig men samtidig rädd och nervös..vilket iof är normalt.
    ÄR med glad o lycklig =). Men man blir ju orolig o nojig. 
  • sunnydays
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:06 följande:
    Är skit orolig. Fick en liten blödning imorseFörvånad. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten. 
    Gör det ont också? Blöder det mycke eller lite?
    Man kan ju få blödningar av massa orsaker, ibörjan kan det vara att kroppen inte fattat att den är gravid. Eller nåt blodkärl som spruckit. Eller nåt annat. Hoppas den itne är någton fara och att lilla knytet stannar kvar där inne
  • Jennsan85
    sunnydays skrev 2013-05-06 16:11:09 följande:
    Gör det ont också? Blöder det mycke eller lite?
    Man kan ju få blödningar av massa orsaker, ibörjan kan det vara att kroppen inte fattat att den är gravid. Eller nåt blodkärl som spruckit. Eller nåt annat. Hoppas den itne är någton fara och att lilla knytet stannar kvar där inne
    Tack :). Igår hade jag lite ont som mensvärk till och från. Men det har jag haft vissa dagar till och från. Läst att det kan va växtvärk för livmodern växer till sig. Blödde lite bara men va som utspätt lite om du förstår vad jag menar. Inte kommit mer idag eller bara lite men mer brunt. Hoppas med allt är bra med lilla knytet. Vill bara ha nästa måndag nu. 
  • sunnydays
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:17:19 följande:
    Tack :). Igår hade jag lite ont som mensvärk till och från. Men det har jag haft vissa dagar till och från. Läst att det kan va växtvärk för livmodern växer till sig. Blödde lite bara men va som utspätt lite om du förstår vad jag menar. Inte kommit mer idag eller bara lite men mer brunt. Hoppas med allt är bra med lilla knytet. Vill bara ha nästa måndag nu. 
    Men så har jag också, molande verk till och från. Så har nog de flesta, och de är ju som du sa att det växer.
    Tror att det ska vara mer som mens om man får tidigt mf. Hoppas det slutar blöda

• annadenise

Ja.allt är ju nytt..lätt att man överanalyserar saker..jag ska till BM 16 maj, längtar

Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:48 följande:
    ÄR med glad o lycklig =). Men man blir ju orolig o nojig. 

• Mymemlan

Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-06 17:16:28 följande:
    Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D
    Åh va roligt :)

• moto
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:06 följande:
    hoppas det inte är mf och att allt går bra! Håller tummarna att det är bra med knytet och att din vecka går fort!
    Mymemlan skrev 2013-05-06 17:16:28 följande:
    vul - av nån särskild anledning?

Har ni bestämt er om ni ska göra Kub eller inte? Jag vill mest göra det för att få en extra chans till ul och för att se om det verkar bra, är det något allvarligt fel tar vi ställning till det då känner jag! Nån som gjort kub innan? Det gjordes inte  på rutin som nu när jag var gravid sist!

• Jennsan85
    moto skrev 2013-05-06 17:53:28 följande:
    hoppas det inte är mf och att allt går bra! Håller tummarna att det är bra med knytet och att din vecka går fort!

vul - av nån särskild anledning?

Har ni bestämt er om ni ska göra Kub eller inte? Jag vill mest göra det för att få en extra chans till ul och för att se om det verkar bra, är det något allvarligt fel tar vi ställning till det då känner jag! Nån som gjort kub innan? Det gjordes inte  på rutin som nu när jag var gravid sist!

Tack så mycket :)
Svar på tråden BF januari 2014