• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jennsan85
    sunnydays skrev 2013-05-06 16:31:43 följande:
    Men så har jag också, molande verk till och från. Så har nog de flesta, och de är ju som du sa att det växer.
    Tror att det ska vara mer som mens om man får tidigt mf. Hoppas det slutar blöda

Tack :). Känns skönt o veta att någon mer har sån värk. Har slutat blöda blödde bara lite imorse. Så jag hoppas allt är bra med lilla knytet =). Bara jobbigt o vänta till måndag innan man får veta mer =/
  • Jennsan85
    annadenise skrev 2013-05-06 16:35:35 följande:
    Ja.allt är ju nytt..lätt att man överanalyserar saker..jag ska till BM 16 maj, längtar
    Ja man gör ju det. Det är nog lätt hänt. Åh spännande Skrattande. Ska du på inskrivning då? Jag ska dit den 15 maj. Så ska jag på vaginalt UL 13 maj. Va på det idag med för jag blev så orolig fick en liten blödning idag Obestämd. Han sa det kan va MF eller inte att allt såg bra ut inuti o ingen blödning inuti. Men han kunde inte se hjärtslag men är ju väldigt tidigt gången ännu. Så jag ska dit på måndag igen på UL. Han sa det är 50 50 att det är MF o 50 50 att allt är bra. Så nu hoppas jag o håller tummarna för att allt är bra med lilla knytet. Har du haft nån liten blödning? Har du med typ som mensvärk ibland? 
  • tpf10

Idag har jag bokat tid för inskrivning! Tjoho, ska till samma barnmorska som jag hade med min son :). Fick tid den 5/6 så då är jag i vecka 8. Tänkte även boka ett privat UL för att stilla min oro. Skulle aldrig klara av att vänta till vecka 18. Kan man boka ett i v.8 och ett i v.12 måntro? Eller blir det "för många" då? Får man ens göra hur många UL som helst?

• sunnydays

Åh ja vill också boka tid. Försökt ringa mama mia ida, men har bara varit telefonsvarare. Vet inte vad jag höll på med när jag skulle lämna meddelande heller så rätt säker på att jag misslyckades med det (hur man nu kan göra det) så får prova igen imorn.

• Mymemlan
    moto skrev 2013-05-06 17:53:28 följande:
    hoppas det inte är mf och att allt går bra! Håller tummarna att det är bra med knytet och att din vecka går fort!

vul - av nån särskild anledning?

Har ni bestämt er om ni ska göra Kub eller inte? Jag vill mest göra det för att få en extra chans till ul och för att se om det verkar bra, är det något allvarligt fel tar vi ställning till det då känner jag! Nån som gjort kub innan? Det gjordes inte  på rutin som nu när jag var gravid sist!

Jag ska göra UL för att se att graviditeten sitter rätt, och inte i äggledaren. Är livrädd för ett X då jag bara har en äggstock och äggledare så vill upptäcka det i tid för kan man med hjälp av nå liknande som cellgift för att få det att avstanna och stöta ut,och inte förstöra äggledaren, så därför vill jag veta i tid. :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-06 18:37:22 följande:
    Jag ska göra UL för att se att graviditeten sitter rätt, och inte i äggledaren. Är livrädd för ett X då jag bara har en äggstock och äggledare så vill upptäcka det i tid för kan man med hjälp av nå liknande som cellgift för att få det att avstanna och stöta ut,och inte förstöra äggledaren, så därför vill jag veta i tid. :) 
    Hoppas allt ser ut som det ska då och du får se en frisk liten bebis på rätt ställe
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-06 18:41:53 följande:
    Hoppas allt ser ut som det ska då och du får se en frisk liten bebis på rätt ställe
    ja verkligen :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • tpf10
    sunnydays skrev 2013-05-06 18:34:52 följande:
    Åh ja vill också boka tid. Försökt ringa mama mia ida, men har bara varit telefonsvarare. Vet inte vad jag höll på med när jag skulle lämna meddelande heller så rätt säker på att jag misslyckades med det (hur man nu kan göra det) så får prova igen imorn.
    Skoj, jag ska gå på Mama Mia :)! Vilken av dom ska du gå på?
  • sunnydays

Woho, mitt försök till att lämna meddelande lyckades iaf, bm ringde upp nu och jag fick tid den 3 juni :)

• MizzMyzig83

Jag har fått tid på tisdag den 14 maj..... Spännande med denna nya världen man inte varit i innan=)

Svar på tråden BF januari 2014