• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan

Vi blev gravida på andra försöket, slutade i missfall. Första försöket efter missfallet, alltså första ägglossningen blev vi gravida igen. Och jag har bara en äggledare och äggstock, fantastiskt hur fort det kan gå! :)

• sunnydays
    tpf10 skrev 2013-05-06 13:22:42 följande:
    Ja grattis!!
    Haha eller hur? Jag trodde jag såg i syne först. Var ett sådant svagt svagt streck, men dagen efter fick jag gravid på det digitala.. Detta var i lördags. Är fortfarande helt chockad! :)
    Jag kände nästan att jag bara hittade på när jag berättade för sambon :) För man har tänkt och planerat så länge, så plötsligt tog det sig. Vet inte hur många ggr jag gick och tittade på testet :)
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-06 13:25:46 följande:
    Vi blev gravida på andra försöket, slutade i missfall. Första försöket efter missfallet, alltså första ägglossningen blev vi gravida igen. Och jag har bara en äggledare och äggstock, fantastiskt hur fort det kan gå! :)
    Beklagar missfallet, men häftigt att det tog sig så fort, men en äggledare och allt :)
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-06 13:28:42 följande:
    Beklagar missfallet, men häftigt att det tog sig så fort, men en äggledare och allt :)
    ja vi var beredda på att få försöka några gånger ändå, vi vågade inte hoppas att det skulle ta sig ännu fortare denna gång. Så nu längtar vi så :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • fluu

Funderar på när vi ska berätta för folk,har bara berättat för min bästa vän för att ha någon att prata med och för mamma för att hon hade märkt ändå.

Förra gången berättade vi för de närmaste efter att ha hört hjärtljuden i vecka 16 eller nåt och för alla efter rul i vecka 18 eller vad det var. Var så oroliga då eftersom vi fått mf innan.

Denna gång känns det som vi måste berätta tidigare,blev stor som en elefant i början förra gången och andra gången ska man väl bli större?
    Sen är det ju det att sambons bror gifter sig ungefär när vi tänkt berätta(vecka 15),men att berätta på bröllopet är det ju inte tal om,vill inte stjäla uppmärksamhet från dem. Och det kanske inte ska vara för nytt just på bröllopet så att många pratar om oss istället för brudparet.

Vad tror ni ?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • vilja89

Är helt chockad fortfarande. Plussade precis. Testade två stycken. Kom fram direkt. Känns så overkligt. Som att jag sitter och ljuger.
    Sambon kommer hem om en timme. Det blev inte en helt vanlig måndag.
    Så glad!  

BF 4 Januari.  

• Rödhaken

Grattis alla ni som plussat!

Fick också ett plus i lördags, BF är den 10 januari. Hoppas det håller sig denna gång, har slutat en gång redan i v 7. Men har världens finaste son på drygt två år sedan innan, hoppas så att han ska få bli storebror nu!

• Jennsan85
    annadenise skrev 2013-05-05 22:29:29 följande:
    Jag har bf 6/1
    Åh då väntar vi nästan samtidigt vad kul =). Är det första barnet för dig med?
  • sunnydays

Grattis vilja89!

fluu berätta på bröllopet kan man ju inte nej, men sen får ni nog känna efter lite och diskutera lite.
    Vi hade tänkt vänta till v 12 med att berätta för familj, men sambon är borta i 6 veckor runt då och blir för sent att berätta när han kommer hem igen så blir att berätta nästa helg istället (bara i v 7 då). Så börjar hans famrmor och mormor bli så virriga att han vill hinna berätta för de när de fortf kan förstå och bli glada för de.
    Så kommer jag berätta för min ena syster innan inskrivningen (för att jag kanske får ärftlig problemgraviditet som hon haft). Mina andra syskon får jag se när jag berättar för, lär bli tidigare också för att de inte min andra syster ska råka försäga sig eller nåt. Resten väntar vi med.

• annadenise

Ja de är första barnet.jag är glad och lycklig men samtidig rädd och nervös..vilket iof är normalt.

Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:00:04 följande:
    Åh då väntar vi nästan samtidigt vad kul =). Är det första barnet för dig med?

Svar på tråden BF januari 2014