• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • majpan

Hej hej. Plussade igår och har bf 12/1-14. Är alltså i v 5 (4+2). Har en pojke på nyss fyllda två och har jättejätte svårt att tänka mig honom som storebror =)

• Jossehaugen

Min sambos familj vet inte om mig, och absolut inte att jag är gravid. Jag vill ju att hans familj ska veta om mig och att vi väntar barn. Än att dem ska höra det av någon annan. Har ni något tips på vad jag ska göra? Så min sambo pratar med sin familj?

• Susanne1975
    Jossehaugen skrev 2013-05-08 21:59:06 följande:
    Min sambos familj vet inte om mig, och absolut inte att jag är gravid. Jag vill ju att hans familj ska veta om mig och att vi väntar barn. Än att dem ska höra det av någon annan. Har ni något tips på vad jag ska göra? Så min sambo pratar med sin familj?
    Ursäkta nyfikna frågor...du menar att din sambos familj inte vet om att ni har en relation?
  • Jossehaugen
    heartems skrev 2013-05-08 21:42:33 följande:
    Kul Jossehaugen! :) Jätte tidigt, i know.. Men har ni funderat något på namn?! :)

Nej det har vi inte riktigt gjort än. Har du? Min sambo är orolig för missfall så han vill egentligen inte planera något än. Men jag planerar i "smyg" :-P Vet en hel del grejer som jag vill ha
  • Kattamaja

Oj, här händer det grejer... Grattis o välkomna alla nyplussade! Såg att det skrevs lite om pigmentförändringar tidigare. Det är inte bara huden på magen man kan få fläckar på, utan hela kroppen. Just vid graviditet är det många som får mörka fläckar på överläppen och vid tinningarna. Använd hög spf. (minst 30) Men som allt annat vid graviditeter får en del massa, andra inget alls ;) Men njuuut av solen och värmen, var bara lite försiktiga :)

• fluu
    30maj skrev 2013-05-08 21:07:20 följande:
    När har ni BF tjejer:D??? vore kul att ha koll på när i januari:)
    4/1 preliminärt. Lär ändras sen eftersom min menscykel har varit helknäpp sen dottern kom och vi dessutom skyddade oss så vi har ingen aning när barnet blev till.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jossehaugen

P

Susanne1975 skrev 2013-05-08 22:02:45 följande:
    Ursäkta nyfikna frågor...du menar att din sambos familj inte vet om att ni har en relation?

Nej dem vet inte om att vi är tillsammans och att vi bor med varandra.
  • fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-08 21:55:58 följande:
    Heartems: har Elsa som favorit på tjejnamn, det har jag haft länge nu men har inga andra namn på lager ;)
    Åh,det är så fint. Skulle kunnat döpa till det med,men mina kusiners hund heter det så det funkar inte.

För mig som namnintresserad är namnspånandet bland det roligaste med att vänta bebis.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • viggen

Jag har enligt fl´s kalender bf 11 januari..  men har ju noll koll... 22/5 ska jag få göra vul. Dock inte säkert att  hjärtat syns då... Men vi sak se så graviditetens sittter rätt :D

Svar på tråden BF januari 2014