popcornplaya skrev 2013-05-08 11:24:43 följande:
Är ganska otränad nu och känns onödigt att stressa/anstränga kroppen. Vill liksom inte riskera nått. Vi har kämpat i ungefär två år för att bli gravida igen och jag är väll bara väldigt, väldigt nojjig.
Det spelar nog ingen roll vad vi säger då men det är nog omöjligt att "träna fram ett missfall" eller skada ett foster genom träning. Det går ju liksom inte att springa ut den. Men det måste du nog komma fram till själv

sagalo skrev 2013-05-08 11:33:02 följande:
Ja har ungefär samma "viktmål" eller vad man ska säga.. men håller med, inte roligt om man ska vikthetsa hela graviditeten heller! Haha ja jag ska nog försöka dra ner på godisätandet osv iaf :)
Ska träffa svärföräldrarna ikväll för första gången sen vi plussade, och jag VET att det kommer bjudas på vin. Haha är lite nervös för det, för jag brukar aldrig tacka nej annars.. så tror att de kommer börja ana nått direkt :p Men visst är det så att embryot/fostret inte får näring från mamman förrän vecka 10 eller nått sånt? Tänkte om man kanske kunde ta ett litet glas utan dåligt samvete, bara för att slippa misstänksamhet. Vill ju överraska dom stort när vi väl ska berätta! :) Haha, hatar det här hemlighetsmakeriet alltså...
nej jag gick in i v7 idag och läste i appen, TOTALT alkohol och rökförbud allt går över till fostret - som inte kan bryta ner det! Ibland när jag och min varit hos släktingar som envisats med att bjuda på "otäck" sprit har vi bytt glas eller så har han sagt typ oj det här var gott får jag en slurk av dig eller nå´t i den stilen, tror inte ens jag var gravid då han vet hur plågad jag blir om jag ska artighets-dricka typ tantsprit *rys*. Ni kan nog lösa det!
Trollbarnet skrev 2013-05-08 13:17:57 följande:
Företaget kan ju inte göra någonting annat än att gratulera, typ. Kan bli ett ganska smutsigt ärende via facket (min syster var med om det) och då är det aldrig arbetsgivaren som vinner.
mariafii skrev 2013-05-08 13:33:47 följande:
Förstår din oro och det är ju bra att vänta lite med att visa. Jag har fast men jag känner också att jag inte vill att dem ska veta för tidigt iaf om det kan påverka jobbet längre fram. Klart dom inte får diskriminera men man blir ändå ite orolig
ja fast tror ändå det kan vara svårt att bevisa...hos oss går man en utbildning och efter den kan de säga att man har "problemområden" de vill man ska förbättra! En del stämmer inte ens, de liksom hittar på eller blandar ihop folk eller vad de gör! Så en liiiten grej kan bli att man inte blir fast direkt efter utan de vill se en förbättring och då får man 2 månader på sig att visa det därefter kan de anställa.
Men har ju jobbat på "allmän visstidsanställning" i ett år nu! De förlänger 3 månader i taget bara! Nu jobbar jag tex utan anställningsavtal, de gick ut i mars och vi är några st som går utbildningen och de har inte heller fått, jag frågade efter dem men de sa att de inte hade några skrivna än...seriöst liksom! Nu pratar vi inte ett litet privat företag utan statligt!!

Jag är livrädd för vad de kan ta sig till. Facket är dessvärre inget att hänga i julgranen heller - den fackliga representanten och högsta chefen är ju polare och spelar golf ihop...