• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 11:49:38 följande:
    Okej, ja hur det än ligger till så känns det ju lättast att bara utgå från att allt vad rökning och alkohol heter att förbjudet från första början :) Skulle ju som sagt inte kännas bra oavsett! Haha ja kanske får göra en sån fuling! beror väl lite på om de bjuds innan maten eller inte, annars får jag väl bara vara snabb med att fylla ett glas med läsk eller nått så jag slipper frågan :p Alltså åh.. känns så fånigt att man ska hålla på såhär! Vill ju bara vara ärlig, men känns ju lite tidigt än :) Men ja, ska prata med sambon innan!

Jag med! Haft några envisa kilon som jag gått upp och ner sen jag fick barn.. och just nu ligger jag ett par kilon över det jag vill liksom. Hade ju planerat att hinna bli av med dom innan, känns svårt att göra det nu? 

Haha mitt mål var också att bli av med dem innan då vi ska gifta oss i sommar. Men en före detta arbetskamrat kommer jag ihåg att hon gick ner först då hon blev gravid och sedan upp lite. Det är nog inte omöjligt om du tränar på så gott du kan och vara nyttig :)

JAAA man vill ju bara skrika ut det :)  
  • Veronica76

Vi har redan berättar för svärföräldrarna och ett par kompisar, resonerar som så denna gång att även om det skulle sluta olyckligt så kommer vi vilja berätta det också för de personer som vi väljer att berätta för.

Sen är det väl för att det är barn nr 2, på något sätt kändes det mer viktigt förra gången att hålla det hemligt till efter v 12. Och den gången hade vi kämpat länge för att få till det och denna gång bara blev det så det är väl många faktorer som styrt vårt val att berätta.

TIll helgen fyller syster år och ska ha stor fest med närmaste familjen så då kommer det att avslöjas även där då man inte annars tackar nej vid sånna tillfällen.       

• Trollbarnet
    sagalo skrev 2013-05-08 11:49:38 följande:
    Okej, ja hur det än ligger till så känns det ju lättast att bara utgå från att allt vad rökning och alkohol heter att förbjudet från första början :) Skulle ju som sagt inte kännas bra oavsett! Haha ja kanske får göra en sån fuling! beror väl lite på om de bjuds innan maten eller inte, annars får jag väl bara vara snabb med att fylla ett glas med läsk eller nått så jag slipper frågan :p Alltså åh.. känns så fånigt att man ska hålla på såhär! Vill ju bara vara ärlig, men känns ju lite tidigt än :) Men ja, ska prata med sambon innan!

Jag med! Haft några envisa kilon som jag gått upp och ner sen jag fick barn.. och just nu ligger jag ett par kilon över det jag vill liksom. Hade ju planerat att hinna bli av med dom innan, känns svårt att göra det nu? 
    Annars kan du skylla på att du haft huvudvärk och tagit smärtstillande, eller nått sånt. Då får man ju inte dricka sen.
  • sagalo
    mariafii skrev 2013-05-08 12:05:46 följande:

Haha mitt mål var också att bli av med dem innan då vi ska gifta oss i sommar. Men en före detta arbetskamrat kommer jag ihåg att hon gick ner först då hon blev gravid och sedan upp lite. Det är nog inte omöjligt om du tränar på så gott du kan och vara nyttig :)

JAAA man vill ju bara skrika ut det :)  
    Haha okej, skönt att höra att det finns hopp! :) Ja, jag tycker ju inte att det borde vara så svårt att hålla vikten om man faktiskt gör som du säger, tränar så gott man kan och tänker på vad man stoppar i sig :) Jag var nog långt mer onyttig förra gången än jag vill erkänna haha.. som att jag lurade mig själv att jag inte gjorde nått fel och skyllde på annat :p Men denna ständiga hunger är fasen svår att hantera alltså :)
    Veronica76 skrev 2013-05-08 12:19:34 följande:
    Vi har redan berättar för svärföräldrarna och ett par kompisar, resonerar som så denna gång att även om det skulle sluta olyckligt så kommer vi vilja berätta det också för de personer som vi väljer att berätta för.

Sen är det väl för att det är barn nr 2, på något sätt kändes det mer viktigt förra gången att hålla det hemligt till efter v 12. Och den gången hade vi kämpat länge för att få till det och denna gång bara blev det så det är väl många faktorer som styrt vårt val att berätta.

TIll helgen fyller syster år och ska ha stor fest med närmaste familjen så då kommer det att avslöjas även där då man inte annars tackar nej vid sånna tillfällen.       
    Jag tänker precis som du! Att OM det nu inte skulle gå vägen så vill jag ju ändå att de ska veta om det, skulle kännas tungt att låtsats som ingenting. Men jag tycker det känns desto svårare med vår dotter, vill ju såklart berätta för henne helst igår! Men om det nu inte skulle gå bra, så känns det som om det vore svårt att förklara det för henne? Men hon har längtat efter ett syskon så länge så man vill ju så gärna berätta... hon pratar syskon varje dag och jag och sambon kan bara titta på varandra och le ;)
  • sagalo
    Trollbarnet skrev 2013-05-08 12:29:12 följande:
    Annars kan du skylla på att du haft huvudvärk och tagit smärtstillande, eller nått sånt. Då får man ju inte dricka sen.
    Ja något sånt känns kanske naturligare att dra till med :)

Tack alla ni som delar med er av era tankar och idéer när en annan känner sig lite lätt virrig... nu när jag väl fått skriva av mig om detta känns det ju såklart inte lika komplicerat :)
  • mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 12:41:08 följande:
    Haha okej, skönt att höra att det finns hopp! :) Ja, jag tycker ju inte att det borde vara så svårt att hålla vikten om man faktiskt gör som du säger, tränar så gott man kan och tänker på vad man stoppar i sig :) Jag var nog långt mer onyttig förra gången än jag vill erkänna haha.. som att jag lurade mig själv att jag inte gjorde nått fel och skyllde på annat :p Men denna ständiga hunger är fasen svår att hantera alltså :)

Jag tänker precis som du! Att OM det nu inte skulle gå vägen så vill jag ju ändå att de ska veta om det, skulle kännas tungt att låtsats som ingenting. Men jag tycker det känns desto svårare med vår dotter, vill ju såklart berätta för henne helst igår! Men om det nu inte skulle gå bra, så känns det som om det vore svårt att förklara det för henne? Men hon har längtat efter ett syskon så länge så man vill ju så gärna berätta... hon pratar syskon varje dag och jag och sambon kan bara titta på varandra och le ;)

Är inte det lite av en tjejgrej att vi gärna vill prata med någon. Min sambo gillar inte när jag säger så men skulle vi få missfall så vill han hålla det hemligt medans jag skulle behöva prata om det men är väl för att dom inte känner i kroppen som jag gör. Jag vill berätta för familjen och sedan jobb och övriga efter v12. Han kommer nog inte vilja :( Jag blir mer och mer sugen och så tror han även att det kommer gå dåligt om vi väl berättar
  • Veronica76
    sagalo skrev 2013-05-08 12:41:08 följande:

Nej med barn är det väl lite annorlunda, vår son är dock bara 2 år men skulle vi berätta så skulle han fråga hål i huvudet på mig om det hela redan nu. Så där kommer vi att avvakta så länge det är möjligt, blir väl svårt när det börjas synas ordentligt och man inte kan göra samma sak som idag med honom.

• moto
    mariafii skrev 2013-05-08 10:37:55 följande:

Åhh va jobbigt, jag håller tummarna för att det inte var något. Vilka veckor har du haft missfall i tidigare?

Hehe ja man får hoppas det :) Min kompis trodde nästan hon vänta tvillingar andra barnet för hon blev stor så fort så gick inte att dölja länge
    skit också, en bekant fick i slutet av dec och vid midsommar såg jag det på henne! Nu blir det ju lite samma för mig men trodde jag skulle vara lite mindre i v7 iaf! Får köpa en gördel ;) Vill inte dela med mig av detta än, har inte fast jobb ännu och får de veta är jag rädd att de kan låta det rinna ut i sanden liksom. Iofs har de kostat på mig en dyr internutbildning så det borde ju gå vägen!
  • Trollbarnet
    moto skrev 2013-05-08 13:02:23 följande:
    skit också, en bekant fick i slutet av dec och vid midsommar såg jag det på henne! Nu blir det ju lite samma för mig men trodde jag skulle vara lite mindre i v7 iaf! Får köpa en gördel ;) Vill inte dela med mig av detta än, har inte fast jobb ännu och får de veta är jag rädd att de kan låta det rinna ut i sanden liksom. Iofs har de kostat på mig en dyr internutbildning så det borde ju gå vägen!
    Företaget kan ju inte göra någonting annat än att gratulera, typ. Kan bli ett ganska smutsigt ärende via facket (min syster var med om det) och då är det aldrig arbetsgivaren som vinner.
  • mariafii
    moto skrev 2013-05-08 13:02:23 följande:

Förstår din oro och det är ju bra att vänta lite med att visa. Jag har fast men jag känner också att jag inte vill att dem ska veta för tidigt iaf om det kan påverka jobbet längre fram. Klart dom inte får diskriminera men man blir ändå ite orolig
Svar på tråden BF januari 2014