• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elvinsmamma

Åh herreguud vad jag är svullen idag! såhär var det inte med sonen men nu känns magen som en uppblåst ballong!! går in i v.7 på lördag och känner mig som om jag är i v.20 haha 

• Susanne1975
    Jossehaugen skrev 2013-05-07 23:18:53 följande:
    Idag så började min sambo riktigt förstå att jag var gravid.
    Jag har också haft svårt att förstå det.
    Så jag gjorde ett till test idag, det står till och med gravid!
    När min sambo såg det så blev han riktigt glad :)

Mitt första gravtest

Mitt andra

Härligt Skrattande
  • Susanne1975
    Jossehaugen skrev 2013-05-07 23:13:25 följande:
    Okej, då har vi nästan lika symtom. Jag är i v. 5+4 nu :)
    Tröttheten kom som en chock för mig, och det känns väldigt mycket när jag är på jobbet..
    Vill inte berätta något än, så jag får gäspa för mig själv ett tag till :)

Mår du illa än? 
    Jag har bara mått illa några enstaka gånger...mest när jag är hungrig eller något luktar illa. Du då?
  • Susanne1975
    30maj skrev 2013-05-08 07:52:24 följande:
    Hej jag plussade precis och tror att ja har bf 15 januari om jag räknat rätt😊 såå lycklig! Ikväll när sambon kommer hem ska ja överraska han med ett lilla syskon till sonen vi har :) tjohoo
    Grattis! Skrattande
  • Susanne1975
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:22:12 följande:

Hon sa att de kunde vara missfall, men sen visste hon inte så ska tillbaka på fredag och kolla hur de ser ut. V6 är jag i.
    Hoppas verkligen att det inte är MF! Rynkar på näsan Håller tummarna för att det går bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Elvinsmamma
    Jossehaugen skrev 2013-05-07 23:13:25 följande:
    Okej, då har vi nästan lika symtom. Jag är i v. 5+4 nu :)
    Tröttheten kom som en chock för mig, och det känns väldigt mycket när jag är på jobbet..
    Vill inte berätta något än, så jag får gäspa för mig själv ett tag till :)

Mår du illa än? 
    Jag är också i 5+4 idag :) kul att vara beräknade samtidigt! ja man är trött heela tiden och var det förra gången också men det går över om några veckor.. då blir det tvärtom istället ;)
    {#emotions_dlg.flower} 
  • Susanne1975

Jag funderade över en sak idag. Det känns liksom som det kittlar i livmodern. Obestämd Någon som känner igen det?

• Susanne1975
    annadenise skrev 2013-05-08 17:17:05 följande:
    Jag känner mig inte de minsta gravid.förra veckan var jag svulldn, hade gaser, spänd i tjejmagen och ömma bröst.nu är jag i vecka 6 (5+3) och har lite spänningar i tjejmagen,är lite mer trött än vanligt, springer på toa varje timme..men annars har jag inga direkta symptom.de gör att jag blir lite nojjig..jag hoppas verkligen att allt växer på som de ska där inne.nästa vecka ska jag på hälsosamtal,vet dock inte när inskrivninh sker.i vilken vecka gjorde ni ul och vul?
    Jag har minns faktiskt inte riktigt eftersom min son är 16 år men på den tiden var det nog RUL runt v. 16. VUL har jag gjort i mina två andra graviditeter på grund av MA och MF för att kolla efter blödning. Nu har jag bokat VUL i början på juni och då kommer jag vara i v. 8. Sen blir det UL i samband med KUB i v. 12. Längtar att se att det finns något som lever där inne Glad
  • 30maj
    Jennsan85 skrev 2013-05-08 17:59:28 följande:
    Någon som vet om det är farligt att sola ute, solarium när man är gravid? Gillar att sola solarium så ska jag utomlands om några veckor. Turkiet :).

Solarium ska man väl hålla sig ifrån då de är för starka direkta värmestrålar på magen. Men ute vet ja inte, men dom flesta brukar ju täcks sin mage med en tshirt eller så när de varit ute länge:) Får alla som vill göra Vul? Med sonen pratade de inte ens om de med mig.. Men de hade ju vart enormt mysigt att få se bebisen nu:)
  • Jennsan85
    30maj skrev 2013-05-08 18:51:36 följande:
    Solarium ska man väl hålla sig ifrån då de är för starka direkta värmestrålar på magen. Men ute vet ja inte, men dom flesta brukar ju täcks sin mage med en tshirt eller så när de varit ute länge:) Får alla som vill göra Vul? Med sonen pratade de inte ens om de med mig.. Men de hade ju vart enormt mysigt att få se bebisen nu:)

Aha ok :). Då vet jag lite. Kanske bäst o skippa solarium då så länge man är gravid. Man vill ju inte riskera nått för den lille. Jag tror alla som vill får göra VUL. I alla fall här där jag bor. Du får ringa o fråga dem :). Ska bli kul o se den lille
Svar på tråden BF januari 2014