• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj
    popcornplaya skrev 2013-05-10 21:01:15 följande:
    Värre att städa efter katterna än att äta din grillade kyckling. Det är nog verkligen ingen fara!

De har ja hört ska va farligt och man ska hålla sig undan ifrån...men gäller de även innekatter som inte får alla bakterier i sig??
  • popcornplaya

Vad rolig man är egentligen, när jag hade mkt molvärk va jag nojjig för det och nu känner jag typ inget alls och då är jag nojjig för det istället. Hahaha

• villhabarn
    moto skrev 2013-05-10 17:50:11 följande:

Jag skrev ju iofs att jag har förståelse för att man är orolig men det känns som att det bara ältas att man är orolig för missfall här, även när man inte ens har varit med om det! Som jag sa jag har också tänkt tanken och vem vet det kanske är just mig det drabbar...det känns bara inte hälsosamt att gå runt och oroa sig för missfall så mycket att man inte ens vågar träna eller röra på sig etc. Så du har nog rätt jag platsar nog inte i "ert gäng"! Jag är en positiv människa som brukar få andra i min omgivning att må bra och har ett behov av att hjälpa människor och lösa deras problem, men här känns det övermäktigt och jag är överflödig ;) Även om jag vet att det finns risker och att jag kanske inte kommer få ett barn i jan som jag vill så försöker jag ändå se positivt på det, men det är ju jag! Jag hoppas i alla fall att det kommer gå bra för er ALLA och att vi i januari har våra små kottar! Hoppas ni som känner stark oro kan känna att den mattas av och att ni snart kan glädjas fullt ut av era graviditeter! Lycka till!
    Jag förstår dig och önskar så klart man kunde låta bli att oroa sig.Inte kul att vara orolig såklart. Tror inte heller det är hälsosamt, dock inget man styr över. Har inte haft MF men är lika orolig ändå, alla har vi ju olika saker bakom oss och olika saker som kan leda till oro.  Sen vill jag  tack för lycka till, och så klart säga  detsamma =) Hoppas på många bebisar nu =) 
  • villhabarn
    moto skrev 2013-05-10 09:47:28 följande:
    Jag tror jag får återkomma till den här tråden om 8 v eller så....då kanske det har lugnat sig lite med all oro!? Förlåt men snälla nån vad ni oroar er för allt! Jag har full förståelse om man har haft missfall innan eller blivit gravid efter lång tid eller lång tid och sedan med hjälp av ivf, jag förstår att man kan vara orolig! Jag kan ju också tänka tanken tänk om det inte blir något, vi kanske inte får en bebis i jan, eller är bebisen frisk, det är naturligt att man undrar, funderar och även i viss mån oroar sig! Men att gå och önska att man ska bli illamående, det känns inte riktigt hälsosamt! Jag mådde inte illa under min förra graviditet, en del gör inte det men vi hör mest om de som gör det därför blir det en sanning. Njut av att du mår bra istället och uppskatta det! :) Okej jag är beredd på arga kommentarer nu...typ...men är ju också gravid och stör mig på vissa saker! ;)
    Tycker inte du behöver lämna tråden, tycker du gnället blir för mycket så hoppa över läsa dom inläggen (haha själv  jag väl den oroligaste av dom oroligaste =) försöker att inte vara det, men jag är orolig så är det bara  ) ,  kom med lite annat du vill skriva om =)  Vad vill du ta upp? vad vill du skriva om? 
  • sunnydays
    unforgettable skrev 2013-05-10 20:43:12 följande:
    Hej :) Hur tidigt plussade ni? På Bim eller innan?

på bim+1 med ett super tydligt streck. men trodde väldigt mycke att de skulle bli + då också. du då?
  • sunnydays

låter bara sambon göra kattlådorna. där det kan va bakterier. är han intr hemma så dedäsinfekterar ja händerba efter :)

• smurfsyster88
    sunnydays skrev 2013-05-10 18:52:15 följande:
    härligt, har du varit och sett lillen lr så?

Var och såg lillen idag, den är i livmodern.
  • sunnydays
    smurfsyster88 skrev 2013-05-10 23:21:22 följande:
    Var och såg lillen idag, den är i livmodern.

åh va mysigt. måste ha varit underbart att se :)
Svar på tråden BF januari 2014