• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • debbie85
    Josefine02 skrev 2013-10-04 22:08:06 följande:
    Alltså.. Är det någon i denna grupp som har eller haft liknande symptom som jag just nu? Har så ont under mitt högra skulderblad mitt på revbenen i bak på ryggen. Sambon masserar och masserar men det går fan inte över! Det gör även ont när han masserar. Det värker som tusan. Kan inte ligga på sidan utan måste ligga på rygg, sitta gör också ont! Har googlat massor, gallsten, lossad moderkaka och i vissa fall ingen anledning alls? Någon som har en aning? Orkar inte ringa och be om hjälp och skit, vill bara må bra i denna graviditet någon gång..

Vad lustigt, jag har haft precis samma underliga ryggsmärta! Har blivit behandlad av en naprapat några gånger och det hjälpte lite. Sjukgymnasten rekommenderade massage och att byta ställning ofta (typ sitta, stå, ligga osv). Naprapaten trodde det kunde bero på att jag fått större bröst under graviditeten som belastar ryggen annorlunda. Han sa att det var jätteviktigt att när man sitter, sitta rakryggad på sittknölarna och inte sjunka ihop framåt. Han tyckte även att jag skulle försöka träna upp ryggen (typ lätta ryggövningar som att dra i ett gummiband med båda händerna, som rodd). Men jag är nu tyvärr sjukskriven pga den smärtan samt även foglossningssmärta i symfysen. :-/
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • SB2011
    Jane Hellström skrev 2013-10-05 00:43:58 följande:

Får jag vara med i FB gruppen? Jag heter Jane Fang och bor i Göteborg (Hisingen). Jag kommer från Kina, men min man är svensk. Vi kommer att få vårt första barn i början av januari! Jag är 28 år och jobbar som lärare i Kinesiska. Skriv gärna lite om dig själv om ni läggar till mig på FB!

Jag hittade inte dig tyvärr! Kan du prova om du hittar mig i stället?
  • jg3

Hej! Har inte läst på ett par dagar och jäklar vad det gjorts inlägg här! Jag vill oxå vara med i fb gruppen, Jeanette Gustavsson - bild där jag sitter på en brygga och jag bor på Lidingö i Sthlm. :)

• Ninniisen
    SB2011 skrev 2013-10-05 06:57:22 följande:
    Japps de e en grupp för oss här inne! Vill du vara med?:)

Gruppen är hemlig så ingen kan se att man är med i den, men de gör oxå att man måste vara vän med någon i gruppen för att kunna gå med i den! Så om du antingen skickar en vänskapsförfrågan till mig (Bella Andersson, Kävlinge. Liten pojke som sitter i blåbärs ris) eller skriver vad du heter och var du bor (antingen här i tråden eller i ett meddelande till mig här på fl) så lägger jag till dig! Och de e ok om du sen inte vill vara vän efter jag hjälpt dig in i gruppen!
    Det vill jag gärna :)

Du får gärna lägga till mig då jag har lite att stå med innan jag får tummarna loss. Jag heter Jenny Juliusson, bor i Löddeköpinge.  
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★ Skrutten 140126 ° &
  • Josefine02

Tack för alla svar kära ni! Jag har under dagen tänkt på hur jag suttit osv och det har hjälpt lite faktiskt! Men så fort jag sitter i en krokig ställning eller nåt sånt så får jag ont direkt!

• 84Johanna

Hemma efter ett Ullaredsbesök. Körde hemifrån k 4 och tur var väl det. Ingen kö in. Tog mig direkt till leksakerna och fyllde vagnen. När vi käkade lunch vid 11.30 var det över 2 timmars kö in. Sjukt mycket folk men det blev ändå mycket saker. Till lillasyster: Flaskor, napp och åkpåse. Inga kläder alls. Vi har så mycket kvar från storasyster så det får vi använda.

Nu har alla julklappar och födelsedagspresenter gömts så att den nyfikna blivande treåringen inte kan hitta dom =)  

Elin 101016
  • SB2011
    Ninniisen skrev 2013-10-05 17:35:40 följande:
    Det vill jag gärna :)

Du får gärna lägga till mig då jag har lite att stå med innan jag får tummarna loss. Jag heter Jenny Juliusson, bor i Löddeköpinge.  
    ohh vi bor ju jätte nära varandra. jag bor på korsbacka i kävlinge:)  har skickat en vän förfrågan
  • bananiss

Bella Andersson jag lägger till dig som vän så kanske du kan hjälpa mig in i gruppen? :) Josefine Nilsson

• SB2011
    bananiss skrev 2013-10-05 19:39:07 följande:
    Bella Andersson jag lägger till dig som vän så kanske du kan hjälpa mig in i gruppen? :) Josefine Nilsson
    yep de kan jag göra! lägger du till mig? annars behöver jag nog mer info för att lyckas hitta dig:)

Svar på tråden BF januari 2014