• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • martinajulia
    Burberry skrev 2013-10-07 08:45:22 följande:
    Kan du länka till det så vi andra får läsa det också? Det har ju (åtminstone tidigare) hett att man inte längre har tillräckligt skydd från vaccineringen 2009.
    Jag har också läst att vaccinet man tog 2009 inte ger fullt skydd längre. Plus att det är ju nya virus varje år o därför behöver man ta nytt vaccin varje år också. Om man nu öht vill vaccinera sig alltså.
  • Mymemlan

Kollade det på telefonnen, så minns inte vad jag sökte på. Men är nästan helt säker på att jag läste det, blev helt osäker nu. Men ska fråga sambon när han kommer hem hur man kan kika historik på telefonen och se om jag kan få fram det jag läste.. :) 
    Jag är lite velig angående vaccin, men har inte läst på så mycket. Däremot vet jag att jag inte ville ta svininfluensavacinet som gravid eftersom det var så nytt. Men det här är väl ett "vanligt" influensavaccin? Måste läsa på och se vad det är och bita mig i läppen då jag är dörädd för sprutor..  

• SB2011
    Mymemlan skrev 2013-10-07 09:20:06 följande:

Kollade det på telefonnen, så minns inte vad jag sökte på. Men är nästan helt säker på att jag läste det, blev helt osäker nu. Men ska fråga sambon när han kommer hem hur man kan kika historik på telefonen och se om jag kan få fram det jag läste.. :) 
    Jag är lite velig angående vaccin, men har inte läst på så mycket. Däremot vet jag att jag inte ville ta svininfluensavacinet som gravid eftersom det var så nytt. Men det här är väl ett "vanligt" influensavaccin? Måste läsa på och se vad det är och bita mig i läppen då jag är dörädd för sprutor..  

Usch ja sprutor e inte kul! Jag måste ta spruta var dag fram tills 6v efter loppelito e född! Tycker de e lika jobbigt var gång:(
  • martinajulia
    Mymemlan skrev 2013-10-07 09:20:06 följande:

Ja det är vanligt influensavaccin. Om man tog vaccin mot svininfluensan 2009 kan man ff vara lite skyddad mot just svininfluensa. Men skyddet är mkt svagare nu efter så lång tid. I årets vaccin ingår skydd mot svininfluensan (som är den farligaste influensan att få som gravid) plus skydd mot två andra influensatyper som man ej är skyddad ifrån bara för att man vaccinerade sig 2009.

Jag säger varken ja eller nej till vaccin och tycker hela debatten är så onödig då det är upp till var och en att göra det man själv anser är bäst. Och när man väl gjort sitt val tycker jag inte att nån har rätt att ifrågasätta det.
  • Mymemlan
    martinajulia skrev 2013-10-07 09:31:02 följande:
    Ja det är vanligt influensavaccin. Om man tog vaccin mot svininfluensan 2009 kan man ff vara lite skyddad mot just svininfluensa. Men skyddet är mkt svagare nu efter så lång tid. I årets vaccin ingår skydd mot svininfluensan (som är den farligaste influensan att få som gravid) plus skydd mot två andra influensatyper som man ej är skyddad ifrån bara för att man vaccinerade sig 2009.

Jag säger varken ja eller nej till vaccin och tycker hela debatten är så onödig då det är upp till var och en att göra det man själv anser är bäst. Och när man väl gjort sitt val tycker jag inte att nån har rätt att ifrågasätta det.
    Tkr det är bra med lite info sådär "gratis" då min barnmorska inte ens sagt nått åt mig angåene vaccin, men ska absolut läsa lite och ta ställning sen :) 
  • Wilmis07

I mitt landsting betalar pappan 150 kr/dygn och då ingår alla måltider för honom,jag betalar 80 kr.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • M Hedell
    verkar skrev 2013-10-07 06:51:58 följande:

Det lätt läskigt, min har varit större när de blev förkylda första gången ca 5-6 mån.
    Ursäkta min dyslexi smile5.gif
    Ja huvva, det värsta jag varit med om! Det här var dessutom i början av juni så inte direkt förkylningstider heller. Men storasyster, då 18 månader, var väldigt duktig på att byta tutte med lillebror samt alla dessa dagisbaciller, ibland går det fort..
  • M Hedell
    SB2011 skrev 2013-10-07 07:57:13 följande:
    Tror vi betala 350kr för maken å då fick han bara frulle! Tror de kosta 60kr för mig men om de va för jag legat inne så länge eller de va standard vet jag ej
    Det verkar vara olika i olika landsting, har säkert ändrats en hel del sen jag hade maken med mig 3 nätter på bb med första som föddes 2008 :) då betalade vi ingenting för honom iaf.
Svar på tråden BF januari 2014