• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunshine93
    SB2011 skrev 2013-10-06 13:18:52 följande:
    Jag brukar ta vaccinet då jag har lätt att bli sjuk pga min ME! Men i år skippar jag de trots deras riktlinjer! Dumt kanske men jag litar inte riktigt på vad dom säger efter fiaskot med de andra vaccinet och vill inte riskera att nåt händer barnet om jag tar de! Mig skiter jag i om de händer nåt typ!
    Precis så tänker jag också , jag känner också att jag inte heller litar på vad dom säger ÄVEN om dom säger att det inte är någon fara för bebisen.
  • Belgien

Jag har inte vaccinerat mig nått år för svininfluensan och kmr inte göra det detta året heller. Jag litar inte på dessa vaccin och tänker inte ta några risker som kan skada bebis.

• syskonlängtan14

Jag tänkte inte heller ta vaccinet just för att de är inte tillräcklig hänvisning till någon forskning. Jag har heller aldrig tagit den innan och inte när jag var gravid förra gången och än har den inte flugit på mig peppar peppar. Men tar hellre den risken än risken med vaccinet.

• M Hedell

Jag är nog inte helt främmande för att låta vaccinera mig faktiskt. Vaccinerade mig mot svininfluensan 09/10 då jag väntade sonen oxå pga risken inom jobbet, maken vaccinerade sig han oxå. Däremot vaccinerade vi inte barnen pga det ständiga velandet med rekommendationerna kring vaccinet till barn.

Nu känner jag lite så att om jag kan minska risken för att själv bli sjuk och dessutom dela med mig av antikroppar till bebisen till viss del så har vi minskat en del av risken för smitta ffa till bebisen i början. Vet inte om jag berättat det tidigare men vår son blev förkyld då han var 4 veckor, en helt vanlig förkylning som kunde ha slutat i katastrof! Jag är jätterädd att något liknande ska hända igen.

• verkar
    M Hedell skrev 2013-10-06 19:55:52 följande:
    Jag är nog inte helt främmande för att låta vaccinera mig faktiskt. Vaccinerade mig mot svininfluensan 09/10 då jag väntade sonen oxå pga risken inom jobbet, maken vaccinerade sig han oxå. Däremot vaccinerade vi inte barnen pga det ständiga velandet med rekommendationerna kring vaccinet till barn. Nu känner jag lite så att om jag kan minska risken för att själv bli sjuk och dessutom dela med mig av antikroppar till bebisen till viss del så har vi minskat en del av risken för smitta ffa till bebisen i början. Vet inte om jag berättat det tidigare men vår son blev förkyld då han var 4 veckor, en helt vanlig förkylning som kunde ha slutat i katastrof! Jag är jätterädd att något liknande ska hända igen.

Vad menar du? Fick han RS viruset? Förkylda blir de ju tillslut nån gång iallafall.
    Ursäkta min dyslexi
  • M Hedell
    verkar skrev 2013-10-06 20:10:39 följande:

Vad menar du? Fick han RS viruset? Förkylda blir de ju tillslut nån gång iallafall.
    Ursäkta min dyslexi smile5.gif
    Nej han fick inte RS, som sagt en helt vanlig förkylning. Så små barn har inte lärt sin ännu att andas med munnen, och det som hände oss var att maken helt plötsligt ser hur vår son kämpar för att kunna andas när han halvligger i sin babysitter. Maken var snabb som attan att slänga upp sonen på axeln och buffa han i ryggen, då fick han upp en massa slem och fick åt sig andan. Inga som helst symtom på förkylning innan det. Åkte in på akuten direkt med honom och blev genast inlagd på barn med andningsövervakning. Ännu en gång slutade han andas där tills dom började ge han näsdroppar samt mask med något han fick inhalera. Prover gör RS och något annat togs men dom kunde bara ge oss förkylning som orsak samt det att så små inte kan andas genom munnen om näsan blir täppt. Kan tillägga att han aldrig haft någon sorts astma eller så heller som man annars kanske kan tänka sig att det skulle vara.

Vill absolut inte skrämma upp någon med vår historia, men jag har det hela tiden i bakhuvudet när jag tänker förkylning/influensatider och små barn.
  • M Hedell
    eriksson i dalsland skrev 2013-10-06 20:39:32 följande:

Behöver köpa lite mammakläder men vilka affärer säljer det? Hm vet jag. Men har kappahl och Lindex slutat med det? Vart handlar ni?

Name it brukar ha
  • c4trin
    eriksson i dalsland skrev 2013-10-06 20:39:32 följande:
    Behöver köpa lite mammakläder men vilka affärer säljer det? Hm vet jag. Men har kappahl och Lindex slutat med det? Vart handlar ni?
    Online finns många att köpa, t ex Ellos
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014