• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans

Någon som har koll på vad de kostar att föda? Ligga på över på bb inklusive sambon osv. 
    En hel summa 

• M Hedell
    Tokfrans skrev 2013-10-07 00:14:36 följande:
    Någon som har koll på vad de kostar att föda? Ligga på över på bb inklusive sambon osv. 
    En hel summa 
    Det är väl 180:-/dygn? Tror inte make/sambo kostar något då maten inte ingår till dom.
  • verkar
    M Hedell skrev 2013-10-06 20:36:27 följande:
    Nej han fick inte RS, som sagt en helt vanlig förkylning. Så små barn har inte lärt sin ännu att andas med munnen, och det som hände oss var att maken helt plötsligt ser hur vår son kämpar för att kunna andas när han halvligger i sin babysitter. Maken var snabb som attan att slänga upp sonen på axeln och buffa han i ryggen, då fick han upp en massa slem och fick åt sig andan. Inga som helst symtom på förkylning innan det. Åkte in på akuten direkt med honom och blev genast inlagd på barn med andningsövervakning. Ännu en gång slutade han andas där tills dom började ge han näsdroppar samt mask med något han fick inhalera. Prover gör RS och något annat togs men dom kunde bara ge oss förkylning som orsak samt det att så små inte kan andas genom munnen om näsan blir täppt. Kan tillägga att han aldrig haft någon sorts astma eller så heller som man annars kanske kan tänka sig att det skulle vara. Vill absolut inte skrämma upp någon med vår historia, men jag har det hela tiden i bakhuvudet när jag tänker förkylning/influensatider och små barn.

Det lätt läskigt, min har varit större när de blev förkylda första gången ca 5-6 mån.
    Ursäkta min dyslexi
  • Me2
    M Hedell skrev 2013-10-07 05:50:03 följande:
    Det är väl 180:-/dygn? Tror inte make/sambo kostar något då maten inte ingår till dom.
    Är det inte tvärtom ? Dvs att de får betala samma summa, men inte får något för det förutom i bästa fall en säng .....
  • SB2011
    M Hedell skrev 2013-10-07 05:50:03 följande:
    Tror vi betala 350kr för maken å då fick han bara frulle! Tror de kosta 60kr för mig men om de va för jag legat inne så länge eller de va standard vet jag ej
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-10-07 07:57:13 följande:
    Tror vi betala 350kr för maken å då fick han bara frulle! Tror de kosta 60kr för mig men om de va för jag legat inne så länge eller de va standard vet jag ej
    Kollade upp å så här är de på vårt sjukhus

Kostnad per dygn för mamman är 80:-

inklusive alla måltider.

Övernattning för partner per dygn är 365:-

inklusive frukost.

Frukost 55:-

Lunch 80:-

Middag 65:-
  • verkar

Besökstiden är fri för pappa/partner och syskon till det nyfödda barnet. Vi erbjuder närståendedygn. Kostnaden är 250 kronor/dygn och då ingår sängkläder, frukost och kvällsfika . Besökstiden är fri för pappa/partner och syskon till det nyfödda barnet. Tror det ytligare 80kr per dyngn för mamman. Detta hittade jag för Linköping.

Ursäkta min dyslexi
  • Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-10-06 19:55:52 följande:

Jag är nog inte helt främmande för att låta vaccinera mig faktiskt. Vaccinerade mig mot svininfluensan 09/10 då jag väntade sonen oxå pga risken inom jobbet, maken vaccinerade sig han oxå. Däremot vaccinerade vi inte barnen pga det ständiga velandet med rekommendationerna kring vaccinet till barn.

Nu känner jag lite så att om jag kan minska risken för att själv bli sjuk och dessutom dela med mig av antikroppar till bebisen till viss del så har vi minskat en del av risken för smitta ffa till bebisen i början. Vet inte om jag berättat det tidigare men vår son blev förkyld då han var 4 veckor, en helt vanlig förkylning som kunde ha slutat i katastrof! Jag är jätterädd att något liknande ska hända igen.

Socialstyrelsen har gått ut med att om man vaccinerade sig mot svininfluensan 2009 (gäller om man är gravid nu) så behöver man inte ta årets vaccin :)
  • Burberry
    Mymemlan skrev 2013-10-07 09:34:58 följande:
    Socialstyrelsen har gått ut med att om man vaccinerade sig mot svininfluensan 2009 (gäller om man är gravid nu) så behöver man inte ta årets vaccin :)
    Kan du länka till det så vi andra får läsa det också? Det har ju (åtminstone tidigare) hett att man inte längre har tillräckligt skydd från vaccineringen 2009.
  • Mymemlan
    Burberry skrev 2013-10-07 08:45:22 följande:
    Kan du länka till det så vi andra får läsa det också? Det har ju (åtminstone tidigare) hett att man inte längre har tillräckligt skydd från vaccineringen 2009.
    Får googla fram det igen, letade fram det på mobilen sist när ni började prata om vaccinet :) 
Svar på tråden BF januari 2014