• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • bananiss
    SB2011 skrev 2013-10-05 20:04:34 följande:
    yep de kan jag göra! lägger du till mig? annars behöver jag nog mer info för att lyckas hitta dig:)

Jag hittade inte dig :( men har en bild där jag pussar min son. Bor i Västerås! Josefine Nilsson :)
  • Asalea

Jag skulle också vilja vara med i FB-gruppen. Är ny här och använder FB mer. Se bf 29/1 :) Jag heter Marlene Wandell och bor i Katrineholm

• sunshine93

Läste nyss på FL att Socialstyrelsen rekomenderar alla gravida att vaccinera sig mot influensan.

Jag vill absolut INTE göra det , har för mycket skräck för att drabbas av narkolepsi och av att något ska hända bebisen i magen.
    Men sen så läser jag att det står att man riskerar att bli mycket allvarligt sjuk av influensan som gravid och att det är en risk för bebisens och mitt liv.

Jag vill inte vaccinera mig för jag anser att man inte vet så mycket hur det påverkar mig eller bebisen, men sen så jag vill inte heller riskera bebisens och mitt liv som det står man gör om man EJ vaccinerar sig.

Kommer ni att vaccinera er?

• englasmamma86
    sunshine93 skrev 2013-10-05 23:12:21 följande:
    Läste nyss på FL att Socialstyrelsen rekomenderar alla gravida att vaccinera sig mot influensan.

Jag vill absolut INTE göra det , har för mycket skräck för att drabbas av narkolepsi och av att något ska hända bebisen i magen.
    Men sen så läser jag att det står att man riskerar att bli mycket allvarligt sjuk av influensan som gravid och att det är en risk för bebisens och mitt liv.

Jag vill inte vaccinera mig för jag anser att man inte vet så mycket hur det påverkar mig eller bebisen, men sen så jag vill inte heller riskera bebisens och mitt liv som det står man gör om man EJ vaccinerar sig.

jag vaccinera mig mot svin influensan för 2 år sedan tror jag det var(det var så mkt hysteri om det) jag blev ändå smittad, var fruktansvärt sjuk och troligen döende..blev inlagd på sjukhus och var helt isolerad för omvärlden , helt fruktansvärt var det..
    jag kommer inte vaccinera mig nu för det medför såklart många risker att vaccinera sig oxå. 
  • englasmamma86
    84Johanna skrev 2013-10-05 18:19:56 följande:
    Hemma efter ett Ullaredsbesök. Körde hemifrån k 4 och tur var väl det. Ingen kö in. Tog mig direkt till leksakerna och fyllde vagnen. När vi käkade lunch vid 11.30 var det över 2 timmars kö in. Sjukt mycket folk men det blev ändå mycket saker. Till lillasyster: Flaskor, napp och åkpåse. Inga kläder alls. Vi har så mycket kvar från storasyster så det får vi använda.

Nu har alla julklappar och födelsedagspresenter gömts så att den nyfikna blivande treåringen inte kan hitta dom =)  
    åhh så roligt med ullared =) har du några bilder på bebissaker du kan lägga upp?
  • debbie85
    Läste nyss på FL att Socialstyrelsen rekomenderar alla gravida att vaccinera sig mot influensan. Jag vill absolut INTE göra det , har för mycket skräck för att drabbas av narkolepsi och av att något ska hända bebisen i magen. Men sen så läser jag att det står att man riskerar att bli mycket allvarligt sjuk av influensan som gravid och att det är en risk för bebisens och mitt liv. Jag vill inte vaccinera mig för jag anser att man inte vet så mycket hur det påverkar mig eller bebisen, men sen så jag vill inte heller riskera bebisens och mitt liv som det står man gör om man EJ vaccinerar sig. Kommer ni att vaccinera er?  

Det vaccinet man använder nu ger inte narkolepsi och det kan inte passera över till barnet. Jag kommer att vaccinera mig.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • debbie85
    englasmamma86 skrev 2013-10-05 23:20:53 följande:
    jag vaccinera mig mot svin influensan för 2 år sedan tror jag det var(det var så mkt hysteri om det) jag blev ändå smittad, var fruktansvärt sjuk och troligen döende..blev inlagd på sjukhus och var helt isolerad för omvärlden , helt fruktansvärt var det.. jag kommer inte vaccinera mig nu för det medför såklart många risker att vaccinera sig oxå. 

Du behöver inte vaccinera dig om du haft svininfluensan, då har du immunitet i ca 10 år.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • popcornplaya

Man har inte större chans att få influensa som gravid men om man får det kan man kanske bli lite sjukare ån man annars skulle blivit eftersom immunförsvaret är lite försvagat. Bebisen är inte i fara av influensa.

Jag kommer inte vaccinera mig. Har aldrig gjort det innan heller.
  • SB2011
    Asalea skrev 2013-10-05 22:20:03 följande:

Jag skulle också vilja vara med i FB-gruppen. Är ny här och använder FB mer. Se bf 29/1 :) Jag heter Marlene Wandell och bor i Katrineholm

Hitta bara en med de namnet men staden stämde inte men de stod gravid saker på profilen så jag chansa på att de stämde å skickade en vänförfrågan!
Svar på tråden BF januari 2014