Inlägg från: Persisk |Visa alla inlägg
  • Persisk

Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer

Sexig iransk skådespelare, mohammad Golzar. 

• Persisk
    I Rose I skrev 2013-05-01 19:49:25 följande:
    Kukmätartävling om vem som är vackrast är omöjligt då det är en smaksak. Ber dig sluta bete dig som du gör. Du ger oss andra dålig rykte. 

Det finns vackra svenskor också. Att du inte attraheras av blondiner betyder inte att dem är fula.   
    Ja visst finns det vackra svenskor, har jag sagt nåt annat eller`? men jag tycker att vi perser/iranier är snyggast. Hur var det nu igen.. alla tycker olika, vi är olika. Acceptera det bara!
  • Persisk
    solus33 skrev 2013-05-01 19:53:51 följande:
    hehehehe NEJ , det är inte hon alls..
    hennes ansikte är osammanhängande , näsan syns merst, 
    Varför måste ni alltid klaga ? hennes ansikte är perfekt, inget är konstigt. Ni behöver inte kommentera en fin människa negativt i brist på motargument. Ska jag också räkna upp alla småfel/detaljer på de blonda kvinnorna du skickar?! för det första är dom fööör bleka, lite spökvarning där. ja listan kan göras lång.
  • Persisk
    I Rose I skrev 2013-05-01 19:55:01 följande:
    Hahaha, du klarar inte av min käft fengheli. Skriva en massa svärord och gatu tillmälen. Tummen upp tjejen, verkligen.

Du kan vara hur vacker du anser dig vara men så som du beter dig kommer du som högst att vara en nedtrampad persisk matta vid 30års ålder.   
    Du behöver inte besöka min tråd om du ogillar bilderna jag laddar upp. SÅ ENKELT ÄR DET! to ki hasi hamvatanato miari pain intor? ina be in khoshgelian, az hame khoshgelatan bad to miay migi nistan? LOL.
  • Persisk
    solus33 skrev 2013-05-01 19:53:51 följande:
    hehehehe NEJ , det är inte hon alls..
    hennes ansikte är osammanhängande , näsan syns merst, 
    Är du kurd? haha det är såå typiskt.. ni är så beroende av oss perser, under varje persisk klipp så finns ni och era kommentarer. Skaffa liv säger jag bara och låt oss perser vara, sluta rövslicka så mycket. Gå och kämpa vidare om landet som ni vill ha, ''kurdistan''.. in you're dreams. Varje gång en kurd nämner kurdistan då säger jag du menar Irak va för kurdistan existerar inte. 
  • Persisk
    I Rose I skrev 2013-05-01 20:01:06 följande:
    Azizedelam, jag har inte sagt att bilderna du lägger upp är fula. Det är ditt sätt att argumentera som jag har något emot. 

Bebin, hamondjorike benazare to soediha khoshgel nistan bayad befahmi ke hame ghiyafehaye maro dost nadaran. Mifahmi?

Are mifahmam amma man ke nagoftam hame bayad maro dost dashte bashan.. man faghat migam ke be nazare man ma khoshgeltarin hastim, yani ma irania. 
  • Persisk

1. Jag vet att det finns vackra bland alla folkslag/folkgrupper, har inte förnekat detta.
    2. Jag tycker att vi perser/iranier är snyggast, det är som sagt vad JAG tycker.
    3.  Jag har inget emot andra.

Enligt mig är de persiska dragen finast, vi är lyckligt utlottade. Vi har vacker hudton, vi har vackert tjockt mörkt hår, vi har snygga kroppar, fetma existerar inte bland oss så mycket jämförelse med andra folkgrupper. Hoppas ingen känner sig upprörd, det är som sagt vad jag tycker! acceptera att vi har olika åsikter och tycker olika. 

• Persisk
    1. Jag vet att det finns vackra bland alla folkslag/folkgrupper, har inte förnekat detta.
    2. Jag tycker att vi perser/iranier är snyggast, det är som sagt vad JAG tycker. 
    3.  Jag har inget emot andra.

Enligt mig är de persiska dragen finast, vi är lyckligt utlottade. Vi har vacker hudton, vi har vackert tjockt mörkt hår, vi har snygga kroppar, fetma existerar inte bland oss så mycket jämförelse med andra folkgrupper. Hoppas ingen känner sig upprörd, det är som sagt vad jag tycker! acceptera att vi har olika åsikter och tycker olika. 

Det här med fetma.. jag ser sällan feta/tjocka Iranier/perser. Men ser dagligen feta människor, både svenskar, araber, afrikaner osv. Vet inte vad det beror på men det är nog säkert för att vi alla har olika gener.. vi iranier/perser har inte så mycket fetma i generna. På samma sätt som Afrikaner t,ex har mörk brun hud och tjocka läppar så har vi iranier våra egna drag som är unika för oss svenskar har sina egna drag som kännetecknar dom.
  • Persisk
    I Rose I skrev 2013-05-01 20:13:19 följande:

Grejen här är väl att du inte ska bli upprörd om någon inte håller med dig.  

Roz khosh och ta hand om dig.   
    Mersi.. detsamma.
  • Persisk
    Deelicious skrev 2013-05-01 21:07:01 följande:
    Men asså gerej, vadå muslimer? Muslimer klär sig och sminkar sig INTE sådär. Snälla respektera islam....
    Men Iranier är shia muslimer... detta är den iranska versionen av hijab/slöja. Vi iranska tjejer har slöjan sådär. Det är lag i iran att alla tjejer ska bära slöja och ''respektera'' islamska klädkoden. De som är mindre religiösa har slöjan sådär... de iranier som är religiösa har slöjan korrekt dvs de täcker all hår, personligen tycker jag denna iranska stil är mycket sexig och fin. Halva håret ute visar att ingen kan tvinga oss, vi gör som vi vill ändå.
  • Persisk
    Deelicious skrev 2013-05-01 21:41:28 följande:
    Jaa fast hijab kan man väl inte direkt kalla dessa..... Hijab är ett religiöst plagg

jag själv använder slöja ibland som ni iranier för tycker dte är snyggt men det är just av den anledning, det är SNYGGT. Det har absolut inget med islam att göra och fattar inte varför du skrev att dom var muslimer...

Btw såg att du skrev att turkar var hårigare än iranier. Du vet väl att turkar härstammar från mongolerna och dom har typ inget hår ALLS på kroppen. Dom turkar som är håriga är nog kurder. Generellt är turkar INTE håriga.
    Ja den iranska hijab stilen är snygg..Halva håret ute, en snygg väska till det och en kort och fin manto. Finns mycket att välja mellan, massa olika stilar och färger. 

Jag förstår inte varför du inte ser de tjejerna på bilden som muslimer? de är muslimer, troligtvis inte så religiösa därav den där hijab stilen men de är muslimer ändå för 99.6% av alla iranier är muslimer, och allra flesta shia. 

Men iranier är inte alls religiösa, inte de minsta som araber, kurder och somalier t.ex . Vi är ju kända för att vara icke religiösa, 
  • Persisk
    I Rose I skrev 2013-05-02 13:27:08 följande:
    Iranier är en muslimsk folkgrupp men som jag skrev är ju majoriteten av iranier inte alls religiösa, visst vi har religiösa bland oss också men majoriteten av iranierna är ju icke religiösa eller endast muslimer bara såhär, för att de föddes till muslimer. Och ja, tekniskt sett är 99 % av alla iranier födda som muslimer. Vi har en liten kristen befolkning, runt 100. 000. Och fåtal Iranska judar. De som konverterar de kan ju knappast räknas som riktiga krista då de inte ä födda som kristna utan födda som muslimer. Kolla på statistik och fakta så ser du att 92 % av Iran är Shia, 7 & Sunni och resten 1 & är Kristna: (armenier och assyrier) 

Varje Iranier som konverterar gör bara fördomarna mot oss iranier större, de har behovet av att få bekräftelse  därför konverterar dom, bär kors osv vilket är roligt och tragiskt. 

Vi är ju tyvärr!!! kända för att glömma bort vårt ursprung så fort vi flyttar från Iran, bära kors, skaffa svenska namn, snacka skit om muslimer. DESSA iranier skämmer ut resten av oss, hatar dessa iranier, jag ser dom inte ens som iranier utan som ett gäng rövslickare som söker bekräftelse.  
  • Persisk

Jag som Iranier skäms enormt över de Iranier som konverterar  till kristendom för att passa in mer eller för att få uppehållstillstånd/asylskäl här. De söker bekräftelse helt enkelt. SÅ fort de lämnar Iran så glömmer dom bort sitt ursprung, de skaffar svenska namn och döper sina barn till svenska namn vilket är tragiskt och pinsamt då Iranier aldrig kan bli Svenskar, vi är Perser och så vitt som jag vet så kan man aldrig ändra på sin etnicitet/ursprung man får bara acceptera som det är. Iranier är ju ingen kristen folkgrupp som många önskar, vi är Muslimer, JA iranier är en shia muslimsk folkgrupp men alla iranier är inte lika religiösa av sig, speciellt inte vi iranier i västländerna. Det finns massa fördomar rom oss Iranier, att vi glömmer bort vårt ursprung, att vi konverterar för att passa in mer, och sådana bullshit. Jag tycker det är oerhört lågt och dåligt gjort, de iranier som gör så skämmer bara ut sig själva. Dom söker bekräftelse. De borde alltid vara stolta Perser, Prata persiska med sina barn så att de inte ska glömma sitt modersmål. Ett Iransk par t,ex som föder barn här, barnets modersmål är ju persiska och modersmål är det viktigaste som finns, om man inte klarar sitt modersmål så kommer man ha svårt att klara andra språk, detta har studier och forskning visat. Svenska lär sig barnen ändå genom dagis,skolan och kompisar. Känner många Iranier vars barn har svårt med Persiska och det är så synd, då persiska är ett sånt fint och rikt språk, det är ju vårt modersmål och om man inte kan sitt modersmål då tycker jag att man inte ska kalla sig för pers/iranier. Så enkelt är det. Jag är stolt över att vara Persisk och det kommer jag alltid att vara, ska lära det mina barn också. Ja, jag är nationalist om ni nu kallar det. Jag älskar mitt ursprung och är stolt som sagt. Det betyder inte att jag ogillar Sverige. Jag bor ju här, så då måste jag ha gillat landet. Jag Gillar Sverige, kan svenska flytande för jag kom hit som liten. Vissa av mina Svenska kompisar säger att jag är lika mycket svensk som dom, jag tackar dom och säger att jag är etnisk pers.. min nationalitet är Svenskt och det är jag också stolt över men min etnicitet/ursprung är persisk vilket jag är stolt över. Meningen med denna tråd var inte att såra folk och jag ber om ursäkt om vissa tog åt sig, men ni får räkna med att när ni kommenterar oss iranier /perser negativt då får man räkna med att få mindre trevliga kommentarer tillbaka. Ni säger kroknäsor, jag har påpekat hundra gånger att ALLA iranier har inte stora näsor utan det varierar. Har alla svenskar blåa ögon? Nej det varierar på samma sätt Varierar vi Iranier/perser.. Vi har alltifrån Ljusa /extremt ljusa och blonda Iranier med blåa ögon till helt ''vanliga'' med bruna ögon och exotisk hud, vi har iranier som har typisk Mellanöstern utseende och så har vi många med gröna ögon. Bruna ögon är dock vanligast hos oss som alla redan kanske vet. Att jag tycker att mitt folkslag är vackrast är varken rasistiskt eller kränkande, ni får acceptera att vi tycker olika. Och att jag tycker detta betyder inte att jag anser att andra är fula, för som alla vet så finns vackerhet och skönhet bland alla folkslag/nationaliteter och etniciteter. 

• Persisk
    Unbreakable skrev 2013-05-02 14:29:14 följande:
    HEJA LOREEN! De som bor därifrån hon kommer är väl inte iranier direkt men jag tycker Loreen är vacker.
    Laleh är en känd artist här i Sverige som är Iranska / persisk ursprung. 

Loreen är ju berb från Marocko. (ett folkslag som bor i norra afrika, inte araber) 
Svar på tråden Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer