Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer
Sexig iransk skådespelare, mohammad Golzar.

Sexig iransk skådespelare, mohammad Golzar.

1. Jag vet att det finns vackra bland alla folkslag/folkgrupper, har inte förnekat detta.
2. Jag tycker att vi perser/iranier är snyggast, det är som sagt vad JAG tycker.
3. Jag har inget emot andra.
Enligt mig är de persiska dragen finast, vi är lyckligt utlottade. Vi har vacker hudton, vi har vackert tjockt mörkt hår, vi har snygga kroppar, fetma existerar inte bland oss så mycket jämförelse med andra folkgrupper. Hoppas ingen känner sig upprörd, det är som sagt vad jag tycker! acceptera att vi har olika åsikter och tycker olika.
Jag som Iranier skäms enormt över de Iranier som konverterar till kristendom för att passa in mer eller för att få uppehållstillstånd/asylskäl här. De söker bekräftelse helt enkelt. SÅ fort de lämnar Iran så glömmer dom bort sitt ursprung, de skaffar svenska namn och döper sina barn till svenska namn vilket är tragiskt och pinsamt då Iranier aldrig kan bli Svenskar, vi är Perser och så vitt som jag vet så kan man aldrig ändra på sin etnicitet/ursprung man får bara acceptera som det är. Iranier är ju ingen kristen folkgrupp som många önskar, vi är Muslimer, JA iranier är en shia muslimsk folkgrupp men alla iranier är inte lika religiösa av sig, speciellt inte vi iranier i västländerna. Det finns massa fördomar rom oss Iranier, att vi glömmer bort vårt ursprung, att vi konverterar för att passa in mer, och sådana bullshit. Jag tycker det är oerhört lågt och dåligt gjort, de iranier som gör så skämmer bara ut sig själva. Dom söker bekräftelse. De borde alltid vara stolta Perser, Prata persiska med sina barn så att de inte ska glömma sitt modersmål. Ett Iransk par t,ex som föder barn här, barnets modersmål är ju persiska och modersmål är det viktigaste som finns, om man inte klarar sitt modersmål så kommer man ha svårt att klara andra språk, detta har studier och forskning visat. Svenska lär sig barnen ändå genom dagis,skolan och kompisar. Känner många Iranier vars barn har svårt med Persiska och det är så synd, då persiska är ett sånt fint och rikt språk, det är ju vårt modersmål och om man inte kan sitt modersmål då tycker jag att man inte ska kalla sig för pers/iranier. Så enkelt är det. Jag är stolt över att vara Persisk och det kommer jag alltid att vara, ska lära det mina barn också. Ja, jag är nationalist om ni nu kallar det. Jag älskar mitt ursprung och är stolt som sagt. Det betyder inte att jag ogillar Sverige. Jag bor ju här, så då måste jag ha gillat landet. Jag Gillar Sverige, kan svenska flytande för jag kom hit som liten. Vissa av mina Svenska kompisar säger att jag är lika mycket svensk som dom, jag tackar dom och säger att jag är etnisk pers.. min nationalitet är Svenskt och det är jag också stolt över men min etnicitet/ursprung är persisk vilket jag är stolt över. Meningen med denna tråd var inte att såra folk och jag ber om ursäkt om vissa tog åt sig, men ni får räkna med att när ni kommenterar oss iranier /perser negativt då får man räkna med att få mindre trevliga kommentarer tillbaka. Ni säger kroknäsor, jag har påpekat hundra gånger att ALLA iranier har inte stora näsor utan det varierar. Har alla svenskar blåa ögon? Nej det varierar på samma sätt Varierar vi Iranier/perser.. Vi har alltifrån Ljusa /extremt ljusa och blonda Iranier med blåa ögon till helt ''vanliga'' med bruna ögon och exotisk hud, vi har iranier som har typisk Mellanöstern utseende och så har vi många med gröna ögon. Bruna ögon är dock vanligast hos oss som alla redan kanske vet. Att jag tycker att mitt folkslag är vackrast är varken rasistiskt eller kränkande, ni får acceptera att vi tycker olika. Och att jag tycker detta betyder inte att jag anser att andra är fula, för som alla vet så finns vackerhet och skönhet bland alla folkslag/nationaliteter och etniciteter.