Inlägg från: Persisk |Visa alla inlägg
  • Persisk

Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer

JECJ skrev 2013-04-29 19:31:43 följande:

Tja.. jag känner mig vacker utan att behöva spendera flera timmar om dagen med att skapa skönhet. Jag har en underbar man och ett givande liv. (Dessutom har jag ett jobb och hästar som tar upp min tid  :) Ärbetar du inte? Studerar? Hobbies?

Det är härligt att du är nöjd med dig själv. Synd bara att du har ett så skrikande behov av att övertyga andra om din skönhet. 

Det finns vackra iranskor, vackra svenskar, vackra asiater osv osv. 

Borde inte ödmjukhet och ens handlingar värderas mer än antal lager smink man bär?

Du anser att om man sminkar sig och håller på med sitt yttre så är man inte nöjd med sig själv? snälla du. jag vet inte evad jag ska svara på detta roliga och konstiga påstående. Så alla tjejer som sminkar sig och håller på med sitt yttre är osäkra och försöker ''förfina'' sig? Min syster är Makeup artist, hon är expert inom området. Jag har jobbat på Åhlens city med skönhet och smink innan jag fick barn så jag är också van, alltid kul att sminka sig, komma med nya stilar och testa på nya saker, att jag spenderar timmar framför spegeln och med mitt ytrre betyder INTE att jag är osäker i mig själv, jag är stolt över att vara persisk och stolt över mitt utseende, har långt tjockt svart hår som många vill ha, behöver inte sola för jag är naturligt brun .
  • Persisk
    studentbruttan29 skrev 2013-04-29 19:43:11 följande:
    Jag vet inte. Du får väl sitta och runka till vad fan du vill.

Tack och lov tänder jag på intelligens och ett varmt hjärta.
    haha ursäkta? jag är en tjej och mamma om du missat det.
  • Persisk
    studentbruttan29 skrev 2013-04-29 19:45:03 följande:
    Varför tänder du på barn?
    Ditt Sjuka skabb ingen tänder på barn att jag visar upp en liten söt flicka betyder väl inget.. ? sjuk syn du har btw. 
  • Persisk
    Natahlie skrev 2013-04-29 19:48:20 följande:
    Ja, dom är ju det. Därför som det är så synd att många av dem tvingas bära slöja, och resten av dem blir hedersmördad! 
    ja du kan ju se alla bilder jag lagt upp ... tror inte du missat de ;) De är exotiska och vackra, finare än blonda tjejer.
  • Persisk
    Natahlie skrev 2013-04-29 19:54:29 följande:
    Har en vän från Iran, som blekt sitt hår. Så, hon är alltså automatiskt ful nu bara för att hon är blond, men fortfarande från Iran? -.-
    Ingen har sagt att blonda är fula, jag skrev bara att dessa tjejer är finare enligt MIG än blonda tjejer.
  • Persisk
    wilders skrev 2013-04-29 19:55:21 följande:
    TS!

Är det inte ert folkslag som är alldeles ludna på ryggen? Inget illa ment med det, men eftersom du tycker att ert folk är så exotiska?! Jag tycker inte att det hade varit så smexigt att klappa en björn!  
    Nej jag känner inte igen det du säger, håriga är vissa iranier men inte extremt. Finns värre, turkar och kurder är hårigare
  • Persisk
    Furstinna skrev 2013-04-29 19:58:04 följande:

Fast iranier/turkar/kurder är väl som svenskar/norskan. Ingen skillnad
    Stor skillnad mellan turkar och Iranier, turkar är en helt annan folkgrupp/etnicitet. Haha skäm inte ut dig själv. Kurder och Iranier är släkt men inte identiska, deras språk kurdiskan tillhör ''iranska språken'' men ändå äre skillnad mellan oss. Turkar är en helt annan sak, de härstammar ju från Centralasien ursprungligen.
  • Persisk
    JECJ skrev 2013-04-29 20:03:40 följande:
    Jaja Ts måste sitta hemma flera timmar om dagen för att bli vacker.
    Jag bara vaknar på morgonen och går upp och jobbar. jag får ofta höra att jag är vacker. Men det viktigaste för mig är nog att människor ser mig som ärlig och aktiv. Utbildning och en kreativ vardag är viktigare än att sitta och göra naglarna. Kanske är jag en naturlig skönhet? 

TS: Vad är viktigast för dig? Att din dotter blir vacker(spacklad) men lågutbildad eller välutbildad och naturlig? 
    Du verkar ju själv värdera skönhet högre än utbildning (då du jobbar på ett låginkomstjobb utan krav på högre utbildning)    

Mitt privatliv angår inte någon, vad jag har jobbat med eller om jag ska jobba eller utbilda mig har som sagt inget du med o göra :) 
  • Persisk
    Herdis skrev 2013-04-29 20:02:02 följande:
    Eget beröm luktar illa... 

Men visst, jag medger att de gamla perserna var ett vackert folk. Både kvinnor och män. Och visst ser man det utseendet i Iran fortfarande. Det är något med de stora, mandelformade ögonen och de halmmåneformade ögonbrynen som är speciellt. Som man kan tänka sig att Nebukadnessar och hans gemåler såg ut! Samt att ansiktsbenen ofta är finskurna, välmodellerade. Och att ögonen och håret är så blankt mörka - men huden ändå inte "för" mörk för attraktivitet, och ansiktsdragen nästan europeiska.

Tyvärr är de ganska kortväxta och spensliga även i kroppen, så persiska män är för korta för mig i alla fall - även om de är snygga i fejset.   
    Min man är 183 cm lång, han är då '''vanlig'' / medel i längden. Persiska killar brukar vara mellan alltfrån 170-190cm.  Precis som bland svenskar och andra folkslag så är vissa korta, vissa långa och majoriteten medel.
  • Persisk
    JECJ skrev 2013-04-29 20:07:12 följande:

Jag frågar eftersom att du skrev vart du jobbade (så det vet alla redan)

Jag undrar om du ser utbildning eller skönhet som viktigast för en kvinna. 
    Båda och, jag har funderat på utbildning men inte nu då jag är småbarns mamma, kanske om ett tag.
Svar på tråden Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer