• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Eva Fa

Jag byter om direkt när jag kommit hem och direkt när gästerna gått.
     Så en gång kom gästerna tillbaka och då hade jag bytt om typ på 3 minuter.

• Ernst Hugo
    chrissepisse skrev 2013-05-16 12:58:39 följande:
    Jag gillar countrymusik Skäms

Det är fiolerna som gör det...  

Country är inte i närheten av dålig smak numera, snarare är man skum om man inte har ett förhållningssätt till Jonny Cash och Patsy Cline
  • Eva Fa
    Feltryck01 skrev 2013-05-14 23:50:35 följande:
    Jag gillar all sorts musik, men jag är fortfarande en sucker för samma musik jag lyssnade på när jag var fjorton-isch. Pinsamt!

Sen tycker jag bättre om konserverade champinjoner när det gäller allt förutom på grillspettet...
    Jag är ganska övertygad om att det finns forskning som styrker det du säger om musiken, att den musik vi hört när vi var unga som vi förknippar med mycket, kommer vi alltid ha en speciell relation till (ungefär så).

• poirot
    fucktard skrev 2013-05-16 20:31:18 följande:
    Eller fattig student som hellre köper en BIB för 150 än 4 flaskor för (minst) 200
    If you wanna do it, do it right.

Eller någon som helt enkelt har hittat en bra sort. Jag köper det i stort sett inte eftersom jag skulle vara tvungen att slänga mer än hälften, men utvecklingen har gått framåt och det finns många bra BiB. Det kan såklart inte mäta sig med de finare vinerna, men de flesta lägger sällan mer än en hundring på en flarra vin iallafall :)
  • Ernst Hugo
    Eva Fa skrev 2013-05-16 20:51:37 följande:
    Jag är ganska övertygad om att det finns forskning som styrker det du säger om musiken, att den musik vi hört när vi var unga som vi förknippar med mycket, kommer vi alltid ha en speciell relation till (ungefär så).

Inte minst den musik som vi hörde som barn och förknippar med starka känslor.
  • Feltryck01

Eva, det är nog sant! Skulle vara spännande att hitta den undersökningen, kommer du ihåg något annat om den?

Ernst!! Grattis till roligaste tråden just nu

En till dålig smak: jag kan tycka färgade glödlampor är fina. Typ röda..

• fucktard

Poirot - nej, ska man dricka riktigt gott vin så är det ju inte en bib man tar. Men om man, som jag för tillfället, dricker ganska sällan funkar det alldeles utmärkt att köpa en och dela med en vän eller spara till nästa vecka. Feg som jag är vågar jag inte spara längre än så, men det är sällan problem att hitta någon som vill dela de gånger det blir.

Just nu har jag en jp liggandes i kylen. Har aldrig smakat det på bib, så det ska faktiskt bli spännande att se.

• GrodanHopp

Jag är starkt emot allt vad hel och halvfabrikat heter, gör allt från grunden osv. Men jag ÄLSKAR Delicatobollar, INGET recept slår dom!

• Ernst Hugo
    Feltryck01 skrev 2013-05-16 21:36:13 följande:
    Eva, det är nog sant! Skulle vara spännande att hitta den undersökningen, kommer du ihåg något annat om den?

Ernst!! Grattis till roligaste tråden just nu

En till dålig smak: jag kan tycka färgade glödlampor är fina. Typ röda..

Tack visst känns det lite speciellt med en tråd som varken innehåller sex eller nedsättande tillmälen? Men ändå högst påtagligt handlar om familjeliv.
  • Feltryck01

Väldigt speciellt! Och kul att den är så poppis. Tycker vi kan skruva in en röd glödlampa här och fortsätta vårat myspys i tråden!

Svar på tråden Vår dåliga smak