• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Ypperlig
    En struts skrev 2013-05-15 23:28:25 följande:
    Jag sitter och läser dödsannonser ibland, för att se om det är någon ung som dött. Sen blir jag sorgsen om jag ser det. Och så undrar jag hur personen har dött, och försöker utläsa det. Men sen försöker jag se om någon är riktigt gammal också, och gläds över det.

Alltså!
  • En struts
    Ypperlig skrev 2013-05-15 23:29:50 följande:

Alltså!
    Ha, ha, det där med sorgsen, det var nog mer när jag var yngre - liten och sådär, men jag kan vara sådär att jag sitter och tittar efter årtal fortfarande.
  • En struts

Dammsugare dock. Urk! Delicatos grejer Fy! de är läbbiga. Chokladbollarna kan jag haft dille på ett tag, däremot.

• Ypperlig
    En struts skrev 2013-05-15 23:33:32 följande:
    Ha, ha, det där med sorgsen, det var nog mer när jag var yngre - liten och sådär, men jag kan vara sådär att jag sitter och tittar efter årtal fortfarande.

• Voluptuous Shalimar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 22:39:27 följande:
    Tyska kan vara vackert, om den som pratar det är en snygg tyska från södra delen av landet. Väldigt fin melodi.

För övrigt gillar jag verkligen kanadensisk dialekt, engelskan alltså. Varför är något som verkligen inte passar i en tråd om dålig smak. Drömmer
    Jag pratar s.k. hochdeutsch och tycker fortfarande inte att det är det minsta vackert. Sydtyska förstår man ju knappt?!?

Sen - och det här passar verkligen i tråden - älskar jag av nån anledning texasdialekt och den här bonniga sydamerikanska släpiga dialekten! Dålig smak kanske, eftersom alla svenskar (och tyskar) verkar vilja eftersträva att prata brittisk engelska.
  • En struts

Ha, ha. Nu ska jag nog kika lite på "Kärlek över Atlanten". Nä, det är dålig smak att jag inte går och lägger mig snart.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-15 23:38:31 följande:
    Jag pratar s.k. hochdeutsch och tycker fortfarande inte att det är det minsta vackert. Sydtyska förstår man ju knappt?!?

Sen - och det här passar verkligen i tråden - älskar jag av nån anledning texasdialekt och den här bonniga sydamerikanska släpiga dialekten! Dålig smak kanske, eftersom alla svenskar (och tyskar) verkar vilja eftersträva att prata brittisk engelska.
    Man behöver inte förstå heller.

Släpig brittisk dialekt är ännu bättre. Men kanadensiska har en särskild plats i mitt hjärta, liksom irländsk och walesisk dialekt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Ypperlig
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:40:09 följande:
    Man behöver inte förstå heller. Släpig brittisk dialekt är ännu bättre. Men kanadensiska har en särskild plats i mitt hjärta, liksom irländsk och walesisk dialekt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

Håller med. Irländska och walesiska får mig att smälta.
  • Voluptuous Shalimar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:40:09 följande:
    Man behöver inte förstå heller.

Släpig brittisk dialekt är ännu bättre. Men kanadensiska har en särskild plats i mitt hjärta, liksom irländsk och walesisk dialekt.
    Då är jag med. Jag gillar dialekt bättre än standardspråkbruk - att lyssna till.
Svar på tråden Vår dåliga smak