• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • comfort

Jag gillar soldatens ärtsoppa som ska spädas ytterst sparsamt. Sen ska den varma tjocka soppan läggas på en smörad hårdmacka Glad ! Smakar ljuvligt!!!
    Gillar ni ärtsoppa och knäckemacka så ska ni absolut testa.

• Ernst Hugo

Ärtsoppa skall ätas med kavring o fläsk vid sidan om SAMT självklart varm punsch därtill. Nån jävla måtta får det vara på nymodigheterma Men annars poäng för dålig smak där med ägg o ris

• Ronga

Ohh dammsugare är så gott! Drömmer

Only fear of death is coming back reincarnated
  • Molgan 008
    comfort skrev 2014-02-11 18:34:51 följande:
    Jag gillar soldatens ärtsoppa som ska spädas ytterst sparsamt. Sen ska den varma tjocka soppan läggas på en smörad hårdmacka Glad ! Smakar ljuvligt!!!
    Gillar ni ärtsoppa och knäckemacka så ska ni absolut testa.
    Tunn ärtsoppa med mycket senap (som man sätter på kanten av tallriken) och en husman med smör och ost på ska det vara. :)
  • Roxanan
    Ernst Hugo skrev 2014-02-09 19:04:46 följande:
    Pizza med bladspenat är tydligen väldigt basic i Napoli om jag fattat det rätt. Snarare lite finkultur än dålig smak

Lägg på lite salami och en tomatsås med fräs i så har du en perfekt pizza. Lite basilika över också. Less is more.
    Göteborgare i hjärtat
  • Ernst Hugo

Roxanan@ Fritt ur minnet... Smått smakar gott, mindre smakar mer... En kyss vid en grind kan vara mycket bättre sex, än allt vad Don Juan fick när ljuset hade släckts. Det låter nog förståndigt säger hon o kryper ner. En kyss har du fått, är det allt du vill? Ähh, vi glömmer alltihop kom o ge mig lite till Less is more ?

• Hejhoppsan

Fläskpannkaka med ketchup... men till mitt försvar måste jag säga att det är det enda, förutom varm korv, jag har ketchup till.

• Ernst Hugo

Ketchup är bra för att man tillgodogör sig lyckopenet i tomaterna bättre när de varit upphettade spm som i ketchup.

• Roxanan
    Ronga skrev 2014-02-11 18:41:54 följande:
    Ohh dammsugare är så gott! 
    Only fear of death is coming back reincarnated

Dammsugare är för gamla människor. Hugo@ åh, en sådan poet! Men ketchup..
    Göteborgare i hjärtat
  • dennis02

Med tanke på hur många som använder ketchup på redan god mat, kan det ju ses som dålig smak att som jag, aldrig använda ketchup. Jag tycker bara det smakar syntetiskt och socker. Istället använder jag krossade tomater eller tomatpure - tycker det blir mycket godare.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Slagathor

Periodvis äter jag strips som jag doppar i smält saltat smör

Jag äter jäst när tillfälle ges. Ett lagom stort hörn på en jästkub och så vidare

Nu när jag är gravid igen så precis som förra graviditeten har jag dille på apelsiner. Inte nog med det, jag tuggar noga och med njutning alla vita trådar och det vita mot skalets insida

• Ernst Hugo

Men slagathor, apelsiner kan väl inte ses som dålig smak

Svar på tråden Vår dåliga smak