• FlitigaLis

spara till hus. följas åt?

Någon mer än vi som sparar till hus (kontantinsats) och vill följas åt?
    Vi satsar på att kunna köpa hus 2016. Vi hoppas kunna lösa topplånet i vår och sen spara undan mer.
    Vi måste bli bättre på att inte nöjesshoppa.
    Hur gör ni andra? Vad har ni för plan?

• Svar på tråden spara till hus. följas åt?
  • Patio
    Tessou skrev 2014-02-15 08:31:53 följande:
    Man kan ju hoppas... men med killar vet man aldrig!
    riboflavin skrev 2014-02-14 22:10:59 följande:
    Din tur att dela med dig lite, vad är det för hus du/ni tittat på? *nyfiken*
    Ha ha, ja vad ska man säga... Ett hus byggt på 60-talet, tegelhus.. Är på ett hörn/gavel, så det är bra.. Det är ett stort vardagsrum/mat, 3 sovrum, stort duschrum och finns även en liten toa med handfat. Gillestuga, massor med förråd, tvättstuga, torkrum, stort garage.... Fin trädgård, även om den sluttar lite, altan med tak... Jaa, vet inte vad jag ska skriva mer..
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥

Länka? :D
  • Tessou
    Patio skrev 2014-02-15 09:01:47 följande:
    Länka? :D
    Njaa, bor i en sån liten stad och vill vara lite anonym - både med husplaner och på detta forum... Kan visa bilder sedan om vi vinner..
  • Patio
    Tessou skrev 2014-02-15 09:03:46 följande:
    Njaa, bor i en sån liten stad och vill vara lite anonym - både med husplaner och på detta forum... Kan visa bilder sedan om vi vinner..

Ja, gör jättegärna det! :D Planritningen är jag mest intresserad av. ;)
  • Patio
    Tessou skrev 2014-02-15 09:03:46 följande:

I vilken landsdel ligger huset? Eller om du kan gå så långt att tillochmed avslöja landskapet? :)
  • Tessou
    Patio skrev 2014-02-15 19:18:58 följande:
    Ja, gör jättegärna det! :D Planritningen är jag mest intresserad av. ;)
    Patio skrev 2014-02-15 19:27:41 följande:
    I vilken landsdel ligger huset? Eller om du kan gå så långt att tillochmed avslöja landskapet? :)
    Nära Mälaren och Västerås.
  • Patio
    Tessou skrev 2014-02-15 19:40:23 följande:
    Patio skrev 2014-02-15 19:27:41 följande:
    Nära Mälaren och Västerås.

Letar fram en gammal skolatlas... ;)
  • carpediem1
    riboflavin skrev 2014-02-14 22:24:47 följande:
    :)

Vi har lite ADHD och myror i brallan både jag och sambon så det är ju pengarna som är det stora bekymret. Vi har ganska mycket utrymme för att låna mer pengar men det slipper vi ju gärna om vi kan undvika det.

Sambon är helt lyrisk just nu eftersom han fått en av grannarna att lova att vara "vaktelvakt" framöver om vi reser bort. Han har drömt om dessa knepiga små fåglar i många år nu. Vi får se hur mycket våran fågelhund kommer reagera på de små liven :)

Ja, det är klart, man lånar helst så lite som möjligt, hur "förmånligt" lånet än är, så koster det ju :p

Spännande! Är det som ni ska ha och föda upp, eller som "sällskap" ,eller vad man nu ska kalla det ;)
  • carpediem1
    riboflavin skrev 2014-02-14 22:24:47 följande:
    :)

Vi har lite ADHD och myror i brallan både jag och sambon så det är ju pengarna som är det stora bekymret. Vi har ganska mycket utrymme för att låna mer pengar men det slipper vi ju gärna om vi kan undvika det.

Sambon är helt lyrisk just nu eftersom han fått en av grannarna att lova att vara "vaktelvakt" framöver om vi reser bort. Han har drömt om dessa knepiga små fåglar i många år nu. Vi får se hur mycket våran fågelhund kommer reagera på de små liven :)

Ja, det är klart, man lånar helst så lite som möjligt, hur "förmånligt" lånet än är, så koster det ju :p

Spännande! Är det som ni ska ha och föda upp, eller som "sällskap" ,eller vad man nu ska kalla det ;)
  • riboflavin
    carpediem1 skrev 2014-02-16 08:48:44 följande:

Ja, vi vill ha så lite som möjligt i lån och det verkar som om vi lyckas få ihop pengarna i tid :)

Det blir nog mest sällskap, jag vill ha höns också, de gör ju lite mer nytta ;)
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden spara till hus. följas åt?