• Anonym (orolig)

Farmor och farfars pool!

Jag och mitt ex skilde oss i höstas, och vi har vår son varannan vecka, han fyller snart tre.
    Min exmans föräldrar,  alltså mina fd svärföräldrar och min sons farmor och farfar, har en sommarstuga några mil härifrån, som de tillbringar hela somrarna i.    Jättetrevligt, men de har skaffat en pool, som de inte verkar ha någon respekt för alls..

Förra helgen var det midsommar, det var exets vecka, men jag var bjuden att fira midsommar med dem.
    De hade lovat att skaffa ett poolskydd, men hade tydligen inte gjort det.   Vi satt inne eftersom det regnade, och det var ett ständigt vaktande för mig efter treåringen, som sprang ut genom den öppna altandörren mot poolen hela tiden.   Svärföräldrarna och exet drack mer och mer, och hade ingen koll alls.
    Jag bad svärmor stänga altandörren, då sonen hela tiden sprang ut till poolen (han älskar att bada), men blev avsnäst.    Jag kan ju faktiskt passa honom bättre!

När jag gick på toa ramlade sonen i poolen, han hade precis pluppat i när jag kom ut, en granne som var där uppmärksammade händelsen och vi fick upp honom utan problem.  Han blev inte rädd eller något, utan tyckte mest det var skoj.
    Min fd svärmor tyckte dock att detta inte var anledning nog att stänga altandörren, utan viftade bort händelsen.
    Men för guds skull, ett barn som inte ens fyllt tre kan inte simma!   Ett barn som håller på att drunkna för inte oväsen, utan är väldigt tyst!   Sitter man och är fullt upptagen av sig själv och med att äta och dricka så kanske man inte märker något! 

Nu har jag sonen, men på måndag hämtar exet honom, han har semester och de ska bo hos farmor och farfar hela veckan.
    Är så in i helvetes rädd att något ska hända!   Min son är mitt enda barn och det får bara inte hända honom något!
    Men samtidigt kan jag inte ha koll, fd svärmor blev sur på mig i samband med händelsen. 

• Svar på tråden Farmor och farfars pool!
  • Prins Williams Mamma

Snälla! Övertolka inte vad ts skriver klart hon hade brytt sig även om haft flera barn.

Anonym (....) skrev 2013-07-02 00:39:49 följande:
    Förstår din oro och dom borde verkligen ha bättre koll ! Men jag undrar hur du menar när du skriver att han är din enda son och att det inte får hända honom något.. Hade det gjort mindre om du haft fler barn menar du??? 

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131129
  • Anonym (orolig)
    Anonym (....) skrev 2013-07-02 00:39:49 följande:
    Förstår din oro och dom borde verkligen ha bättre koll ! Men jag undrar hur du menar när du skriver att han är din enda son och att det inte får hända honom något.. Hade det gjort mindre om du haft fler barn menar du??? 
    Ja, precis!   Man vill ju inte förlora sin enda son, utan i alla fall ha minst en son kvar...

OBS!    I R O N I 
  • Anonym (orolig)
    Prins Williams Mamma skrev 2013-07-02 09:58:43 följande:
    Snälla! Övertolka inte vad ts skriver klart hon hade brytt sig även om haft flera barn.
    Tack!  Ja, folk upprörs över olika saker, minst sagt...

• Anonym (orolig)
    Annamaria44 skrev 2013-07-01 18:25:29 följande:
    Hur har det gått? Hämtade han sonen och hat de ordnat med säkerheten omkring poolen?
    Det har gått dåligt.   Ja, nej och kanske.
  • Anonym (x)
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-02 19:11:24 följande:
    Det har gått dåligt.   Ja, nej och kanske.

Utveckla gärna vad hände?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (x) skrev 2013-07-02 19:40:57 följande:

Utveckla gärna vad hände?
    Jag gick tidigare från jobbet igår och hämtade sonen på förskolan och tog hem honom till mig, trots att det var pappan som skulle hämta honom. 

Sms.ade pappan att jag hämtat honom och har honom hemma hos mig, för jag litar inte på säkerheten med poolen hos hans föräldrar.
    Han blev ursinnig förstås,  och kom hem till mig och ringde på dörren en bra stund.  Öppnade inte,
    Sen hade vi smskontakt och han skrev att jag var helt paranoid och att inget kommer hända därborta!
    Hans pappa ska skaffa poolskydd i morgon senast, och han kommer se till att sonen inte ramlar i!
    Dessutom hade han kontaktat både familjerätten, soc och polisen, och sagt att jag egenmäktigt tagit barnet på hans umgänge. 
    De står på hans sida (säger han).

Jag kände mig inte det minsta lugnare, och har legat bredvid sonen och gråtit hela natten nästan.
    Var tvungen att åka till jobbet i morse, och lämnade sonen på förskolan. Jag hade sagt till pappan att  jag skulle ha sonen hemma hos mig i veckan,  men han gick nog inte på det, för han har varit och hämtat sonen. 
    Han vägrar svara när jag ringer, men har sms:at att han och sonen är hemma i hans lägenhet, men åker till farmor och farfar i morgon bitti.  De är också förbannade på mig.  
  • Anonym (x)
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-02 21:09:51 följande:
    Jag gick tidigare från jobbet igår och hämtade sonen på förskolan och tog hem honom till mig, trots att det var pappan som skulle hämta honom. 

Sms.ade pappan att jag hämtat honom och har honom hemma hos mig, för jag litar inte på säkerheten med poolen hos hans föräldrar.
    Han blev ursinnig förstås,  och kom hem till mig och ringde på dörren en bra stund.  Öppnade inte,
    Sen hade vi smskontakt och han skrev att jag var helt paranoid och att inget kommer hända därborta!
    Hans pappa ska skaffa poolskydd i morgon senast, och han kommer se till att sonen inte ramlar i!
    Dessutom hade han kontaktat både familjerätten, soc och polisen, och sagt att jag egenmäktigt tagit barnet på hans umgänge. 

Jag kände mig inte det minsta lugnare, och har legat bredvid sonen och gråtit hela natten nästan.
    Var tvungen att åka till jobbet i morse, och lämnade sonen på förskolan. Jag hade sagt till pappan att  jag skulle ha sonen hemma hos mig i veckan,  men han gick nog inte på det, för han har varit och hämtat sonen. 
    Han vägrar svara när jag ringer, men har sms:at att han och sonen är hemma i hans lägenhet, men åker till farmor och farfar i morgon bitti.  De är också förbannade på mig.  
    Åh vad jobbigt, har du nån som finns i din ringhörna, som du kan prata med och få stöd av.
    Vet du, jag tycker du ska ringa upp famijerätten själv imorgon och ge din version och så få höra vad dom säger själv.
    Du ska inte acceptera hans ord på vad dom tycker, han pratar i egen sak.
    Bra gjort att hålla sonen hemma, tycker jag.     
  • Lindsey Egot NO1

Hade han kontaktat polisen hade han fått en uppläxning av vilka regler som gäller vid pool så ditt kan han inte ha ringt. Jag tycker du ska ringa både soc och polisen och fråga om han gjort en anmälan mot dig och medan du ändå har dom på tråden anmäler du tillbudet med barnet som ramlade i poolen.

• kenopeno
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-02 21:09:51 följande:

Du behöver blanda in familjerätt och eller soc....så det inte blir som att du sysslar med umgängessabotage. Du behöver gå den rätta vägen. För om du tar detta på helt egen hand, så kommer det inte räcka för dig, som skydd för din son. Om du vill skydda din son från att riskera drunka, i det fall de inte har poolsäkerhet, så måste detta säkerhetskrav och uppbackning av vad du vet, komma utifrån. Som ensam mamma och fighter i det här, så har du inget att säga till om. För du har ingen bestämmanderätt vad pappan tillåter och inte tillåter när han har sonen. Så om något är farligt för ditt barn under barnets vistelse hos pappan, så måste kraven om att rätta till detta, komma utifrån och inte från dig.
  • Emeli
    kenopeno skrev 2013-07-02 22:36:13 följande:
    Du behöver blanda in familjerätt och eller soc....så det inte blir som att du sysslar med umgängessabotage. Du behöver gå den rätta vägen. För om du tar detta på helt egen hand, så kommer det inte räcka för dig, som skydd för din son. Om du vill skydda din son från att riskera drunka, i det fall de inte har poolsäkerhet, så måste detta säkerhetskrav och uppbackning av vad du vet, komma utifrån. Som ensam mamma och fighter i det här, så har du inget att säga till om. För du har ingen bestämmanderätt vad pappan tillåter och inte tillåter när han har sonen. Så om något är farligt för ditt barn under barnets vistelse hos pappan, så måste kraven om att rätta till detta, komma utifrån och inte från dig.
    Helt rätt!
Svar på tråden Farmor och farfars pool!