• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • tjejhalmstad
    lajban skrev 2013-09-04 18:06:35 följande:
    Ansiktet har varit värst, men har även haft mycket på rygg och axlar... men det börjar bli lite bättre, tack och lov!

Okej skönt det. Har haft problem med acne innan och har därför ätit yasmine p-piller för det och det har funkat bra.
  • lajban
    tjejhalmstad skrev 2013-09-04 18:23:11 följande:
    Okej skönt det. Har haft problem med acne innan och har därför ätit yasmine p-piller för det och det har funkat bra.

Har inte haft såna problem tidigare, mest i samband med mensen. Men hoppas det blir bättre nu!

Var på ultra nr 2 igår (v 13), motsvarar väl kub i Sverige, allt såg bra ut och många bilder fick vi! Första gången var för ca 1 v sen. Då ville de höra hjärtljuden, men kunde international hitta dem. Läkaren kollade via vul å där fanns en sprallig typ!
  • Novalie2013

Skönt att du har berättat iaf mikaelah !! Sj slapp jag då mannen å jag jobbar på samma firma , å mannen berättade istället då jag är hemma och är mammaledig redan

• Novalie2013

3 dagar kvar till dopet å att vi ska berätta för släkten .(därefter berättar jag för mina på Facebook).. Lite nervös men de går nog super !! V. 15 imorn känns lite som tiden retas med en.. Ena stunden känns det som att man inte kommer någon vart .. Å andra känns de som man inte hänger med alls ... Skönt när dagarna går fort iaf

• Pixlar

Jag håller med dig Novalie2013! Ena stunden kan jag tycka att veckorna går sååå långsamt, och nästa stund kan jag tänka att "men var jag inte bara i v7 typ igår?!" ;)

• himla

Tillbaka efter diabetes läkar besök... jag fick godkänt på mina värden så trots hög belastning så slapp jag insulin ... Nu ska jag fortsätta att sticka mig frukost, lunch å middag före och efter mat å sen om två veckor ska jag tillbaka så får vi se vad han säger då när det gått lite mera tid å vi har lite mer "kött på benen" ... ajaj mina fingertoppar känns sönderstuckna redan

men varje dag utan insulin känns som bra så bara att fortsätta att äta bra å försöka hålla igång så gott det går !  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • himla

...åååå har ultraljuds sköterskan ringt ... å meddelat slut resultatet från Kub testet jag var på i måndags ... 
    Blodprovet och nackspalten hade fått upp resultat jättebra så hon var så nöjd å sa att jag skulle vara glad för de siffrorna ...

Jag visste inte att man var sååå gammal när man var 38 att man drar ner siffrorna sååå mycket bara pga ålder ...
    (1:129 bara på ålder) ,såå skönt då när blodprov å nackspalten såg riktigt bra ut å drog upp det rejält ( 1:5 965) ! ... sen tas det ju även andra prov å de var så bra att de var 1:20 000 där kunde man tydligen inte ha bättre ...

SÅ denna dagen är en glad dag !!!      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • mikaelah
    himla skrev 2013-09-05 17:03:51 följande:

...åååå har ultraljuds sköterskan ringt ... å meddelat slut resultatet från Kub testet jag var på i måndags ... 
    Blodprovet och nackspalten hade fått upp resultat jättebra så hon var så nöjd å sa att jag skulle vara glad för de siffrorna ...

Jag visste inte att man var sååå gammal när man var 38 smile5.gif att man drar ner siffrorna sååå mycket bara pga ålder ...
    (1:129 bara på ålder) ,såå skönt då när blodprov å nackspalten såg riktigt bra ut å drog upp det rejält ( 1:5 965) ! ... sen tas det ju även andra prov å de var så bra att de var 1:20 000 där kunde man tydligen inte ha bättre ...

SÅ denna dagen är en glad dag !!!      

Vad härligt himla :)
  • elion

Himla. Angående din diabetes, jag fick högt på glukosbelastningen förra graviditeten, men började äta lchf. Eller iaf Low Carb! Det bästa jag gjort! Och mina blodsockervärden blev så stabila att jag inte behövde insulin. Hör av dig om du vill ha tips, annars är lchf-världen rätt stor där ute på nätet.