• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn

Idag går jag in i v12

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Novalie2013

Ja mannen åkte å jobba halvdag så farmor ska komma ner å ta tösen ... Det går bra än så länge .. Sitter å letar på tecken man kan ha haft men de finns några som är positiva å jag har ju inte direkt hittat något negativt ... Kan göra min lilla lista så får du se sj

Positivt: enligt min mensmätare ska jag ha men nån gång helgen/måndag...
    Jag har inte ont någonstans
    Jag spydde igår, fick knappt ner en macka idag utan att spy.
    Jag har inte tappat några symtom igentligen ...

Negativt: jag blöder ..
    Jag hjälpte mina svärföräldrar igår med sopor (Dock tycker jag inte att jag tog i alls)
    Hade hjärtklappning 1 gång igår kväll innan jag gick isäng .

• IdaMaria85

Lycka till idag Novalie! håller alla tummar och tår att det skall visa sig vara en helt ofarlig blödning!

Läser till ssk, hade i går en föreläsning kring obstretik (läran om graviditet och förlossninf) och hon påpekade att det var vädligt vanligt med blödningar då kärlen blir så sköra vid en graviditet.
    Lyckospark till dig och dina 2 :D  

• Pixlar

Ok, skönt att du får avlastning :)

Jag vet inte mycket om blödningar i tidig grav, men jag vet att det kan komma utan att det betyder att det är något fel alls. Hoppas på goda besked för dig!

• himla

Novalie: Nej vad jobbigt ... att blöda är ju så jobbigt just för att man inte vet varför å man går och oroar sig... hoppas såå att du får positiva besked ! Tumhållning !!!

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • Novalie2013

Pixlar : jag har liten erfarenhet om de då jag fick en kraftig blödning med dottern som jag har nu... Vart jätteorolig men hon kom och är frisk man ska inte måla fan på väggen men samtidigt måste man hålla sig realistisk på nå sätt ... Jag hoppas ju att de inte ska vara något å hoppas att få se mina små .. Men man vet aldrig tyvärr ... Farmor kommer om en stund å då åker jag till Falun, tar iaf minst en halvtimme dit å sen har dom två olika mottagningar för Gyn så jag måste gå till båda å fråga vart jag fick tiden ...
    Vad tror ni om min lista då? Lite funderingar ? Jag kan ta de mesta positivt som negativt så de är ingen fara
    Sen vet jag att man kan ha alla symtom kvar å de är MA istället ...

• Prinsessan på ärten

En väninna till mig fick blödningar då moderkakan lossnat lite. Var efter v 12. Det såg de med ultraljud och sen fick hon ligga still i ca en vecka. Hon har en månad kvar av graviditeten och mår hur bra som helst idag.

De sa att det kan vara från att lyfta tungt och anstränga sig. Så inga tunga lyft!

Lite otäckt men med bara vila löste det sig bra :) tänker om du har två kanske man ska hålla ett extra öga på sånt?

Ps. Babyn tog ingen skada!

• Novalie2013

Jo, jag har hört att tunga lyft inte är bra .. Men att bebben oftast klarar sig, man måste bara lyssna på kroppen när den säger ifrån som sagt