• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • SarahO
    sandratjejen skrev 2013-09-04 11:02:21 följande:
    Mina bröst ömmar inte heller som förut tror inte de är någon fara för dig. (10+6) idag. Å

Illamåendet brukar försvinna för många vissa mår ju inte illa alls så de är nog ingen fara där heller :)
    Okej, då kanske jag andas ut lite. Ska ändå ringa barnmorskan och höra. Fick höra från anhöriga också, att de inte trodde de skulle att nån fara. Men i alla fall, man oroar sig ändå :P
  • tjejhalmstad
    Novalie2013 skrev 2013-09-04 08:47:00 följande:
    Håller med om knottror .. De är inte finnar igentligen liksom ... Hormoner delux !!

tråkigt att du inte kan dölja de när de är på kinderna oxå Men får man ta sånt medel när man är gravid? Bara undra .. Har hört att de inte är bra bara

Jo läkaren kollade upp den krämen och den var okej när man var gravid.
  • Pixlar

Jag kom precis hem från ett ul som jag fick komma på pga min oro för mf/ma, och på skärmen såg vi en till synes frisk och pigg liten krabat! Känner mig så lättad!

Som jag tidigare skrivit har jag ju gjort en egen uträkning av BF utifrån när jag hade min ägglossning (22 mars), men när läkaren mätte huvudet på bebisen idag stämde det precis överens med mitt BF enligt sista mens (16 mars), alltså v12+2. Så nu tänker jag att jag går på det ändå (åtminstone fram tills rul) :) poff! så är jag i v13 alltså ;)

• mikaelah

Åh min kollega berättade på jobbet att hon är gravid, beräknat mars 2014! Vi är bara ett par stycken på min avdelning och 2 till ska vara pappalediga nästa sommar. Jag planerade att berätta för chefen på måndag då vi gjort kub men nu känns allt bara tråkigt. Alla vart glada för hennes skull och när jag berättar kommer folk bara att sucka i stil med "vem ska jobba här nästa sommar då". Åh vad nedstämd jag blev!:(

• Novalie2013

Va kul pixlar skönt å hoppa fram en vecka

Mikaelah: jag förstår exakt känslan du fick, men oroa dig inte för de tycker jag, åh blir dom inte lika glada för din skull så är de väl lite fel tycker jag.. Bara att förklara att du ville va säker först innan du berätta .. Å vem som ska jobba nästa sommar , de e deras bekymmer

• lajban
    tjejhalmstad skrev 2013-09-04 08:03:43 följande:
    Ja hade varit glad om ja bara haft finnarna i pannan (så ja kunnat dölja dem med luggen) Men ja har hela mina kinder,haka (ja hela ansiktet och dubbla finnar jämte varandra) och en del på ryggen :( Ser förjäkligt ut men fick en kräm utskriven av läkaren igår..

Här finns en till som känner sig som en fjortis i fejset... denna vecka har det blivit lite bättre, men hittills har det varit för hemskt...att sitta i kundbetjäning och möta folk varje dag har inte varit kul alls!
  • tjejhalmstad
    lajban skrev 2013-09-04 17:11:49 följande:

Här finns en till som känner sig som en fjortis i fejset... denna vecka har det blivit lite bättre, men hittills har det varit för hemskt...att sitta i kundbetjäning och möta folk varje dag har inte varit kul alls!

ush förstår dig, har du endast ansiktet eller rygg med? Men tala med läkare ifall du vill ha kräm så skriver de ut. Tar dock ca 4 veckor innan det börjar ge resultat sa hon. Men bara så man inte får fler iallafall.
  • mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-04 15:58:32 följande:

Va kul pixlar smile1.gif skönt å hoppa fram en vecka smile1.gif

Mikaelah: jag förstår exakt känslan du fick, men oroa dig inte för de tycker jag, åh blir dom inte lika glada för din skull så är de väl lite fel tycker jag.. Bara att förklara att du ville va säker först innan du berätta .. Å vem som ska jobba nästa sommar , de e deras bekymmer smile1.gif

Jag berättade idag för chefen istället då det kommit ut en intern tjänst jag vill ha. Han vart nog chockad för han sa inte grattis men han sa även att jag inte ska tänka på sommaren,det är hans problem att lösa. Herregud måste haft en puls på 300 och helt skakig i rösten! Puh!
  • lajban

Ansiktet har varit värst, men har även haft mycket på rygg och axlar... men det börjar bli lite bättre, tack och lov!