• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • S00L

Jag har fått tid till vanligt ultraljud. Jag är i vecka 20 då (19+2) är det sent? Trodde det var i vecka 18 man gjorde det...

• Prinsessan på ärten
    S00L skrev 2013-09-02 17:13:32 följande:
    Jag har fått tid till vanligt ultraljud. Jag är i vecka 20 då (19+2) är det sent? Trodde det var i vecka 18 man gjorde det...
    jag är bokad för rul i v 22! :)

ska dock ringa och se om jag kan flytta det när jag fått en "så långt är jag gången tid" spikad av KUB sköterskan.

vanligt är mellan v 18-21 (och då tror jag det är 18 fullgånga veckor etc) så 19+2 är helt normalt. 
  • Afla
    himla skrev 2013-09-02 16:09:57 följande:

Hemma igen ...

Kub ul gick bra, Men de hade inte fått in något blodprovsvar så fick ta nytt sånt... så de ringer om en vecka om svar... Men så långt hon kunde se såg allt bra ut ... Lill_bus böka på smile1.gif

Sen lista de ut vem jag var också då de redan fått upp remissen ang diabetesen så jag fick göra ett Långtidsvärde som blev riktigt bra och ska nu sticka mig i fingret morgon, lunch å middag tills på torsdag då jag ska dit igen å träffa diabetesläkaren !   

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
    Vad skönt att ul gick bra! Härligt att få se det lilla pyret . Synd med diabetesen, att den ska komma så tidigt, men det är väl ändå skönt att de kollade så tidigt så att du slipper gå obehandlad så länge
  • yeenie
    himla skrev 2013-09-02 12:00:57 följande:
    Sockerbelastningen imorse gick skit rent ut sagt , så nu är remiss skickad till spec MVC så får vi se hur vi går vidare med det här ... suck... Inte roligt i v. 13 redan ...

Snart dags för Kub UL .... återkommer ...  

Vad tråkigt Har du haft diabetes under alla dina tidigare graviditeter?
  • yeenie

Nej, röker inte tack och lov. Kan tänka mig att det är ett mindre helvete att försöka sluta.

• yeenie

Nej, röker inte tack och lov. Kan tänka mig att det är ett mindre helvete att försöka sluta.

• himla

Ja det är skönt att de hittar i tid...har bara haft det med trean å då fick jag besked i slutet av december å han föddes ju 1:à mars. Sååå blir liiite längre nu att gå och oroa sig....

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • stuvadvitkål

Skönt att det är nån mer som röker, jag försöker verkligen att sluta, har iaf lyckats hå ner från 9-10 cigg om dagen till 2-3st men jag vill verkligen sluta helt:( rökte med dottern så tor det är svårt med tanke på att det har gått bra en gång innan, men men som du säget novalie2013 varje cig man hoppar över är bra,

Vecka 12 idag, som jag har längtat :) nästa vecka blir det kub, spännande!! Är det många som har blivit flyttade när ni vart på kub?

• Novalie2013

Jag har samma inställning ( en sjuk inställning som bli av ett beroende ) .. Å de är , det gick ju bra med min dotter med trots att jag rökte .. Har pratat med min bm om att jag tänker så konstigt .. Åh hon förstod vad jag mena iaf .. Men som sagt .. De är sjuuukt svårt att sluta ... Å de blir inte lättare när många säger : det är bara att sluta det är lätt bara du bestämt dig! ... Tyvärr funkar ju inte de så bra på mig.. Med en graviditet så är det inte igentligen "jag" som bestämmer utan det blir mer - jag är tvungen .. Självklart är det ett val man gör det är inte de jag menar ... Men de blir liksom inte en själv som en dag bara säger att Nu ska jag sluta ... Men jag kan säga till alla som inte röker att jag vet att vi har dåligt samvete för varje cigg vi tar när vi är gravida ... Och att vi försöker verkligen .... Å att man nog behöver allt stöd man kan få - speciellt från våra nära å kära ...