Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

yeenie skrev 2013-08-27 15:57:31 följande:
    Är helt förstörd idag. Åt lunch på en restaurang förut och råkade få i mig en bit fläskfärs som inte var helt färdig, jag såg att den var lite rosa. Tog endast en tugga av köttet men detta gnager sönder mitt huvud!
    Men du, jag vet hur nojig man blir men för det första behöver du inte per automatik bli sjuk av det, sedan tror jag inte det är större fara så länge det inte är jätterått, alltså blodigt! Oc du hann inte få i dig så mkt va? Kanske inte så mkt till tröst men annars kanske du kan ringa sjukvårdsrådgivningen för lugnande svar?
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    3längtan skrev 2013-08-27 16:10:35 följande:
    Idag har jag blivit insatt på antibiotika mot borrelia. :( Fick en allergisk reaktion på tabletterna så jag fick behandla detn också och byta tabletterna. Men då var det oklart om man kunde ta de alternativa sorterna när man va gravid. En sort fick inte tas i trimester 1 och den andra inte i trimester 2. Enligt mina beräkningar så är jag precis mittemellan. Så då fick jag göra ett UL för att de skulle vara hundra säkra på att datumen stämde. Så nu har jag fått se en lite sprattlade liten knodd som såg helt frisk och kry ut! Så härligt att se. Känns ju bra att jag fick ut något positivt av min nyupptäckta allergi. :D känns så skönt att allt såg bra ut!
    Tråkigt med medicinen men helt klart positivt att du fick se bebben
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-28 07:53:26 följande:

Tack för ditt svar! Det lugnar alltid lite när man får lite respons på sin oro. Jag åt en enda tugga :P Känner mig lite lugnare idag men försöker få tag på restaurangen (det verkar smått omöjligt) för att få veta om köttet är svenskt osv. Det är sjukt egentligen hur lite man vet om restaurangmat...
    Ja och sedan finns det ju bakterier i svenskt kött med, scans t.ex drog ju in två ggr nu både skinka och leverpastej inom ganska kort tid för att de hade upptäckt listeria. Det är ganska ovanligt men jag förstår givetvis din oro, den får man på köpet när man blir gravid. Ja man vet tyvärr ingenting om restaurangmat. KOm tänka på reportaget de gjorde om just hur mkt e-ämnen det finns i dem och dav mkt halvfabrikat och skit restauranger kör med. Bara mc Donalds hamburgare va skrämmande läsning, och då är det ju massa småungar som äter hamburgare då och då.
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-28 08:31:34 följande:
    Vad var det för reportage förresten?
    Det va bl.a på nyhetsmorgon har jag för mig och i tidningen, skrevs lite här och var. Hur är dte med burger king tro? Jag gillar ju ens inte mc D, men älskar Burger king!
  • frukarlssonn

Åh öl har jag vart sugen på länge, måste köpa alkoholfritt till helgen! Tungan ute

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 07:17:25 följande:
    V.14 idag då... Känns som denna graviditet går mycket fortare :-/ men de är ju visserligen skönt då men
    Vi har katter vi med 3 st, men dom flytta ut i garaget när vi fick hem våran valp.. Dom tyckte inte om den i början .. Så de problemet har inte jag ... Skönt iaf ett mindre bekymmer ... Hunden ligger aldrig i sängen utan har sin egna sköna säng vilket han är nöjd med idag blir det en sväng till Uppsala å hämta dopklänning.. Hoppas den passar annars har jag en vecka på mig å fixa en ny... Åker hem imorn kväll utan barn jag får åka själv å mannen har lilla Novalie känns ganska skönt faktiskt men kommer sakna henne så otroligt mycket
    Kul med dop Kan va skönt att vara själv en stund även om det är jobbigt att vara från sitt barn Jag höll på så i 1.5 år i mitt jobb, men nu slipper jag pendlandet, äntligen och kommer aldrig återvända till båtarna även om jag trivdes enormt mkt med jobbet.

V11 idag
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 07:42:37 följande:
    Ja de är superskönt å bara åka å handla själv ibland å sen har jag turen att jag har jobbet i samma by som jag bor ska bli skönt att åka iväg men lite tomt .. Men som sagt både mor å far behöver lite egen tid ibland ..(synd bara att egentiden inte är en kväll/dag med mannen) men det kommer . Även om man älskar sina barn så behövs det som sagt
    Haha jaa jag tycker faktiskt om att handla själv Och köra till och från jobbet, det är min lugna stund på dagen
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 08:28:17 följande:
    Åh ja längtar till mitt jobb :-/ är så avundsjuk på mannen men de är bara å vänta till 2015 hahaha tänk när mannen sa de till våran chef
    JObbar du inte nu? Ja jag kommer börja jobba tidigt denna gång. Trivs inte gå hemma länge. Dessa två barn har jag vart hemma med länge eftersom jag hade ett jobb vilket innebar att vara borta veckovis så jag drog ut på det in i det sista. Men nu har jag ett jobb bara 1.5 mil ifrån
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 10:00:27 följande:
    Nej jag jobbar ju inte för jag är hemma å är mammaledig , min dotter blir 7 mån nästa söndag har varit hemma från jobbet sen i nov/dec förra året ... Så därför saknar jag mitt jobb.. Blir ju tokig av att gå hemma.. Men det var varit skönt nu när man mått som man gjort !!

Hade en plan för våran hund redan innan dottern kom utfall hon skulle vara allergisk.. Så jag har en bekant som har samma ras som kan ta honom å då får jag träffa honom ganska ofta ändå å jag vet att han skulle få det bra ..

Min mage ... Ja den slutade växa å ser nog likadan ut som på bilden jag la ut.. Känns lite så iaf men däremot känner jag bebbarna så lite lugn är jag
    Men herregud va dum jag äääär Klart du är mammaledig! haha
  • frukarlssonn

Fick första frågan igår, av en tjej som går i tvåan... va tvungen att blåljuga eftersom jag ens inte berätta för chefen än. Måste göra det på måndag. Nu känns det bara pinsamt att gå runt och låtsas som inget. Hade ju eg veat vänta till kub men det är över två veckor kvar.

Svar på tråden BF Mars 2014