Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

Hej! Plussade idag och enligt fl har jag bf 27 mars! Blir isf tredje barnet! Har tv flickor sedan innan, en på fyra och en snart på tre år

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Tiza skrev 2013-07-20 14:02:08 följande:
    plussade i Tisdags! Första barnet och allt känns så nytt!
    Bf 17 Mars :)

Grattis
  • frukarlssonn
    S00L skrev 2013-07-20 16:29:55 följande:
    Det låter som mig, har två flickor födda -09 och -10. Det ska bli så roligt att få dela den här upplevelsen med dem den dan det är dags att berätta att det ska bli en till i familjen. 
    O vad skönt det ska bli att ha en liten med så stora syskon, att ha 1.5 år mellan dem var ju väldigt intensivt. :)

Min lilla är beräknad 16 mars.

Åh va lustigt Skrattande Ja jag har 16 mån mellan mina och det har vart minst sagt intensivt, nu klarar sig båda mkt jmfört med när jag va gravid m tvåan och ännu bättre när trean föds då är båda blöjfria, äter själva etc. Ja det ska bli så roligt att se barnens reaktion när vi kan berätta att vi ska ha bebis, mina flickor älskar bebisar och är alltid så gulliga när de träffar andra bebisar

Ja vi får bara hoppas allt går bra. Har fått ett mf innan jag fick första barnet men man kan inget annat än tänka positivt

Brorsans fru är beräknad i februari, stackars mina flräldrar får det svettigt med bebisar och barn De har en dotter sedan innan.
  • frukarlssonn
    kgv skrev 2013-07-20 19:49:38 följande:
    Idag har jag tagit min första Postafen. Hade det varit första barnet hade jag nog kunnat stå ut. Men att ha en energisk 1,5-åring springande runt sig gör att det inte funkar. Dessutom är jag aptrött nu. Sov 1,5 timma medan han sov idag. Är fortfarande astrött så det blir tidig kväll för mig. 

Det slog mig att jag inte lär få sova ordentligt på två år nu. Sonen sover rätt illa sen en tid tillbaka och snart ska man ju upp och kissa hela nätterna för att sen börja om med nattamningar igen. Herregud att man utsätter sig för sån här sömnbrist. Men jag ser framåt om några år när syskonen har roligt med varandra  
    Minns att jag blev fruktansvärt matt i mitten på graviditeten med Freja, annars mådde jag bra. Men Olivia va ett år då men tack och lov kröp hon bara! Så det va ganska lugnt. Däremot hamnade mitt becken snett mot slutet och de va ett h-e! Olivia kröp ff men snabbt och jag kunde knappt gå mot slutet. Oc inte gick det över efter fl hlr utan en sjukgymnast fick räta till det! Men sedan blev jag helt återställd Allt är så mkt lättare när man väntar ettan
  • frukarlssonn
    Minttu skrev 2013-07-20 23:41:53 följande:
    Hej! Hänger gärna på här:)
    Blev oplanerat gravid och beräknar bf runt 25 mars. Har två tjejer födda 05 och 10.

Grattis, jag har 27 mars Också lite oplanerat men ändå planerat... Vi sa att vi kör oskyddat fram till bröllopet (gifter mig 10 aug) och sedan fixar vi skydd, så detta va liksom i sista minuten

Jag mår precis som vanligt, precis som när jag blev gravid m Freja. Med Olivia kände jag redan veckan innan bim.  
  • frukarlssonn
    asan25 skrev 2013-07-21 14:01:35 följande:
    Hej alla och grattis!
    Jag är beräknad till 6/3 med första barnet. Fyller 41 nästa månad och träffade den stora kärleken sent i livet samt har gått ner 80 kg så nu tror jag att min tid har kommit.
    Ska på inskrivning 1/8 och tidigt ultraljud 28/8.
    Är idag i vecka 8 (7+3).
    Ha en skön söndag!

Wow, va kul Skrattande Grattis!
  • frukarlssonn

Jag har aldrig mått illa, jo jag hade en tvådagars period bara runt v13 med båda men annars har jag mått prima. Har aldrig haft crawings etc. Det enda jag lidit av är sendrag på nätterna, fruktansvärt! Och med Freja fick jag s ont i beckenet så jag knappt kunde gå mot slutet.

Finns det ngn som ska föda i Skövde förresten?

Idag bokade jag tid hos bm. 1 aug fick jag tid.    

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 09:01:05 följande:
    Idag blir det tidigt vul !! Spännande

Spännande Jag har gjort tidiga med båda, fösta ggn blev jag erbjuden då jag gick på ett privat sjukhus pga utredning (hade svårt att få till ettan) men lyckades ändå på egen hand. Med tvåan betalade jag själv på en klinik i Gbg. Denna gång väntar jag till v14 el va det blir, kommer väl få erbjudande om att göra KUB eftersom jag fyllt 37.
  • frukarlssonn
    Disney78 skrev 2013-07-22 10:03:23 följande:
    Åh får paniiiik på mig själv och hela den här grejen styrbara gravid. Var ju som sagt helt oplanerat. När jag kände det så kändes det så rätt. Nu är jag toknojjig!
    Näst intill dum i huvudet :(
    Kollar på alla marstrådar, skriver liiite... Jag är i v.7 (6+5) så ett cb digital borde ju visa 3+.
    Men mina test har stannar på 2-3v, hade småpanik i morse så jag åkte och köpte ett direkt när Apoteket öppnade. Gjorde ett i fredags också med samma resultat men borde då visat 3+.
    Därför gjorde jag ett till idag! Hmm...
    Är det missfall? Det blinkade först 3+, men i slutet visade den trots allt 2-3.

Har tid hos BM på onsdag. Får väl vänta till dess. Tror inte de gör vul tyvärr...

Jag vet att det inte går att göra ngt åt ett missfall- men jag skulle bara vilja veta! Så jag kan sluta hoppas isf.

Guud känns som jag har2,5 jobbiga dagar framför mig.

Någon som vet om graviditetssymtomen försvinner direkt vid ett missfall?

Kram på er
    Jag tror verkligen inte du ska lita blint på det testet. Det är sååå olika, för en del stiger ju inte hcg:n förrän mot v7-8 som inte får ett plus förrän då! Sen kan digitalt visa 2-3 redan direkt efter bim. Så försök att inte analysera sönder det hela Lätt sagt jag vet, jag nojade också med tvåan och sprang iväg och köpte digitalt för att se om hcg:n ökat pga uteblivande graviditetssymptom.

Symptom kan man ha även efter mf, för en del försvinner symptomen direkt, eller så har man inga alls, som jag. Kände abs inget m tvåan förrän mot mitten av graviditeten. Lite molvärk i magen bara.  
  • frukarlssonn

Här får man hlr inget vul om det inte är så att man fått en blödning, haft många mf etc. Borde va som i Tyskland, där gör de vul/ul innan rutin! Men tyvärr... Men när jag bodde i Alingsås hade de en ul-apparat på mottagningen och då fick jag en läkartid där och de gjorde ett ul i v12!

Svar på tråden BF Mars 2014