Pixlar skrev 2013-08-19 12:49:38 följande:
Vad skönt frukarlsson :)
Och vad skönt att höra att jag inte är ensam att nojja.. Självklart kommer jag att älska bebisen även om den skulle visa sig vara sjuk, men för allas skull (inte minst bebisens) önskar jag ju såklart att den är frisk..
Jag kan njuta också, nu är illamåendet mer eller mindre borta och magen växer hela tiden. Fantiserar ofta och länge hur det kommer bli att ha två barn. Längtar så! :)
Ja magen börjar bli rund nu och inte bara på kvällen
Ja förlossning är häftigt! Mina två förlossningar har vart ganska snabba och är livrädd för att jag inte ska hinna fram denna gång! Jag ha mer oro inför förlossningen, som att jag ska blöda mkt vilket jag gjorde sist pga svårigheter att få ut moderkakan. Men annars är känslan obeskrivlig, just när bebisen kommit ut och h*n ligger på bröstet, sååå underbart hftigt! När F föddes va hon 3.5 v för tidig så man va jättesnabb med att ge ersättning då hon va lite för tidigt född och inte orkade suga bröstet. En sköterska kom med en sked som va helt gigantisk jämfört med Frejas lilla mun, och hon sörplade som bara den. Ååh det va så gulligt

Ett av de starkaste minnen just när hon kom ut