Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

juliaannaeva skrev 2013-08-13 19:17:41 följande:
    Har ni familje livs nya app? När jag ladda ner den kunde jag se allt
    Funkar inte på android  va?
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Ser heller inget. Sitter vid datorn.

• frukarlssonn
    juliaannaeva skrev 2013-08-14 09:38:22 följande:
    Här i skaraborg är de kallt o ruggigt :( 6 grader va de när jag åkte till jobbet imorse
    Då bor vi nog hyfsat nära, va sex grader här med Tungan ute Bor i Skaraborg!
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-14 22:42:28 följande:
    Skickar en bild på magen v 10+4 :)  Måste nog prata med min chef snart att jag kanske inte kommer tillbaka fören 2015 :P

Oj vilken fin bula Skrattande
  • frukarlssonn

Alltså jag fattar inte hur jag ska hålla detta hemigt en månad till? Jag har redan mage innan jag svullnat upp och mot em ser jag ut att vara i v 20! Mina två närmsta kollegor vet men jag säger ju liksom inget till lärarna och föräldrarna än och det syns ju... (Jobbar på skola/fritidshem) Vill ju så gärna vänta tills kub... En månad kvar liksom.

• frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-16 09:38:28 följande:
    Här är det bara min mamma och närmsta kompisarna som vet. Ingen på jobbet har frågat än, vilket är väääldigt konstigt för jag tycker att det syns tydligt. Iofs är jag inte smal innan, men ändå :-P Ska bli kul att se när första personen frågar, är i v 10 nu. Ska ju på ultraljud om en vecka, om allt ser bra ut då ska jag berätta för lite fler människor som jag tycker bör veta :) Övriga får fråga. Det vore så skoj att jäklas lite om någon frågar "Nä, men, är du gravid?" "Nä, jag är bara fet, åt så mycket glass i sommar"
    Eller så säger du att du bar svalt en badboll
  • frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-08-16 18:18:12 följande:
    Nu har jag äntligen semester! Var på mvc idag och lämnade prover och allt såg bra ut :) fick lämna infektionsprov för det hade uppenbarligen någon inte tagit på mig första grav (?!), så nu ska man oroa sig för HIV också? Suck.

Har uppenbarligen fått mitt livs första svampinfektion också så jag ska köpa salva för det nu. Någon annan här som har fått det i samband med grav?

Jag har alltd vart helt skonad fr svamp under mina graviditeter men nu idag blossade det upp rejält! Får köra canesten nu...
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-16 22:15:29 följande:
    Vad har man för "symtom" på svamp? Anledningen att jag undrar är för att jag tog dom där vaginala tabletterna 3 dagar. Å de sägs att man kan få svamp av de, skulle va skönt å veta lite mer om svampsymtomena eftersom jag aldrig haft de?
    Symptomen kan vara olika. Det kan bara räcka med att man får lite klumpiga flytningar, jag märker direkt om jag har svamp fast det inte kliar. Sedan kan det bli som nu, det kliar ngt så djävulusiskt! Vill bara köra svinto där nere Tyst Har börjat smörja in mig nu med canesten, efter många om och men fck jag veta att man får ta canesten, både creme och vagitorier men man får inte använda applikatorn. Vet inte på vilket sätt enbart applikatorn är skadlig men så är det iaf Jag har ju haft en del problem med svamp innan men det har berott p att jag rakat mig där nere för mkt, eller ätit för mkt socker. Det är ngt man kan göra iaf för att förebygga. Unvik socker, helraka dig inte, använd parfymfri sköljmedel... och det me trosor och speciell tvål som skrevs innan och inte överdriva hygienen där nere då vatten inte är så bra.
  • frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-08-17 07:29:15 följande:
    Ska också köpa canesten, hoppas det blir bättre snabbt då..
    Mm hoppas jag med. För detta är hemskt!
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-17 08:17:09 följande:
    Okej, tack för tipsena fru Karlsson , låter som en riktig plåga å ha de så vingård hoppas jag slipper ....
    Har oxå läst att applikatorn ska inte användas samtidigt som jag hört att det inte ska va nån fara .. Men men internet är lite som det är, så länge man lyssnar på läkaren ska man väl kunna hålla sig lugn iaf ...

Åhhhhh filidutter .... Det va mitt favorit godis när jag va yngre !! Såå jäkla gott ...

Sj gick jag in i vecka 12 igår 11+1 idag å jag hoppas verkligen att illamåendet å sånt kommer försvinna som sist gick över i v 13
    Jag fick rådet av 1177 att ringa läkemedlesverket tillslut, för det stod så uddigt och olika tyckte jag och de va ite hundra hlr tillslut. Först sa de att man kunde använda canesten cremen men vi pratade inget om vagiatorerna då jag skulle klara mig på enbart cremen men förp fanns ej att köpa utan vagiatorer och när jag läste bipackssedeln stid det att man ska undvika creme och använda vagiatorerna.... ja du föörstår ju att förvirringen va maximal Så då ficj jag rådet att ringa läkemedlesverket som då sa att man inte skulle använda applikatorn.
Svar på tråden BF Mars 2014