• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Afla
    Emy skrev 2013-09-11 11:39:51 följande:

Jag har inte skrivit på ett tag men tänkte ändå berätta att jag inte längre kommer få något barn i mars, eller alls kanske. Började blöda i förrgår och på akuten hittades inga hjärtljud. Bebisen var bara nio veckor istället för 15 och läkaren tror att den dött för ett tag sedan. Chansen finns att den lever men vi måste vänta en vecka innan dom gör ett nytt vul för att se om den växt. Eftersom jag inte har ont eller klumpigt blod så kan jag inte låta bli att hoppas men så tänker jag på allt som talar emot och då blir det svart igen

Åh vad tråkigt, hoppas verkligen att allt kan vara ok ändå!
  • Afla

Jag var på inskrivning igår. Fick tid till rul 8/10, så det är inte ens en månad kvar, längtar så mycket! Och min bm är underbar, tar verkligen min oro på allvar gällande hf, så hon bokade in en extra blodtryckskontroll emellan rul och nästa egentliga besök. Och så sa hon att hon skulle kolla deras pm för att se om jag skulle göra tul också, och om det stod där att jag inte skulle göra det så fick jag göra det ändå om jag kände mig orolig. Känns som om de har koll på mig :)

• frukarlssonn

Emy: beklagar så otrligt mkt Gråter

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Afla
    Pixlar skrev 2013-09-11 18:07:38 följande:

Vad skönt med ett så gott bemötande afla! :)

Ja det kändes jätteskönt :)
  • Malin8803
    juliaannaeva skrev 2013-09-11 12:46:00 följande:
    Åh vad tråkigt :(

På tal om kataloger så vet jag att när vi väntade dottern så var vi inne på babyproffsen o lite andra baby affärer o hämtade hem kataloger står dock Inge priser o se i dem!
    Okej de kanske man kan göra då :) tack :)
  • Malin8803
    Pixlar skrev 2013-09-11 14:45:49 följande:
    Malin8803: min mage är likadan, svullnaden är helt borta! Känns riktigt skönt faktiskt, även om jag knappt alls ser gravid ut nu. Men istället kan jag tydligt se att den delen av magen som är under troskanten har växt ordentligt :) lägger ofta handen där och pratar med bebisen. Fladdret fortsätter kännas då och då, men nu vill jag ha riktiga rörelser snart!! ;)
    Haha jag e likadan. lägger handen under naveln typ o försöker känna små rörelser. ibland kan de kännas som lite kittlande typ. vet inte om de e rörelser eller tarmar. Kan mest känna när man ligger i soffan på kvällen på rygg. ;)
  • 3längtan

Här är en till som har handen på magen. Hade svårt att kpncentrera mig på våran APT idag då jag tyckte det spritte till i magen. Chefen måste tyckt jag var lite frånvarande där en stund.

• yeenie
    Emy skrev 2013-09-11 11:39:51 följande:
    Jag har inte skrivit på ett tag men tänkte ändå berätta att jag inte längre kommer få något barn i mars, eller alls kanske. Började blöda i förrgår och på akuten hittades inga hjärtljud. Bebisen var bara nio veckor istället för 15 och läkaren tror att den dött för ett tag sedan. Chansen finns att den lever men vi måste vänta en vecka innan dom gör ett nytt vul för att se om den växt. Eftersom jag inte har ont eller klumpigt blod så kan jag inte låta bli att hoppas men så tänker jag på allt som talar emot och då blir det svart igen

Men fy vad jobbigt :( Olidlig väntan låter det som!
  • yeenie
    Afla skrev 2013-09-11 17:48:43 följande:
    Jag var på inskrivning igår. Fick tid till rul 8/10, så det är inte ens en månad kvar, längtar så mycket! Och min bm är underbar, tar verkligen min oro på allvar gällande hf, så hon bokade in en extra blodtryckskontroll emellan rul och nästa egentliga besök. Och så sa hon att hon skulle kolla deras pm för att se om jag skulle göra tul också, och om det stod där att jag inte skulle göra det så fick jag göra det ändå om jag kände mig orolig. Känns som om de har koll på mig :)

Så skönt när de tar en på allvar! Vad är hf förresten? :P

Jag är nyfiken på hur stort allvar de kommer att ta mina bekymmer. Min förra förlossning blev verkligen en skräckupplevelse, och jag kommer att vilja ha en väldigt tydlig plan denna gången. Någon mer med jobbig förlossning bakom er? Som dessutom slutade med snitt? Jag vill inte ha snitt igen!