• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-14 08:57:52 följande:
    Magsmärtor har jag kanske haft men väldigt milda ,,, å ryggen kan jag få ont i till å från .. Fast i övre delen .. Är oxå i v 16 .. Å e helt slut som människa känns de som... Jag orkar ingenting .. Är en plåga å gå till brevlådan 100 m totalt fram å tillbaka .. Men kan bero på att jag har två oxå.. Att jag känner såhär redan ..
    Åh fy va jobbigt. Jag hade en period då jag va så orkeslös. men det är bättre nu. Mina blodvärden va jättebra så det är inte därför jag va så utmattad. Ja kan mkt väl bero på att du br två, måste suga extra mkt energi!

Inga magsmärtor här, knappt molvärk. Känner ngt hugg då och då men knappt.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Malin8803

Vecka 15 idag.
    Spökveckor till förbannelse. känner inte av alls att jag e gravid. förutom huvudvärk varje dag typ. annars inget.
    Men som sagt tar för givet o hoppas att allt e bra. o längtar ivrigt till ultraljud om en månad :)

• himla

jahapp då har man börjat känna av foglossningen då ... tack och lov, bara ännu börjat känna av den ... 

Igår kväll när jag satt i soffan, kände jag Lill-Bus å när jag då titta ner på magen såg jag att den rörde sig ... såå jädra häftigt ... H*n måste ha gjort en riktig volt eller något ...

På torsdag ska jag till Spec mvc igen å få domen vad de säger om mina blodsockervärden... såå trött på dessa stick i finger nu... ajajaj

Börjat plocka lite i rummen på övervåningen medans man har lite ork kvar å innan foglossningen sätter in på allvar ... stora sonen så glad då han fått arbetsrummets möbler i sitt rum å han växte nog flera år Arbetsrummet står nu mer eller mindre tomt så bara att börja lassa in Lill-Bus saker   

stuvad vitkål: grattis till lyckat Kub, jag fick prova att lägga mig på sidan en stund för att se om Lill-Bus kunde ändra läge för att hon skulle kunna mäta nacken ... å hon sa när jag blev lite orolig att det inte skulle gå ... att det var tydligen ganska ofta de fick trixa lite för att få till en bra mätning ... så ja vi får helt enkelt va glada att det gick !

å ang cancer kan man bara säga FUCK CANCER !!!
    ... själv har jag haft leukemi som barn å malignt melanom när jag vänta senaste sonen ... å förlorade en nära vän i bröstcancer tidigare i år ... USCH !!!! rent sagt ...     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • stuvadvitkål
    himla skrev 2013-09-14 20:49:05 följande:

jahapp då har man börjat känna av foglossningen då ... tack och lov, bara ännu börjat känna av den ... 

Igår kväll när jag satt i soffan, kände jag Lill-Bus å när jag då titta ner på magen såg jag att den rörde sig ... såå jädra häftigt ... H*n måste ha gjort en riktig volt eller något ...

På torsdag ska jag till Spec mvc igen å få domen vad de säger om mina blodsockervärden... såå trött på dessa stick i finger nu... ajajaj

Börjat plocka lite i rummen på övervåningen medans man har lite ork kvar å innan foglossningen sätter in på allvar ... stora sonen så glad då han fått arbetsrummets möbler i sitt rum å han växte nog flera år smile1.gif Arbetsrummet står nu mer eller mindre tomt så bara att börja lassa in Lill-Bus saker smile1.gif   

stuvad vitkål: grattis till lyckat Kub, jag fick prova att lägga mig på sidan en stund för att se om Lill-Bus kunde ändra läge för att hon skulle kunna mäta nacken ... å hon sa när jag blev lite orolig att det inte skulle gå ... att det var tydligen ganska ofta de fick trixa lite för att få till en bra mätning ... så ja vi får helt enkelt va glada att det gick smile5.gif !

å ang cancer kan man bara säga FUCK CANCER !!!
    ... själv har jag haft leukemi som barn å malignt melanom när jag vänta senaste sonen ... å förlorade en nära vän i bröstcancer tidigare i år ... USCH !!!! rent sagt ...     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
    Ja förbannade jävla cancer det började med bröstcancer o nu har det spridit sig vilket hon har vetat nått år men nu har den spridit sig ännu mer :( usch vad hemskt minms du din leukemi eller hur gammal var du?
  • himla
    stuvadvitkål skrev 2013-09-14 20:55:24 följande:
    Ja förbannade jävla cancer det började med bröstcancer o nu har det spridit sig vilket hon har vetat nått år men nu har den spridit sig ännu mer :( usch vad hemskt minms du din leukemi eller hur gammal var du?

usch å fy ja ... min kusin fick för måånga år sedan bröstcancer och klarade sig, men för min vän gick det sämre... som tur var så dog hon ovetande om att cancern hade kommit tillbaka ... hon var friskförklarade sedan några månader tillbaka, det gick jättefort !

Jag kommer ihåg när jag var sjuk .. åtminstone fragment av det ... sitter djupt inborrat i mig ... Jag hade precis börjat första klass 1982 när jag svimma och bara gick och la mig när jag kom hem från skolan ... min mamma kände inte igen mig ... så hon gick till läkaren, som tog lite prover ... å sa åt oss att åka hem å packa en väska och snabbt ta oss upp till akademiska ... där jag sen fick tillbringa låång tid ... brr  Blev frisk och fick inga återfall ...

Mina läkare sa att jag troligtsvis inte skulle kunna få några barn, MEN ååå så fel de hade ...
    ( Har tagit kontakt med dem nu på senare år när jag fått mina barn å de är helt överlyckliga ...
    Lika lyckliga som jag är ... jag har ju dem att tacka för mitt liv ! )   
  • yeenie

Oj, vad du har gått igenom Himla! Jag avskyr också cancer! (Vem gör inte det?) Har förlorat 2 släktingar i den hemska sjukdomen. :( Det är verkligen en vidrig sjukdom.

Är avis på er som känner rörelser. Jag känner inget alls, kanske pyttelite men är inte säker.

Ikväll är jag så trött!!! Det är så lätt att hamna i soffan på kvällarna :( Känner mig tråkig och osocial.

• juliaannaeva

Ja usch för cancer! Har också förlorat min barndomsvän/bästa vän i skelett cancer... Efter lämnade hon sig två helt underbara barn, en 3 åring och en 8 månaders :( fy vad livet är orättvist...

Trött är bara förnAmnet, har lagt mig för natten nu även fast vi har ett kompis par här ikväll o kollar på film.. Jag kunde inte hålla ögonen öppna så bad om ursäkt men att jag måste få sova. Tur vi är

Nära vänner o dem förstår :)

• CrazyMee

Usch cancer är vidrigt :(

Just nu hatar jag mig själv.... Jag orkar INGENTING på kvällarna... Efter dottern lagt sig så är jag helt slut. Går och lägger mig runt 21 VARJE kväll. (Visst. Vardagarna är det okej då jag börjar jobba kl.6 och därför går upp senast 5). Men helgerna är ju så tråkig :( blir ju aldrig något kvällsmys precis... Det orkar jag inte.

• Novalie2013

Tråkigt med cancern :-/ mamma min håller på å undersöks nu för lungcancer så vi får väl se vad dom säger ...
    Men men
    Idag har mannen å jag varit på bröllop men lämnade det fina paret efter kyrkan ... Kände inte för att gå på (suparparty) där barn inte va "välkomna" så vi åkte ner till vattnet med en varsin macka å hade vårat "sista" vattenmys vi båda gillar vatten sen åkte vi hem till farmor som tagit hand om våran tös hela dagen åh det bästa är att hon visade att hon saknat oss (mest mig i detta fallet när hon va astrött) 7 mån å hon kröp upp i min famn å bara va helt still å pilla på mitt halsband ... (De är ingen mysis annars) hahaha ... Underbar känsla

• Pixlar

Måste bara också säga fy fan för cancer. Förlorade min mormor hastigt för 12 år sen, i tjocktarmscancer. Gör fortfarande jätteont att tänka på det.

Jag har för övrigt så ont i magen ikväll, det spänner och har sig.. De senaste dagarna har verkligen min energi varit i botten och jag har varit hungrig mer eller mindre KONSTANT. Har även daglig huvudvärk, vilket jag minns att jag hade under en period när jag väntade dottern också. Misstänker att bebis måste ha någon tillväxtspurt och därför tar allt från mig, kanske? Känner fladdret och försöker tänka positivt. Vad gör man inte för sin avkomma liksom? ;)