• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • yeenie

Längtar också till rul, börjar bli segt att inte känna någonting, varken i måendet eller rörelser från bebisen. Ca 4 veckor kvar här...

• Prinsessan på ärten

Samma här :)

mår bättre än vad jag gjort på länge. Ingen kräks, ont eller något otrevligt. Lite småömma bröst, magen har nog gått ner lite men är fortfrande större än vanligt om man säger så...

Vi såg ju en frisk och kry knodd på KUB 12-13 veckor gammal.. så chansen att ngt är fel är därför minimal.

Så försöker bara uppskatta det nya välmåendet. Enda oron är väl att jag inte är lika hungrig längre.. men tänker inte låta det dra ner mig.

exakt 3 veckor till RUL, 7 oktober.

Nu har vi även bokat vår resa. New york och florida i november!!! :) har hunnit vara på rul, täffa bm och få havandeskapsintyg och allt då så ser fram emot november av många anledningar.

ska definitivt införskaffa baby grejer där.... inte mycket.. men lite :) 

• Novalie2013

Prinsessan på ärten..
    Att du inte är hungrig längre .. Jag kan hjälpa dig på traven att inte tänka på det
    Är inte ett dugg hungrig inte ens sugen å har inte varit de på länge nu.. Har heller inte gått upp något ...

Jag fick ju se mina den 5 sep, så jag ska inte klaga igentligen men tycker de är trist att tiden går sakta men känner mina små nästan varje dag å magen börjar bli ivägen.. (Speciellt på kvällen då man ätit å sånt så de är trängre för dom ) men men , värre blir de.. Förra gången kom jag inte ut soffan själv så vi får se när de händer igen

• Prinsessan på ärten

Novalie2013

Ja jag har ju bara en och känner inte mycket av hen ännu.
    TROR att jag kände en spark i lördags, men inte säker. Första barnet så har ju inget att jämföra med.

Har som sagt moderkakan i framvägg så räknar egenligen inte med att känna ngt innan vecka 20 typ, tänker att jag blir mindre besviken om jag sätter det som förväntning :) 

• Novalie2013

En bra tanke å ha .. Tog tid å känna dottern då jag oxå hade i framvägg så de är inget å stressa över

• Prinsessan på ärten

Känns bara galet att ha något så pass stort, som lever och rör sig INNE I MIG.. utan att jag känner av det!

Fick paniktanke igår på vad annat som kan ha levt/lever i mig utan att jag känner det...
    (kanske skulle tagga ner på alien filmerna...)

Helt ofattbart iallafall att en 16 veckor (17+0) idag gammal bebis kan öva muskler och nervsystem utan att det märks :) 

Har dock fått förklarat av vänner med flera barn att det kan vara ganska påfrestande när det väl kommer igång så jag ska njuta av de sista "lugna" veckorna :) 

• Novalie2013

Ja , det är oxå lite individuellt hur man känner när sparkarna väl kommer , min tös va cool lugn på natten å livlig på dagen så jag hade det rätt mysigt ändå.. ( inte när hon träffade revbenen ! )
    Ang, alien filmer .. Tänkte på samma sätt som du första gången , (fast jag tittar inte så ofta) man får lite sjuka tankar men de går över det byts ut mot ständigt bebiskoll när h*n kommer ut

• Annnanym
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-16 15:32:36 följande:

Novalie2013

Ja jag har ju bara en och känner inte mycket av hen ännu.
    TROR att jag kände en spark i lördags, men inte säker. Första barnet så har ju inget att jämföra med.

Har som sagt moderkakan i framvägg så räknar egenligen inte med att känna ngt innan vecka 20 typ, tänker att jag blir mindre besviken om jag sätter det som förväntning :) 

Hur vet man hur moderkakan ligger? Från ultraljud?

På onsdag är det dags för KUBtest, då får vi se vårat knyte. Vill se lilla hjärtat ticka, då kommer jag att bli lugn i själen
  • frukarlssonn
    IdaMaria85 skrev 2013-09-15 10:39:19 följande:
    Hej alla!
    är i vecka 15 nu, spökveckor här också, känns riktigt konstigt, känns som magen inte är lika uppsvälld längre, men illamåendet och tröttheten är kvar och påminner mig om att det är en liten där inne, sen känner jag lite sprattel i bland, svårt att säga om det är tarmarna eller bebis men vid flertalet tillfällen kan jag nästan säkert säga att det måste vara bebis som sprattlar runt..

Storebror (4 år) längtar och har bestämt att det skall bli en flicka så vi får väl se 1 månad kvar till RUL och då skall storebror få följa med så förhoppningsvis så kommer de se vad det är för kön på lillen..    
    Kolla bara upp med sjukhuset om det är ok att ta med syskon, här får vi nämligen inte det.
    Olivia 090610 ~ Freja101020