• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn

Min första va ganska lugn i magen, ålade liksom runt mestadels. Andra va vildare, låg gärna och tryckte sig mot urinblåsan En och annan spark upp i revbenen med.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Pixlar

Är det någon mer än jag som "har på känn" vad det är för kön på livet i magen? Jag känner mig bara mer och mer säker på att det är en pojke, när jag försöker tänka att det faktiskt kan vara en tjej också så känns tanken bara bizzarr! Jag fantiserar att det är en pojke och kallar "honom" till och med för ett pojknamn (konstigt nog ett som jag aldrig skulle välja att faktiskt döpa barnet till). De här tankarna hade jag aldrig när jag väntade dottern, håller jag på att bli knäpp på riktigt?

• juliaannaeva

Vecka 17 imorgon! O en vecka och 3 dagar kvar till rul! Helt galet vad fort det gått :) blä snart dags att be om den där jäkla sjukskrivningen, klarar inte av att lyfta tungt längre :( sover inte på nätterna pga. Rygg ont och foglossningar :(

• Anka77

Idamaria85 - här får vi inte heller ha barn med på ultraljud så kolla det först, som frukarlsson skriver. Vore ju trist om pappa måste stanna utanför med syskonet :(

• lills

v13 och börjar må mer illa nu?!?

Kände fladder i torsdags. Tror jag;) Med sonen kände jag ingenting förren typ v18...

• Emmlala
    yeenie skrev 2013-09-16 13:39:00 följande:
    Längtar också till rul, börjar bli segt att inte känna någonting, varken i måendet eller rörelser från bebisen. Ca 4 veckor kvar här...
    Jag mår illa men har ingen direkt bebismage och känner inget annat, har 5 veckor kvar till rul och längtar snart ihjäl mig! 
  • mikaelah

Varit och hälsat på familjen i helgen och berättade, många glada miner! Fast pappa fattade inte först, han trodde det var vår hund som skulle ha bebis :p var på kub igen idag och idag gick det mycket bättre att mäta och se, jösses vad häftigt det var att se bebis dricka och motionera! Jag fortsätter kalla bebis molly men börjar mer och mer få magkänningar att det är en kille!

Ni som känt bebis, kan ni beskriva känslan? Har ett par kvällar känt som när man åker över gupp med bil i magen, typ pirr. Kan det vara bebis? Håller med ovan om matsug, putsväck här med! Även den uppblåsta magen är borta, vilket är skönt!

• Afla

Annanym, de har berättat för mig vid rul hur moderkakan ligger.

Känner också på mig att det är en pojke, har känt med de andra barnen också och haft rätt då så..,

• Anka77
    mikaelah skrev 2013-09-16 20:07:32 följande:

Varit och hälsat på familjen i helgen och berättade, många glada miner! Fast pappa fattade inte först, han trodde det var vår hund som skulle ha bebis :p var på kub igen idag och idag gick det mycket bättre att mäta och se, jösses vad häftigt det var att se bebis dricka och motionera! Jag fortsätter kalla bebis molly men börjar mer och mer få magkänningar att det är en kille!

Ni som känt bebis, kan ni beskriva känslan? Har ett par kvällar känt som när man åker över gupp med bil i magen, typ pirr. Kan det vara bebis? Håller med ovan om matsug, putsväck här med! Även den uppblåsta magen är borta, vilket är skönt!

Känns som när det bubblar i tarmen, fast längre ner i magen, nedanför naveln. Min mamma beskrev det som en fisk som hoppar jag känner fladdret bäst om jag ligger raklång på magen, oftast på kvällen

Svårt att beskriva bra :)
  • himla

En på jobbet "spådde" mig och fick fram "alla" mina barn inkl mf ... enligt henne är det en tjej i magen ... sen blir det inga fler barn! 

Längtar till RUL och hoppas att få se kön då också !   
    Här får man inte heller ta med sig syskon... bara en vuxen person.

Har vart ledig i tre dagar och har flyttat om ordentligt å idag har jag rensat garderober å hållt på... vet inte vart jag fått all ork... känner mig lite piggare, måste ibland liksom nypa mig i armen för att intala mig att ja just ja jag är ju med barn... Ofta när jag så här på kvällarna sätter mig ner i soffan känner jag lite "sprattel" i magen ... så det känns bra att vi har kontakt med varandra   

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311