• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    himla skrev 2013-09-14 20:49:05 följande:
    jahapp då har man börjat känna av foglossningen då ... tack och lov, bara ännu börjat känna av den ... 

Igår kväll när jag satt i soffan, kände jag Lill-Bus å när jag då titta ner på magen såg jag att den rörde sig ... såå jädra häftigt ... H*n måste ha gjort en riktig volt eller något ...

På torsdag ska jag till Spec mvc igen å få domen vad de säger om mina blodsockervärden... såå trött på dessa stick i finger nu... ajajaj

Börjat plocka lite i rummen på övervåningen medans man har lite ork kvar å innan foglossningen sätter in på allvar ... stora sonen så glad då han fått arbetsrummets möbler i sitt rum å han växte nog flera år Arbetsrummet står nu mer eller mindre tomt så bara att börja lassa in Lill-Bus saker   

stuvad vitkål: grattis till lyckat Kub, jag fick prova att lägga mig på sidan en stund för att se om Lill-Bus kunde ändra läge för att hon skulle kunna mäta nacken ... å hon sa när jag blev lite orolig att det inte skulle gå ... att det var tydligen ganska ofta de fick trixa lite för att få till en bra mätning ... så ja vi får helt enkelt va glada att det gick !

å ang cancer kan man bara säga FUCK CANCER !!!
    ... själv har jag haft leukemi som barn å malignt melanom när jag vänta senaste sonen ... å förlorade en nära vän i bröstcancer tidigare i år ... USCH !!!! rent sagt ...     

Åh fy sjutton Fantastiskt att du överlevt dessa hemsa sjukdomar! Forskningen har gått enormt mkt framåt tack vare alla bidrag, själv är jag månadsgivare hos barncancerfonden. Hade en fd kollega som fick lymfkörtelcancer i fjol. För några år sedan hade dte vart dödsdom på det men idag botar man 80 % av alla drabbade, helt fantastiskt med tanke på hur aggressiv den är! Hon överlevde! tack och lov!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    himla skrev 2013-09-14 21:12:59 följande:

usch å fy ja ... min kusin fick för måånga år sedan bröstcancer och klarade sig, men för min vän gick det sämre... som tur var så dog hon ovetande om att cancern hade kommit tillbaka ... hon var friskförklarade sedan några månader tillbaka, det gick jättefort !

Jag kommer ihåg när jag var sjuk .. åtminstone fragment av det ... sitter djupt inborrat i mig ... Jag hade precis börjat första klass 1982 när jag svimma och bara gick och la mig när jag kom hem från skolan ... min mamma kände inte igen mig ... så hon gick till läkaren, som tog lite prover ... å sa åt oss att åka hem å packa en väska och snabbt ta oss upp till akademiska ... där jag sen fick tillbringa låång tid ... brr  Blev frisk och fick inga återfall ...

Mina läkare sa att jag troligtsvis inte skulle kunna få några barn, MEN ååå så fel de hade ...
    ( Har tagit kontakt med dem nu på senare år när jag fått mina barn å de är helt överlyckliga ...
    Lika lyckliga som jag är ... jag har ju dem att tacka för mitt liv ! )   
    Ååh jag blir alldeles tårögd av din berättelse! Livet kan vara så oförutsägbart, och fantastiskt!!

Min bästa kompis kompis, ja jag kände henne tyligt med, dog 2010, endast 33 år gammal Fick cancer i hela bålen. Började med äääägstockar,livmoder och de botade henne, ett halvår senare kom et tillbaka och då spred det sig så fort. Fruktansvärt. De hade precis börjat planera barn. Hon fick sin sista önskan igenom, att få gifta sig.
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-14 21:49:59 följande:
    Tråkigt med cancern :-/ mamma min håller på å undersöks nu för lungcancer så vi får väl se vad dom säger ...
    Men men
    Idag har mannen å jag varit på bröllop men lämnade det fina paret efter kyrkan ... Kände inte för att gå på (suparparty) där barn inte va "välkomna" så vi åkte ner till vattnet med en varsin macka å hade vårat "sista" vattenmys vi båda gillar vatten sen åkte vi hem till farmor som tagit hand om våran tös hela dagen åh det bästa är att hon visade att hon saknat oss (mest mig i detta fallet när hon va astrött) 7 mån å hon kröp upp i min famn å bara va helt still å pilla på mitt halsband ... (De är ingen mysis annars) hahaha ... Underbar känsla
    Åh sååå mysigt! Min äldsta dotter har hlr inte gillat sitta i famnen och gosa. Min yngsta är helt tvärtom, fast inte så mkt nu när hon vuxit till sig. Olivia däremot har blivit mkt mer gosig, det ändrar sig
  • frukarlssonn

Novalie håller förresten tummarna för att det inte är cancer för din mamma. Min farbror fick strupcancer för många år sedan men överevde inte tyvärr. Verkar som vi alla känner ngn som har/eller haft cancer

• Novalie2013

Jo, tyvärr är cancer rätt vanligt så oftast känner man nån eller så är det nån i släkten som drabbas... Jag hoppas oxå att det inte är något på mamma å att allt ser bra ut... För vad ska man göra utan henne (har ingen pappa då han dog när jag va 18) ..

Jaja... Idag är min hosta olidlig å huvudvärk molar på... Men annars känns de som en bra början på dagen

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-15 08:18:55 följande:
    Jo, tyvärr är cancer rätt vanligt så oftast känner man nån eller så är det nån i släkten som drabbas... Jag hoppas oxå att det inte är något på mamma å att allt ser bra ut... För vad ska man göra utan henne (har ingen pappa då han dog när jag va 18) ..

Jaja... Idag är min hosta olidlig å huvudvärk molar på... Men annars känns de som en bra början på dagen
    Beklagar ang din pappa vet hr inte vad jag skulle göra om ngn av ina föräldrar skulle gå bort? Man är ju så van att ringa dem varje dag.

Åh har du också hosta? jag har haft det en vecka och känns som jag hostar ungorna ur mig snart Snart ska vi åka till svärmor och hennes man. Min man berättade att jag e gravid så hon inte får en chock när hon ser mig. Men det hade hon tydligen redan noterat på bröllopet, syntes väldigt tydligt sa hon. Alla såg det fast jag inte fattade det
  • Novalie2013

Tack., ja den här hostan är jobbigt... Spelar ingen roll vad man gör .. Hoppas den vill försvinna snart
    Ja folk brukar se innan man säger nått .. Men man vågar inte fråga
    Jag såg en tjej på bröllopet igår som försökt läääänge å skaffa barn .. Hon grattade oss till dottern å bebbarna i magen .. Såg att hon va gravid men hon sa inget .. Frågade en som umgås med henne å hon sa att hon va i v17 glad för hennes skull . Men som sagt man säger ju inget om dom inte tar upp de själva :-kr

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-09-15 08:53:07 följande:
    Tack., ja den här hostan är jobbigt... Spelar ingen roll vad man gör .. Hoppas den vill försvinna snart
    Ja folk brukar se innan man säger nått .. Men man vågar inte fråga
    Jag såg en tjej på bröllopet igår som försökt läääänge å skaffa barn .. Hon grattade oss till dottern å bebbarna i magen .. Såg att hon va gravid men hon sa inget .. Frågade en som umgås med henne å hon sa att hon va i v17 glad för hennes skull . Men som sagt man säger ju inget om dom inte tar upp de själva :-kr

Nä det är ju så lurigt i början. Man kan ju ha mage med, fast magen ser exakt ut som en bebismage så vågar man inte fårga ifall att Tungan ute

Jag har redan några tjejer som frågat på jobbet, skolbarn då. Jobbar på fritidhem/skola. Men jag har vart tvungen att ljuga Tyst Och en av tjejena sa att jaha det ser ut som du har en bebis i magen Men, om kub går bra på tisdag tar jag med ul-bilden och visar upp den på samlingen Då slipper alla undra   

Kollegorna har hlr inte frågat. Min närmsta kollega berättade jag första veckan.  
  • 3längtan

Här vet de flesta utom våra flickor. Men 5-åringen är nog lite lur på om det inge är något skumt på gång. Vi har tänkt vänta till efter RUL innan vi berättar. Är 3, 5 vecka kvar till dess. Hoppas slippa frågor innan dess. Vill gärna veta att allt ser bra ut innan. Men om de frågar innan så säger vi som det är. Börjar både bli stor och så är folk inte alltid så smidiga och pratar om det fast man berättat att barnen inte vet än.

• IdaMaria85

Hej alla!
    är i vecka 15 nu, spökveckor här också, känns riktigt konstigt, känns som magen inte är lika uppsvälld längre, men illamåendet och tröttheten är kvar och påminner mig om att det är en liten där inne, sen känner jag lite sprattel i bland, svårt att säga om det är tarmarna eller bebis men vid flertalet tillfällen kan jag nästan säkert säga att det måste vara bebis som sprattlar runt..

Storebror (4 år) längtar och har bestämt att det skall bli en flicka så vi får väl se 1 månad kvar till RUL och då skall storebror få följa med så förhoppningsvis så kommer de se vad det är för kön på lillen..