Inlägg från: Tinapina |Visa alla inlägg
  • Tinapina

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig. Jag bor en liten bit utanför. Jag är nu i vecka 13:) Jag är 30 år. Kul med någon så nära:) vilken barnmorska fick ni?

• Tinapina

Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt) eller weledas olja för just växande magar.

Längtanefterlilladig. Vi går hos Karin, verkligen bra! Lycka till på inskrivningen:)

• Tinapina

Det är bara att smörja på:) kolla in eventuella systrar och mamma hur de har det med bristningar, brukar avslöja en del. Vi får inga bristningar på magen men på höfterna dyker de upp istället. Min syster fick tvillingar och jag har aldrig sett så stor mage och inte ett spår idag! Men efter lite för mkt gott på sommaren och något kilo uppgång så spricker våra höfter så det är främst där jag smörjer:)

• Tinapina

Prova dimetikon mot uppblåsthet. Jag hade likadant och fick ofta fruktansvärda magknip på kvällen och kände verkligen att det stod helt still i magen. Det är som typ miniform som man ger till bebisar med magont. Utan mina dimetikon så svullnar magen upp igen:( verkar bars lokalt i tarmarna så det tas alltså inte upp i kroppen.

• Tinapina

Får ni höra hjärtljuden så tidigt? I vårt landsting lyssnar de inte på hjärtat förrän v 22:/

• Tinapina

Eller hur!? Och jag mailade ändå min BM igår och frågade men det görs inte förrän då:/ När kan man höra utan en doppler? Finns det inte en sån där "vanlig" tratt:) Får kolla med grannen, hon är BM.

• Tinapina

Det är en sådan barnmorske/gravid tratt/lur men det verkar som om man inte hör med den förrän senare:/ ska iallafall pinna över till grannen och kolla med henne:)

• Tinapina

Det sa min BM med så jag blir lite förvirrad över det här med hjärtljuden. Fick du tid för glucosbelastning, det fick inte jag. Men detta är ju min andra grav, kanske bara gör det första gången? Vilken BM fick ni? Kändes det bra?

• Tinapina

Är det någon här inne som har astma och medicinerar den? Jag vågar inte använda doppler då BM starkt avrådde från det:/ får snällt vänta tills rul.

• Tinapina

Jag försöker tänka positivt. Än så länge är jag gravid och tänker på mig själv som så och skulle det visa sig sen att något gott galet så har jag iallafall fått vara lycklig istället för orolig. I övriga livet är jag en person som oroar mig över allt men inte så mkt över grav, märkligt.

Vår väg till grav har varit allt annat än rak så jag tror att jag helt enkelt bars är löjligt glad att vi ens kommit hit (om än med mkt hjälp och många tårar och år som gått)

Tror jag ska köpa en sån där tratt när tiden är inne:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014