Inlägg från: Tinapina |Visa alla inlägg
  • Tinapina

Första barnet - BF Mars 2014

Går det inte att beställa på nätet? Brukar vara ganska kort lev.tid på det mesta idag:)

Jo, oroa sig gör man mer ju större de blir tycker jag;) min dotter är född med kejsarsnitt och det jag oroar mig mest för är en "vanlig" förlossning. Snacka om att tappa kontrollen,hua!

Jag har bara 4 veckor kvar till rul och längtar:)

• Tinapina

Jag överanvänder nässpray och har gjort i många år tyvärr:( Just nu kämpar jag dessutom med en snuva efter influensan jag haft. Dock så försöker jag använda kokssltlösning på dagarna i normala fall men på nätterna är det mentholnässpray som gäller!

• Tinapina

Renässans heter kokssltlösningen på spray. Finns en hyperton lösning och en hypoton lösning. Alltså med mer eller mindre saltmängd än den egna slemhinnan.

• Tinapina

Jag är 30

2a barnet ( dottern är 6 år)

Bor i Halmstad

Jag mår mkt bättre, lite svullen i magen på kvällarna

Jepp, det syns klart och tydligt att det är en bebis i magen:)

• Tinapina

Min extrema trötthet har lugnat sig lite, äntligen! Dock så resulterar denna nyfunna energi i massa aktiviteter och nu ligger jag här helt slut men funderar ändå på att åka till stallet innan det blir mörkt! Nä, nu får jag lugna ner mig. Just nu är huvudet piggare än vad kroppen egentligen orkar med. Blir nog ett bad istället för stallet:)

• Tinapina

Tidigare har detcrekomenderats att kvinnor som planerar bli gravida ska äta tillskott av folsyra för att motverka ryggmärgsbråck på fostret. Dock så har de dragit tillbaka den rekommendationen mer och mer då det inte finns några självklara bevis på att folsyra faktiskt gör någon skillnad.

Men det skadar ju inte att vitaminboosta sig:) Vid min första grav för 7 år sedan var det ingen som pratade om folsyra.

• Tinapina

Vi har förmånen att bo i ett stort hus men vill snarast göra iordning en barnkammare. Problemet är att vi inte är överens om vilket rum som ska vara vad:) Men i början blir det spjälsäng i vårt sovrum så får vi se när bebis flyttar till sitt. Min stora tjej flyttade till eget rum när hon va 4 månader.

• Tinapina

Jag väntar spänt på att få känns ngt! Är i vecka 15 nu. Men dottern kände jag aldrig något då moderkakan låg i framvägg och hon var nog ganska stillsam. Inte förrän sent i grav då hon rörde på huvudet uppe vid revbenen men aldrig sparkar:(

• Tinapina

Det tror jag att det är. Den är ju ganska tjock och dämpande så har man den i bakvägg så tror jag man känner det lättare. Hur det är denna gången vet jag inte men har nog inte kännt något än:/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014