• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85

Hej!! Det är nåldynan som talar! Är blå hela armarna efter alla prover men det är ju för ett gott syfte iaf :)
    Har jobbat jättemycket så har inte hunnit tänka så mycket vilket är skönt. Jag är orolig för vad proverna visar men det är nog bara normalt att känna så. Hoppas det går bra för dig nu EG!!!!
    Ha en superfin helg tjejer :)  

• EG83
    linnis83 skrev 2013-11-14 23:04:43 följande:
    Mensen kom imorse för mig...*suck* 2 dagar sen... Hoppas att cykeln rättar till sig och blir som innan missfallet, då jag hade ÄL på dag 14.

Håller tummarna för att det blir ett plus ändå, EG!
    Åh typiskt :( Nya tag då! Peppkram!
    Jessica 85 skrev 2013-11-15 09:53:14 följande:
    Hej!! Det är nåldynan som talar! Är blå hela armarna efter alla prover men det är ju för ett gott syfte iaf :)
    Har jobbat jättemycket så har inte hunnit tänka så mycket vilket är skönt. Jag är orolig för vad proverna visar men det är nog bara normalt att känna så. Hoppas det går bra för dig nu EG!!!!
    Ha en superfin helg tjejer :)  

Ajajaj men det är tur det kan komma nåt bra ur det i alla fall.

Tack. BIM+1 idag, ingen mens...men antar att den kommer och bara är lite sen...har fått lite ömma bröstvårtor sen igår...plus känningar i magen som jag haft i några dagar nu...men haft "symptom" tidigare också, så jag räknar med mensen.
  • linnis83

Jessica: Skönt att vara igång! Håller tummarna för att dom inte hittar nåt fel, eller åtminstone att det är enkelt åtgärdat.

EG83: Hur har det gått??? Mens eller plus? = )

• EG83
    linnis83 skrev 2013-11-19 19:26:37 följande:
    Jessica: Skönt att vara igång! Håller tummarna för att dom inte hittar nåt fel, eller åtminstone att det är enkelt åtgärdat.

EG83: Hur har det gått??? Mens eller plus? = )
    Mensen kom i lördags... Blääää.
  • Jessica 85

Här kom mensen idag. Tusan att ingen av oss blir gravida!! Denna gång är iaf inte värsta för det har verkligen hjälpt att inte kolla stickor eller ta kapslar osv. Men ändå så jäkla frustrerande att inget händer. Ungarna HALLÅ ni ska ju komma nu!!!!

• Millispillis

jaá tjejer det här är ju bedrövligt, man tycker ju att nån av oss borde lyckas snart! Förra månaden var min cykel över 40 dagar så nu har jag slutat med bidrottninggelen, går ju inte om man ska få sämre och längre cykel än innan, suck! fortsätter med de förbaskade äl stickorna men inga tecken ännu (sist fick jag äl dag 26-27!) så jag har verkligen ingen koll nu känner jag :( dumma kapslar å förstöra allt...
    Träffade även min underbara svägerska idag som berättade att hon och maken ev skall skaffa en till, ev är hon redan gravid! blir ju jätteglad för deras skull men alltså va  faan rent  utsagt jag vill också!!! please nån där uppe!!
     Gah! Hade ju varit helt underbart om vi hade varit gravida samtidigt men sån tur har jag ju aldrig, slutar garanterat med massa jäkla ivf försök som inte går vägen har jga en känsla av... nä fy va negativ jag är nu, måste ju såklart fortsätta hoppas! men va tungt det känns.. och så har jag redan börjat "oroa" mig lite inför julen då vi ska iväg till min pojkväns hemstad och träffa hans familj och vänner, och där är det två i hans vänskapskrets som är gravida och kommer gå med sina fina magar i vädret, blir ju så himla ledsen när jag tänker på hur alla lyckas hela tiden, typ på direkten som dom börjar försöka, SUCK! :(

stor kram på er tjejer!

• linnis83

Jäkla skitmens!

Jag fick veta i helgen att makens bror och hans fru är gravida. Dom hållit på länge och lyckades nu på tredje IVF-försöket. Självklart är jag superglad för deras skulle, men kan inte låta bli att bli avundsjuk.... Skulle ju ha fått om 2 månader om jag inte hade fått missfall.... Jobbigt!

Hoppas verkligen att vi alla får ett fint plus i december! = )

• Millispillis

linnis83, vi får fortsätta kämpa och stötta varandra! Hade iaf äl igår och vi lyckades mysa till det både i lördags och igår så nu börjar återigen väntan på BIM...

När jag satt å småpratade med sambon igår så sa han att om jag blir gravdi så vill han flytta tillbaka till sin hemstad på en gång för att hans familj och vänner finns där, men jag vill ju inte det! suck! kankse sen men inte just nu, och skulle jga bli med barn så vill jag ju ha min familj nära, min mamma och jag står varandra så himla nära och jag skulle inte vilja sitta 8 tim ifrån min familj och bara ses någon enstaka gång.... suck´, vet inte vad jag ska göra riktigt, det här känns som att det kommer bli ett stort problem för oss... (vi letar för närvarande annat boende, bor i lgh men vill flytta till radhus/hus). Han vill alltså inte bo kvar i sthlm för att han inte tycker det är en bra plats för barn att växa upp i, men själv är jag ju uppvuxen här och tycker att det funegrar hur bra som hellst (vi bor ca 2 mil utanför stan).

så inte nog med att jag går å tänker på barn och graviditet stup i kvarten, nu ska jag även behöva gå å oroa mig för det här..jaha vad ska man göra nu då tro...  : (    

• Millispillis

tjejer, är alla era förhållanden perfekta och väl fungerande? Är ni på samma nivå hela tiden som era män? Känns som att jag och sambon har väldigt delade åsiker om mkt....

• linnis83

Millispillis: Vilken jobbig situation, är inte alls avundsjuk... Jag förstår verkligen dig som vill bo nära din familj, särskilt om man skulle få en liten bebbe så vill man ju ha mamma inom räckhåll hela tiden... = ) Samtidigt kan man ju förstå att din sambo har samma önskan.... Knepigt! Har inget bra råd, men jag hoppas att ni löser det på nåt sätt. Har du sagt till honom hur du känner?

Nä, inte kan jag påstå att vårat förhållande är problemfritt... En hel del småtjafs i perioder, oftast om rätt onödiga saker... Känner mig lite extra sårbar nu oxå, det tär ganska mycket på en det här med att få till en bulle i ugnen....

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +