• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85

Jag förstår lite av det du känner Millispillis. Det var verkligen svårt att köpa hus i min sambos samhälle och liksom säga definitivt nej till att flytta "hem". Saknar det verkligen ibland men såg till att vi köpte ett hus som är allt jag drömt om och jag har jobbat mycket med att hitta min egen tillvaro här. Känns ändå inte riktigt som hemma än men jag trivs. Hur är kontakten med dina svärföräldrar? Ni måste verkligen prata ut om hur ni vill göra!

Vi har ett jättefint förhållande men min sambo är väldigt konkret och praktisk vilket gör att vissa grejer knappt går att prata om, sånt som kräver lite mer filosofiskt tänkande. Men i det stora hela drar vi jämnt och bråkar gör vi väldigt sällan.

• linnis83

Happ, ägglossningsvecka igen då. Är lite rädd för att ÄL blir sen nu när mensen var sen, för maken åker bort på söndag och är borta hela nästa vecka... Testar med stickor och tyckte mig se en ökning i söndags, men sen var den borta lika snabbt som den kom... Funderar på om det kan vara nåt knas med Testlagrets stickor, såg i nån annan tråd att nån hade fått falskt positivt på gravtestet...!
    Jaja, testar vidare och hoppas på stegring imorrn, så vi hinner få till det ordentligt innan han åker.

• Millispillis

Mm vi måste nog verkligen göra det.... :( Mina svärföräldrar är helt fantastiska och världens gulligaste men det är ju ändå inte riktigt samma sak som med den egna familjen. Vi är så himla tajta och jag pratar i tele med min mamma nästan varje dag och vi ses nästan varje helg och äter middag ihop samt att mina hundar bor hemma hos dom så jag vill ju vara där ofta! (jag jobbar heltid och kan därför inte ha vovvarna själv).
    Vi bråkar tyvärr en hel del, betydligt mer nu på slutet än vad vi gjorde tidigare (har varit tillsammans i lite mer än 1½ år). Min sambo har dock mkt på jobbet nu och är stressad men jag tycker ändå inte att det är en ursäkt för att komma hem å vara grinig å sur, inte heller hjälper han till speciellt mkt med vare sig handling, matlagning el städning... oj va jag gnäller nu, inte meningen men ibland blir man bara så less! suck!

jag hade iaf äl i helgen som var vilket var positivt då den kom på dag 18/19 som den gjorde innan jag började med bidrottninggelen! så hoppas på en normal cykel den här månaden!  Jag har köpt mina äl test på Loyds apotek, deras egna märke är klart billigast om man jämför de andra apoteken och jag tycker stickorna fungerar jättebra varje gång! Tror jag betalat 229:- för 14 stickor, inte jättebilligt men iaf bättre pris än clear blue, även om de säkert är lite bättre! :)

Tjejer vart i landet bor ni någonstans? och får man fråga vad ni jobbar med?!¨

kram till alla!          

• Jessica 85

Millispillis:  var ni ska bo är ju en gemensam överenskommelse så jag tror det är så viktigt att lägga korten på bordet och verkligen prata igenom det. Det ska vara en hållbarlösning för båda liksom.
    Trist att ni bråkar men blir ni inte lite mer lediga framöver nu vid jul? Ni verkar behöva lite egen ta-hand-om-varandra-tid! Det är verkligen inte lätt när man jobbar mycket och är trött att hålla humöret uppe (i know, i´m one of them :)) Brukar inte bli bra när man är stressad heller. Hoppas det blir lugnare framöver iaf. Hösten är jobbigt för många då det är mycket jobb, stress, trist väder, mörkare.....
    Men du får säga åt honom att han är sur och grinig hela tiden och att det inte är så trevligt!

Bra du har hittat ÄL-stickor som funkar. Jag tycker det är ett gissel med dom. Skönt att slippa testa *hehe*

Jag bor i Vindeln, en liten kommun i Västerbotten och jag är barnsjuksköterska och jobbar i Umeå :)
    Ni då?

• Millispillis

Men va roligt! jag är också sjuksköterska men jobbar inom företagshälsovården! och det är Umeå sambon kommer ifrån (dit han vill tillbaka)  vi ska upp dit över nyår! :)

• Millispillis

Måste ju få gnälla och tycka lite synd om mig själv nu igen också... idag har jag två bekanta som fått barn och så fick jag veta att ytterligare en barndomsvän ska ha  nästa år... gah! måste man få veta allt det här hela tiden, känns ju så frustrerande! :(

• linnis83

Och jag bor i Skellefteå och jobbar som receptarie på ett apotek. Kul med fler norrlänningar! = )

Fick stegring på ÄL-stickan igår, vilket innebär att ägglossningen kommer ungefär som den gjorde innan missfallet (och innan maken hinner åka bort!). känns skönt! Hoppas det betyder att kroppen har ordnat upp sig och fixar ett plus nu....

• Millispillis

Håller tummarna för dig Linnis83! Om mina beräkningar stämmer borde jag ha BIM 7 el 8/12 men jag känner inte det minsta lilla så jag tänker inte ens hoppas den här gången utan bara se vad som händer!

• Jessica 85
    linnis83 skrev 2013-11-28 19:56:43 följande:
    Och jag bor i Skellefteå och jobbar som receptarie på ett apotek. Kul med fler norrlänningar! = )

Fick stegring på ÄL-stickan igår, vilket innebär att ägglossningen kommer ungefär som den gjorde innan missfallet (och innan maken hinner åka bort!). känns skönt! Hoppas det betyder att kroppen har ordnat upp sig och fixar ett plus nu....

Heja heja! Tur att det blir innan han åker! Håller tummar och tår

Va roligt att du bor i Skellefteå! Vi brukarr åka upp lite nu och då när det passar och se på hockey. Min sambo är ett stort SAIK fan så imorgon ska vi julhandla och gå på match!
  • Jessica 85

Millispillis: världen är verkligen bra liten ibland!! Kul att du också är syrra

Man får absolut gnälla och tycka synd om sig själv i den här tråden! Här säger vi det vi behöver få ur oss så vi orkar hålla fasaden för alla dom som inte behöver veta vår strävan efter ett mycket efterlängtat barn! Visst är det så att ALLA blir gravida nu?! Så känns det iaf!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +