• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • linnis83
    EG83 skrev 2013-12-04 21:26:08 följande:
    Jaaa. Jodå, 22 augusti säger FL till mig...som blivande BF om det nu skulle ta sig. Vore nice! Å andra sidan så skulle det innebära att man är höggravid så gott som hela sommaren...skulle svettas som en gris. Men äh, hellre det än ingen bebis alls! Vill nununu!
    Haha, jo jag tänkte oxå på det där att gå höggravid över sommaren... men det är de nog värt. = ) Skönt att slippa bylsa på bebben massor av kläder den där första tiden.
  • linnis83

Alltså jag blir helt galen av denna väntan! BIM om sju dagar och jag har som vanligt en massa symptom och känns det inte liiiiite annorlunda än förra månaden....? Skulle vilja testa typ igår men det ger ju inget, det vet jag ju.... Kommer absolut inte att kunna hålla mig en vecka i alla fall. Och förmodligen blir det inget plus denna månad heller....*suck* Gaaaah!

MIllispillis: Usch va jobbigt det låter.... = ( Tycker det var riktigt taskigt sagt av din sambo.... Men kan det vara så att ni båda är pressade just nu och inne i en dålig period? Det kanske blir bättre när ni får lite lugn och ro och kanske kunde släppa stressen att bli med barn ett tag? Tycker själv att det sliter väldigt mycket på en.... Kram till dig!

• EG83
    linnis83 skrev 2013-12-04 21:49:40 följande:
    Haha, jo jag tänkte oxå på det där att gå höggravid över sommaren... men det är de nog värt. = ) Skönt att slippa bylsa på bebben massor av kläder den där första tiden.
    Helt klart värt det! Som man längtar. Skulle det bli plus nu så vore det underbart! När som faktiskt. Men helst nu direkt, eller ja, helst för flera månader sen...
    linnis83 skrev 2013-12-05 16:35:59 följande:
    Alltså jag blir helt galen av denna väntan! BIM om sju dagar och jag har som vanligt en massa symptom och känns det inte liiiiite annorlunda än förra månaden....? Skulle vilja testa typ igår men det ger ju inget, det vet jag ju.... Kommer absolut inte att kunna hålla mig en vecka i alla fall. Och förmodligen blir det inget plus denna månad heller....*suck* Gaaaah!
    Denna väntan är alltid jobbig...jag vet...! BIM om 9 dagar. Känner ingenting. Men det är ok. Lika bra det kan jag tycka...för annars är det alltid så att man känner av både det ena och det andra. Hang in there linnis83!
  • Jessica 85

linnis83: Håller tummarna att det är din tur nu!
    EG83: och tummar för dig med! Tänk om ni båda skulle få +! Vore ju helt fantastiskt :)

Millispillis: Det låter som att ni har det riktigt jobbigt! *styrkekramar* Hoppas att ni kan lösa och prata om hur ni har det så nu kan komma vidare och inte behöver bråka. Det är oerhört slitsamt att befinna sig i den situation vi är i och det tär på båda parter i förhållandet.

Själv så tog jag faktiskt ett ÄL-test igår, lite för kul. Ska ju ha typ ÄL nu för BIM är 22/12, var dock neg så så var det med det. Mår bara lite illa så jag blev nyfiken om det är äl som det beror på men tydligen inte. Så himla svårt att hålla sig ifrån att testa ibland *hehe* 

• EG83
    Jessica 85 skrev 2013-12-09 18:04:05 följande:
    linnis83: Håller tummarna att det är din tur nu!
    EG83: och tummar för dig med! Tänk om ni båda skulle få +! Vore ju helt fantastiskt :)

Millispillis: Det låter som att ni har det riktigt jobbigt! *styrkekramar* Hoppas att ni kan lösa och prata om hur ni har det så nu kan komma vidare och inte behöver bråka. Det är oerhört slitsamt att befinna sig i den situation vi är i och det tär på båda parter i förhållandet.

Själv så tog jag faktiskt ett ÄL-test igår, lite för kul. Ska ju ha typ ÄL nu för BIM är 22/12, var dock neg så så var det med det. Mår bara lite illa så jag blev nyfiken om det är äl som det beror på men tydligen inte. Så himla svårt att hålla sig ifrån att testa ibland *hehe* 
    Det senaste året har jag känt det ena och det andra varje månad. Alltid gått och känt efter och känt allt möjligt. Kan inte säga att jag slutat med det, men denna månad...hur mycket jag än känner efter...så finns där INGET som tyder på att något skulle ha hänt. Bara det är ju lite konstigt. Var bara väldigt kissnödig 2-3 dagar direkt efter ÄL, sen ingenting.
  • linnis83

Vaknade med mens och världens huvudvärk imorse... Kul... Not!

Nästa ägglossning på annandag jul, hoppas tomten kan leka stork och ge mig ett frö i magen som en lite sen julklapp... = )

EG, hur går det för dig?

• längtar985

Hej tjejer! Idag fick vi veta att vi ska få gå vidare med IVF, imorgon ska vi till gyn och hämta våra remiser till all provtagning innan vi får ställa oss i kön. Hoppas på att vi får den bästa Julklappen med ett stort plus, har bim i juldagarna, konstigt egentligen att man inte har slutat hoppas efter så här lång tid . Men om inte annat känns det skönt att veta att vi ska få hjälp att bli föräldrar. Mina prover ska jag lämna dag 2-4, hoppas inte det blir under juldagarna och hoppas de har öppet så jag kan lämna proverna. Nu kämpar vi vidare, 2014 ska bli vårt år!

• EG83
    linnis83 skrev 2013-12-12 18:26:46 följande:
    Vaknade med mens och världens huvudvärk imorse... Kul... Not!

Nästa ägglossning på annandag jul, hoppas tomten kan leka stork och ge mig ett frö i magen som en lite sen julklapp... = )

EG, hur går det för dig?
    Åh, typiskt Här är det som innan ungefär, hade några känningar på vänstersidan av livmodern (typ) igår, men sen dess inget mer. Får se om jag testar snart, lördag antagligen. Då är det BIM.
    längtar985 skrev 2013-12-12 21:30:29 följande:
    Hej tjejer! Idag fick vi veta att vi ska få gå vidare med IVF, imorgon ska vi till gyn och hämta våra remiser till all provtagning innan vi får ställa oss i kön. Hoppas på att vi får den bästa Julklappen med ett stort plus, har bim i juldagarna, konstigt egentligen att man inte har slutat hoppas efter så här lång tid . Men om inte annat känns det skönt att veta att vi ska få hjälp att bli föräldrar. Mina prover ska jag lämna dag 2-4, hoppas inte det blir under juldagarna och hoppas de har öppet så jag kan lämna proverna. Nu kämpar vi vidare, 2014 ska bli vårt år!
    Skönt att få hjälp!
  • Millispillis

Skönt att ni får hjälp! 
    Jag testade i lördags och fick självklart -, mensen kom på söndagen, suck! Borde också ha äl runt juldagen så hoppas hoppas! Men jag har faktiskt mailat min läkare och frågat om jag kan få spola äggledarna, verkar ju som att det fungerar för vissa.. Sen börjar vi nog med insemination i början av nästa år och om inte det fungerar ivf...

¨Vi har iaf pratat ut nu ordentligt och sambon har blivit så mkt bättre och trevligare till sättet, gav honom en lång lista med sånt som ajg störde mig på och han verkar faktiskt ha tagit det åt sig! skönt!

stor kram på er tjejer och glad lucia!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +