• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • EG83

Jahapp. Vaknade av den typiska mensmolvärken imorse...och sen kom den såklart Nu får vi helt enkelt ta och fira jul, och sedan försöka igen till nyår. Ett försök till, sen går vi till läkaren för att se om det kan vara nåt fel...

• Millispillis

Morning girls! Ska iväg å spola äggledarna imorgon... :S, nån av er som gjort det förut? gör det mkt ont? Fick rådet att be någon köra mig ist för att köra själv då man tydligen kan må lite dåligt efteråt och ha ganska ont, ska iaf ta 2 alvedon ca 1 timme innan så hoppas att det inte är värre än lite vanlig mensvärk!

• Millispillis

hej igen tjejer, gu va jag är jobbig men jag måste bara få skriva av mig lite, blir så himla deppig :( Imorrse när vi hade morgonfika på jobbet berättar en kollega att hennes dotter är gravid igen, första barnet är ca 3 mån gammal.... och ytterligare 1 kollegas dotter fick barn i helgen, så alla pratar om bebisar, hur underbart det är, hur gosigt och hur fantastiskt gott de luktar etc etc etc... alla har barn/barnbarn här där jag jobbar, känns bara så extra tufft när man får höra sånt, barn är det bästa i hela livet och bla bla bla, jaa jag vet, jag vill också men det går ju bara inte.... kollegor som "hintar" att nu är det nog jag snart eller hur, *blink blink*... snyyyft!! Usch så deppad jag känner mig, sorry men var bara tvungen att skriva av mig lite :(

• linnis83

EG83: Typiskt... Man blir verkligen nere när mensen kommer.... = ( Hoppas att det tar sig i januari då så ni slipper göra utredning!
    För oss blir det ju bara försök 4 efter missfallet så vi har ju en bit kvar dit... Antar att man kanske får vänta lite längre om man har lyckats bli gravid nån gång oxå... Hade lixom räknat med att det skulle gå ganska snabbt att bli gravid nu men det verkar ju inte så...*suck*

MIllispillis: Hur vet man om man behöver spola äggledarna tro...? Inget som jag har provat på själv, men har sett andra här på FL som har skrivit om det. Hoppas det går bra i alla fall och att det ger bra resultat!

Ja, inte är det roligt att bli bombarderad med bebisprat och gravidbesked överallt.... = ( I vårt fall så vet ju dom flesta om missfallet, så vi slipper i alla fall hintar från folk.

• Millispillis

Det ska tydligen ingå när man gör utredning om det finns indikation på att kvinnan genomgått infektioner el dylikt. Nu önskade jag detta själv för att kunna utesluta ngt hinder/försträngning och pga att jag läst kvinnor som blivit gravida efter spolning, griper efter halmstrån men vad gör man inte!

Kan iaf meddela att det gjorde jäkligt ont. Smärtan gick över väldigt snabbt men attans så ont det gjorde, skrek aj aj aj rakt ut andra gången dom spolade kontrastvätskan så att dom fick avbryta, höll ju nästan på att tuppa av. Läkaren förklarade att det förmodligen blev som en kramp då e fick försöka ett par gånger innan katetern hamnade rätt och var ordentligt kuffad så den inte "halkade" ut. Låter inte så fräscht att skriva om det men skit samma haha! Var iaf som mensvärk x100 när det gjorde som ondast men gick över väldigt snabbt, efter ca 30 min mådde jag som vanligt igen! Så nu är det väl bara att vänta, läkaren skickade iaf en remiss för insemination så blir det inget + närmsta tiden så provar vi det! :)

storm kram till alla och trevlig helg!!!

• EG83
    Millispillis skrev 2013-12-20 14:55:07 följande:
    Det ska tydligen ingå när man gör utredning om det finns indikation på att kvinnan genomgått infektioner el dylikt. Nu önskade jag detta själv för att kunna utesluta ngt hinder/försträngning och pga att jag läst kvinnor som blivit gravida efter spolning, griper efter halmstrån men vad gör man inte!

Kan iaf meddela att det gjorde jäkligt ont. Smärtan gick över väldigt snabbt men attans så ont det gjorde, skrek aj aj aj rakt ut andra gången dom spolade kontrastvätskan så att dom fick avbryta, höll ju nästan på att tuppa av. Läkaren förklarade att det förmodligen blev som en kramp då e fick försöka ett par gånger innan katetern hamnade rätt och var ordentligt kuffad så den inte "halkade" ut. Låter inte så fräscht att skriva om det men skit samma haha! Var iaf som mensvärk x100 när det gjorde som ondast men gick över väldigt snabbt, efter ca 30 min mådde jag som vanligt igen! Så nu är det väl bara att vänta, läkaren skickade iaf en remiss för insemination så blir det inget + närmsta tiden så provar vi det! :)

storm kram till alla och trevlig helg!!!
    Aj...det lät inte så mysigt du...men hoppas det hjälper! Annars så håller vi tummarna för nästa steg.
  • längtar985

Millispillis: Jag förstår att det gjorde jäkligt ont. På mig fick de avbryta och skicka kallelse för op för att kunna spola för det gjorde så jävla ont.

• längtar985

Idag har jag fått den bästa julklappen hittills för nästa år har vi ett eget knyte! Det vi har längtat efter sedan Augusti 2011 ska bli verklighet. Så tjejer allt vi har gått igenom med spolning och utredning är värt det! Igår hade mitt inlägg sett annorlunda ut. Vi testade i förgår på dag 29 har normalt inte mens förrän dag 33 men tänkte att det hade ändrat sig efter op. Testet visade givetvis negativt. Så jag fick ringa labb för vi ville börja vår IVF utredning så snart som möjligt. Proverna ska tas dag 2-4, så då fick vi lämna det idag på juldagen. Igår fick vi veta att en släkting till ska ha barn. Grät som bara den när vi åkte hem. Hoppet var helt borta. Idag skulle vi testa igen, tänk om och då är det onödigt att åka in och lämna prover. Så idag när jag vaknade( tidigt som de senaste 5 dagarna tog jag ett test blev helt chockad det stod gravid 1-2. Är så jävla lycklig! Wiiiiiiii En riktigt God Jul tjejer!

• linnis83
    längtar985 skrev 2013-12-25 08:13:52 följande:
    Idag har jag fått den bästa julklappen hittills för nästa år har vi ett eget knyte! Det vi har längtat efter sedan Augusti 2011 ska bli verklighet. Så tjejer allt vi har gått igenom med spolning och utredning är värt det! Igår hade mitt inlägg sett annorlunda ut. Vi testade i förgår på dag 29 har normalt inte mens förrän dag 33 men tänkte att det hade ändrat sig efter op. Testet visade givetvis negativt. Så jag fick ringa labb för vi ville börja vår IVF utredning så snart som möjligt. Proverna ska tas dag 2-4, så då fick vi lämna det idag på juldagen. Igår fick vi veta att en släkting till ska ha barn. Grät som bara den när vi åkte hem. Hoppet var helt borta. Idag skulle vi testa igen, tänk om och då är det onödigt att åka in och lämna prover. Så idag när jag vaknade( tidigt som de senaste 5 dagarna tog jag ett test blev helt chockad det stod gravid 1-2. Är så jävla lycklig! Wiiiiiiii En riktigt God Jul tjejer!
    Men så fantastiskt roligt! Stort grattis, vilken julklapp! = )
  • Pusheen

Hej tjejer. Så skönt att hitta andra som kan förstå hur jag känner mig. Vi har försökt snart ett år och i augusti fick jag utomkveds och fick operera bort min ena äggledare. Jag har det så himla svårt att komma över det som hände plus att jag i dagsläget har sex st som är gravida av mina bekanta och tre nyblivna mammor. Tår inte ut av att höra alla som väntar barn i min närhet. Dessutom är min syster en av dem och vi har daglig kontakt och hon berättar allt om hur hon mår och graviditeten kommer på tal nästan varje gång vi pratar. Är givetvis glad för hennes och alla andras skull men just nu känns allt så hopplöst. Min sambo reser en del och lyckas alltid vara iväg när jag har ÄL. Usch allt känns så segt. Det är väl bara att ha tålamod och inte göra så stor grej av det men det är minsann inte så lätt!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +