• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • linnis83
    Millispillis skrev 2013-11-29 08:19:37 följande:
    Håller tummarna för dig Linnis83! Om mina beräkningar stämmer borde jag ha BIM 7 el 8/12 men jag känner inte det minsta lilla så jag tänker inte ens hoppas den här gången utan bara se vad som händer!
    Jessica 85 skrev 2013-11-29 17:42:43 följande:

Heja heja! Tur att det blir innan han åker! Håller tummar och tår

Va roligt att du bor i Skellefteå! Vi brukarr åka upp lite nu och då när det passar och se på hockey. Min sambo är ett stort SAIK fan så imorgon ska vi julhandla och gå på match!
     Tack för tumhållning, det behövs nog. = )

Millispillis: Då är det ju inte jättelångt till BIM för dig, spännande!

Jessica: Lustigt att ni åker hit och shoppar och vi var till Umeå på shoppingweekend för 2 veckor sen. = )
    Min man är oxå väldigt hockeytokig (inte jag dock...), han brukar jobba på matcherna, typ föra statistik och sånt.

• Majken33

Hittade hit till er tråd och kände att jag ville skriva en rad till norrlänningarna Glad

Jag och sambon försöker skaffa första barnet, jag är 33 och han 29. Bor i norrbotten och har besvär med PCO vilket innebär att jag inte har någon egen ägglossning. Ska börja med en hormonmedicin nästa månad och hoppas på resultat. 

Lycka till med era försök! 

• EG83

Hej tjejer! Tyvärr så måste jag bryta er norrländska linje och inflika att jag är från Värmland Haha. Fast det kanske går bra det med?!

Här fick jag max på stickan idag, så nu är vi på g igen! Skönt med "rätt" del i månaden igen. Den delen då man får upp hoppet lite igen.

• linnis83

Då var ägglossningen över för den här gången. Tycker vi fick till det ganska bra den här gången så nu kunde det väl ändå ta sig?! BIM 13/12. Låååång väntan. Igen.

Fick veta igår att en av mina närmsta vänner är gravid. Hon har haft det jättetufft, fått göra abort 2 gånger i typ v 18 pga missbildningar.... Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Men varje gravidbesked svider ju en del ändå... *suck* Jag vill oxå!

EG83 skrev 2013-11-30 21:26:50 följande:
    Hej tjejer! Tyvärr så måste jag bryta er norrländska linje och inflika att jag är från Värmland Haha. Fast det kanske går bra det med?!

Här fick jag max på stickan idag, så nu är vi på g igen! Skönt med "rätt" del i månaden igen. Den delen då man får upp hoppet lite igen.
    Värmland är väl så gott som Norrland tycker jag. = ) Kör hårt nu!
  • EG83
    linnis83 skrev 2013-12-01 22:08:39 följande:
    Då var ägglossningen över för den här gången. Tycker vi fick till det ganska bra den här gången så nu kunde det väl ändå ta sig?! BIM 13/12. Låååång väntan. Igen.

Fick veta igår att en av mina närmsta vänner är gravid. Hon har haft det jättetufft, fått göra abort 2 gånger i typ v 18 pga missbildningar.... Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Men varje gravidbesked svider ju en del ändå... *suck* Jag vill oxå!

Värmland är väl så gott som Norrland tycker jag. = ) Kör hårt nu!
    Ah, BIM ca den 14/12 för mig, då kan vi följas åt Förhoppningsvis med plus båda två sen, så vi kan följas åt heeeeela vägen tills det kommer välskapta bebisar i slutet av nästa sommar! Det vore nåt det!

Alltid jobbigt med gravidbesked från andra i ens närhet

Haha ja nästan :P
  • Jessica 85

Halloj! Förlåt om jag inte är jätte aktiv här inne men just nu har jag en down period. Jag verkar inte ha en tillstymmelse till att kunna bli gravid så jag har struntat i allt. Piller, tester, appar osv. Guud så mkt pengar jag har spenderat senaste året och som inte resulterat i nåt överhuvudtaget!

Får man vara arg på sin värdelösa kropp som inte vill?!!

Imorgon ska sambon lämna sitt prov iaf så får vi se när vi blir kallade efter det. Jo just jag ska ju gå ner i vikt också (enl ssk på mottagn.)innan det besöket. Råpepp, ja eller inte. Man brukar ju lätt gå ner i vikt under julhelgerna Känns så himla hopplöst just nu.

Har haft det jobbigt på jobbet också så det kan ju påverka en del iofs...

Vad gör ni för att hålla lågan uppe hela tiden?

• linnis83
    Jessica 85 skrev 2013-12-03 20:04:30 följande:
    Halloj! Förlåt om jag inte är jätte aktiv här inne men just nu har jag en down period. Jag verkar inte ha en tillstymmelse till att kunna bli gravid så jag har struntat i allt. Piller, tester, appar osv. Guud så mkt pengar jag har spenderat senaste året och som inte resulterat i nåt överhuvudtaget!
    Får man vara arg på sin värdelösa kropp som inte vill?!!

Imorgon ska sambon lämna sitt prov iaf så får vi se när vi blir kallade efter det. Jo just jag ska ju gå ner i vikt också (enl ssk på mottagn.)innan det besöket. Råpepp, ja eller inte. Man brukar ju lätt gå ner i vikt under julhelgerna Känns så himla hopplöst just nu.
    Har haft det jobbigt på jobbet också så det kan ju påverka en del iofs...
    Vad gör ni för att hålla lågan uppe hela tiden?
    Jag har oxå känt att jag vill skita i allt, men klarar inte riktigt det.... Känslan av att missa ett försök och måsta vänta en hel månad till nästa gång...Pallar inte! Men jag har ju i alla fall fått en liten paus i försöken medan jag var gravid och tills jag slutade blöda. Men inte är det lätt att hålla skenet uppe alla gånger...

Nä, hålla vikten under helgerna är inte det lättaste.... Du får satsa på långa härliga promenader, brukar vara ett skönt avbrott i allt ätande och sittande. = ) Det kommer gå bra ska du se!
    EG83 skrev 2013-12-01 22:38:50 följande:
    Ah, BIM ca den 14/12 för mig, då kan vi följas åt Förhoppningsvis med plus båda två sen, så vi kan följas åt heeeeela vägen tills det kommer välskapta bebisar i slutet av nästa sommar! Det vore nåt det!

Alltid jobbigt med gravidbesked från andra i ens närhet

Haha ja nästan :P
    Jaaa, visst vore det nice med ett fett plus i för tidig julklapp! Visst borde det bli en augustibebis om det har tagit sig nu? = )

• Millispillis

Jag har flera gånger tänkt att jag ska strunta i allt vad tester heter men ändå så kan jag inte riktigt släppa kontrollen! suck! Eftersom min cykel varit så himla konstig så har jag ju inte haft den blekaste på äl och BIM och därför kännt att jag måste testa, nu när jag slutat med bidrottninggelen så verkar allt stabiliseras igen och cykel är tillbaka på 31 dagar som inna jag började med alla piller och kurer å allt elände! Men nu blir jag faktiskt lite osäker på mitt förhållande med min sambo... imorrse så pressade han mig att svara exakt NÄR jag kan tänka mig att flytta till Umeå och då jag sa att jga inte vet och inte kan ge honom en tidpunkt för detta så sa han att han lika gärna kunde flytta tillbaka själv i sånna fall så att han inte behöver "slösa" sitt liv här nere i sthlm och bara vänta på mig... blir ju så himla ledsen :( om man verkligen älskar och bryr sig om den andra så säger man väl inte sånna saker? Känns som att allt har eskalerat nu på slutet, vi bråkar jättemkt om skitsaker, förstår inte ens hur han kan bli sur för att jag bara nämner vissa saker, han explorerar för ingenting och säger att jag är dum i huvudet etc... FY FAN för allt just nu... funderar på om jag kankse ska be honom skriva en lista på allt som han tycker att han bidrar med i hemmet och sen skriva saker som han stör sig på hos mig, och så gör jag likadant.... vet inte om det kommer hjälpa men aknske kan vara värt ett försök... Det som jag stör mig alldra mest på är ju iaf att han knappt gör ngt hemma, jag handlar, lagar mat, städar och tvättar mestadels av gångerna, jag byter sängkläder och styr upp dte mesta medan han faktiskt mest sitter vid sin dator el spelar tv spel, visst, han jobbar väldigt mkt och har ett krävande jobb, men va sjutton man kan väl hjälpa till endå?! Jag har också mkt på jobbet som ssk och är trött när jag kommer hem men endå är det jag som måste styra upp middag etc...

Förlåt tjejer att jag skriver så mkt men känner mig så himla deppig just nu... Tycker jag förtjänar en man som verkligen älskar mig och vill få vardagen att funka, inte en som bara blir sur å grinig och skriker på mig mest hela tiden...  :(

Och ang att gå ner i vikt nu i jul´helgen, jaa du, för det första tycker jag inte ens dom borde säga sånna saker, det är inte helt ok när du berättat att du tränar etc, det är verkligen inte lätt! Själv har jag bakat ganska mkt då jag hade adventsfika hemma i söndags, en hel del finns ju kvar så blir lätt att jag småäter! mums, men inte så bra jag vet ju det! Motionera tycker jag inte heller att jag hinner med nu för tiden, önskar nästan att dagarna hade varit lite längre! :)
    Men Jessica, har du testat 5:2? Man äter max 500calorier på en dag och sen får man äta som vanligt de övriga dagarna, kan inte det vara nåt tror du? jag testade för ett tag sedan och det fungerarde faktiskt väldigt bra, kom av mig lite då jag var utomlands men ska försöka börja nu igen tänkte jag! Nu har jga ingen direkt övervikt utan ett bmi på 22,9 men behöver endå gå ner ett par kg för att nå min målvikt! ( 162cm lång 60 kg, vill gå ner till 55) förstår att det låter löjligt kankse men jag får inte på mig några gamla kläder!!

stor kram till er tjejer

• asznn

Hej, Jönköpings Kinaterapi är duktig behandling barnlöshet. Jag ha en vän hos Jönköpings Kinaterapi behandlign barnlöshet, hon blev naturligt gravid i Juli 2011, sen föder tvillingar pojkar.

www.tuinakinaterapi.se
    0707279553

• EG83
    linnis83 skrev 2013-12-03 20:33:23 följande:
    Jaaa, visst vore det nice med ett fett plus i för tidig julklapp! Visst borde det bli en augustibebis om det har tagit sig nu? = )

Jaaa. Jodå, 22 augusti säger FL till mig...som blivande BF om det nu skulle ta sig. Vore nice! Å andra sidan så skulle det innebära att man är höggravid så gott som hela sommaren...skulle svettas som en gris. Men äh, hellre det än ingen bebis alls! Vill nununu!
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +