• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85

Hej! Jag hade ÄL i helgen men vi lyckades inte så bra typ torsdag och måndag så inga större förhoppningar. Vet inte exakt vilken dag äl var men det känns så hopplöst. Väntar in en kallelse till på barnlöshetsmottagningen snart iaf

• Längtar1985
    Jessica 85 skrev 2014-01-06 17:13:56 följande:
    Hej! Jag hade ÄL i helgen men vi lyckades inte så bra typ torsdag och måndag så inga större förhoppningar. Vet inte exakt vilken dag äl var men det känns så hopplöst. Väntar in en kallelse till på barnlöshetsmottagningen snart iaf

Lycka till. Jag började utredningen i maj 2013! Det går framåt och jag har inte tappat hoppet än
  • EG83
    Emeliiiet skrev 2014-01-06 17:04:05 följande:
    Tack! Hoppas att det här är din/er månad :)
    Tack! Det hoppas jag med! Annars kommer vi nog att be om hjälp...
    barn2011 skrev 2014-01-06 17:12:08 följande:
    Hej!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här, jag är 30 och min sambo är 41 och vi har försökt i snart ett år. Det var en lång process innan vi började försöka då min sambo inte var säker på att han ville ha barn så det känns väldigt segt att det tar sån tid nu  

Jag tempar, använder appen Fertility Friend och CB Fertilitetsmonitor. Börjar fundera på att söka vård men tror jag väntar ett litet tag till eftersom jag slutade med p-piller för ett år sen och det tog ett tag för kroppen att komma igång och sen har jag ibland väldigt långa cykler så det har inte blivit lika många försök som för nån med standardcykel. 

Just nu har jag precis haft ägglossning och går in i den jobbiga vänteperioden...

Håller tummarna för er alla!
    Hej och välkommen till dig med! Jobbigt att det ska ta sån tid....men verkar som vi har försökt ungefär lika länge, samt slutade med p-piller ungefär samtidigt. Jag hoppas att det blir er, och vår, tur snart!

Här är jag på BIM-6. Väntan är jobbig och seg ja...suck.
  • Pusheen

Då är vi flera som är i väntans tider :) Så jobbigt att vänta :( Måtte tiden gå fort!

• MyDestiny

Hej på er... Har ni plats för en till som kämpar? 
    Jag är 27, sambon 28.. Varit tillsammans i snart 10 år, under åren flyttat till hus, utbildat och jobbat på tills vi kände att vi hade det tryggt och var redo att börja försöka, detta är nu snart 2 år sedan..

I mars förra året hade det gått över 1 år och fortfarande inte hänt något och vi påbörjade utredning. Genomgick de första proverna som inte visade något fel, då plötsligt vi blev gravida i maj men slutade i ma vecka 12 (fast dött i v 7-8.) Vi tog nya tag och jag blev i oktober gravid igen men det slutar i missfall v 5-6.

Nu väntar vi på att gå vidare med utredningen och jag ska få tid för undersökning/spolning av livmoder/äggledare för att se att det inte är något fysiskt fel innan vi ska våga oss på att börja försöka igen. 

Men såklart man är orolig och frustrerad varför det blir så här när man fortfarande är ung och redo och längtar såå.. Rynkar på näsan

• EG83
    MyDestiny skrev 2014-01-06 20:36:59 följande:
    Hej på er... Har ni plats för en till som kämpar? 
    Jag är 27, sambon 28.. Varit tillsammans i snart 10 år, under åren flyttat till hus, utbildat och jobbat på tills vi kände att vi hade det tryggt och var redo att börja försöka, detta är nu snart 2 år sedan..

I mars förra året hade det gått över 1 år och fortfarande inte hänt något och vi påbörjade utredning. Genomgick de första proverna som inte visade något fel, då plötsligt vi blev gravida i maj men slutade i ma vecka 12 (fast dött i v 7-8.) Vi tog nya tag och jag blev i oktober gravid igen men det slutar i missfall v 5-6.

Nu väntar vi på att gå vidare med utredningen och jag ska få tid för undersökning/spolning av livmoder/äggledare för att se att det inte är något fysiskt fel innan vi ska våga oss på att börja försöka igen. 

Men såklart man är orolig och frustrerad varför det blir så här när man fortfarande är ung och redo och längtar såå.. Rynkar på näsan
    Hej och välkommen! Det var inga roligheter som ni varit med om...förstår att det känns tufft att försöka igen, rädslan för att det ska hända igen. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra för er.
  • Emeliiiet

I förrgår fick jag en blödning när jag och min sambo hade sex. Har haft mycket värk i nedre delen av magen ungefär som mensvärk. Det var 3 dagar för tidigt för mensen men tänkte att det kanske var det ialf ( har väldigt regelbunden mens var 4:e tisdag vid ca klockan 14:00). Enda gången den rubbats var andra månaden jag slutade med p-piller. Jag har dock inte blött något mer och värken är kvar? Kan man få rubbningar i menscykeln 5 månader efter att man slutat med p-piller?Gjorde ett gravtest igår men det var negativ

• linnis83

Välkommen alla nya!

Här verkar mensen vara på G redan trots att jag har bim först på torsdag.... Jaja, hade ju ändå inget hopp om att det skulle bli nåt denna gång så är väl lika bra att eländet kommer... = )
    Snart dags för flytt till hus för oss! Nästa ägglossning blir samma dag som vi får nyckeln. = ) Vore ju trevligt om det kunde ta sig då... = )

Emeliiiet skrev 2014-01-07 16:20:06 följande:
    I förrgår fick jag en blödning när jag och min sambo hade sex. Har haft mycket värk i nedre delen av magen ungefär som mensvärk. Det var 3 dagar för tidigt för mensen men tänkte att det kanske var det ialf ( har väldigt regelbunden mens var 4:e tisdag vid ca klockan 14:00). Enda gången den rubbats var andra månaden jag slutade med p-piller. Jag har dock inte blött något mer och värken är kvar? Kan man få rubbningar i menscykeln 5 månader efter att man slutat med p-piller?Gjorde ett gravtest igår men det var negativ
    Man får ju mer blod i slemhinnorna när man är gravid och kan därför blöda vid ex sex. Vet inte hur tidigt den effekten brukar visa sig, men det skulle ju kunna vara ett bra tecken. = ) Om mensen inte har dykt upp som den ska heller så kan det ju vara nåt på gång. = ) Håller tummarna för det!
  • Millispillis

Hej Emeliiiet, jag har flera gånger råkat ut för en liten blödning i samband med sex, det händer och behöver inte betyda något, om du däremot får detta flera gånger kan det vara bra att göra ett cellprov för att konstatera att det inte är något problem.
    Håller tummarna för att att du får ett plus om någon dag och att mensen håller sig borta!

• Emeliiiet

Har tagit cellprov i maj så jag hoppas det är lungt! Mensen skulle ha kommit idag så vi får se. Om den håller sig borta kanske man ska göra ett gravtest igen på en vecka?

Millispillis skrev 2014-01-07 16:41:35 följande:
    Hej Emeliiiet, jag har flera gånger råkat ut för en liten blödning i samband med sex, det händer och behöver inte betyda något, om du däremot får detta flera gånger kan det vara bra att göra ett cellprov för att konstatera att det inte är något problem. Håller tummarna för att att du får ett plus om någon dag och att mensen håller sig borta!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +