• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Emeliiiet

Tack! Hoppas jag med! Känns så tråkigt när det man önskar sig mest av allt känns omöjligt att påverka själv!

linnis83 skrev 2014-01-07 16:41:05 följande:
    Välkommen alla nya! Här verkar mensen vara på G redan trots att jag har bim först på torsdag.... Jaja, hade ju ändå inget hopp om att det skulle bli nåt denna gång så är väl lika bra att eländet kommer... = ) Snart dags för flytt till hus för oss! Nästa ägglossning blir samma dag som vi får nyckeln. = ) Vore ju trevligt om det kunde ta sig då... = )Man får ju mer blod i slemhinnorna när man är gravid och kan därför blöda vid ex sex. Vet inte hur tidigt den effekten brukar visa sig, men det skulle ju kunna vara ett bra tecken. = ) Om mensen inte har dykt upp som den ska heller så kan det ju vara nåt på gång. = ) Håller tummarna för det!

• Längtar1985
    Emeliiiet skrev 2014-01-07 21:19:53 följande:
    Tack! Hoppas jag med! Känns så tråkigt när det man önskar sig mest av allt känns omöjligt att påverka själv!

Bra inställning har du iallafall :) Allt för många inklusive mig själv som klandrar sig själv för barnlösheten
  • Jessica 85

Hej! Vad härligt att det kommit in några fler här i tråden! Välkomna :)
    Vi fick reda på lite av provsvaren går och det visar sig att det fanns inga spermier i min sambosprov. Det ser inte så bra ut med andra ord och vi är ledsna så klart. Nu ska det ju utredas mer men tänk om vi inte kan få barn tillsammans?!! Inga biologiska iaf......jag grät innan jag skulle sova och har gråtit nu på morgonen med. Lugnar nog mig snart men FAAAAAAANNNNNN!!!!

• Längtar1985
    Jessica 85 skrev 2014-01-08 10:17:39 följande:
    Hej! Vad härligt att det kommit in några fler här i tråden! Välkomna :) Vi fick reda på lite av provsvaren går och det visar sig att det fanns inga spermier i min sambosprov. Det ser inte så bra ut med andra ord och vi är ledsna så klart. Nu ska det ju utredas mer men tänk om vi inte kan få barn tillsammans?!! Inga biologiska iaf......jag grät innan jag skulle sova och har gråtit nu på morgonen med. Lugnar nog mig snart men FAAAAAAANNNNNN!!!!

Beklagar Jessica. Fy vad tråkigt att höra. Det måste finnas nått läkarna kan göra för att hjälpa er? All styrka! Kram
  • Millispillis

nej va tråkigt Jessica.... usch va jag tycker synd om er, men fanns det inga spermier alls? För om det bara finns ett fåtal så går det ju ändå att göra ivf med microinjektion. Vet du, ge inte upp nu utan nu tar vi nya tag tillsammans! Nu vet ni ju iaf varför du inte blivit gravid och så utgår ni ifrån detta. Om det finns några spermier så löser det sig ändå, om inte så blir det självklart supertufft men då får ni diskutera om ni kankse kan använda er av en donator, det blir inte din mans biologiska barn men han kommer ju ändå älska barnet, det blir ju "hans" iaf. Men vet du, min mans första spermaprov var riktigt RIKTIGT dåligt och förstår verkligen hur du känner, men andra provet han lämnade var fullt normalt så hoppet är ju inte än, han kommer säkert att få lämna ytterligare ett prov för att kolla igen om ett tag, tror du inte?

Nä Jessica nu jäklar ska vi lösa detta ändå, insimination, IVF, you name it men vi SKA lyckas, på nåt sätt måste det bara gå.  

Vi var inne på försök nr 16 nu senast och idag kom såklart den där jäkla mensen,  men har fått en remiss skickad för insimination så funderar på att ringa dit och se hur lång väntetid det är...

Många kramar till dig JessicaHjärta   

• linnis83

Vilket jobbigt besked, Jessica... = ( Men som andra skriver, det behöver ju inte vara kört ändå!

Maken gjorde faktiskt ett sånt här hemmaspermatest från Clearblue igår och det såg inte heller jättebra ut.... Men han hade inte gjort riktigt rätt och resultatet är lite svårtolkat så vi ska nog prova igen. Hoppas att det ser bättre ut då. Annars får han proppa i sig ännu mer vitaminpiller och hoppas att det hjälper... Vet inte vad man gör annars? Kan man ringa nånstans och bara be att få sperman kollad? Eller måste man påbörja en utredning "på riktigt" får att göra sånt...?

• EG83
    Jessica 85 skrev 2014-01-08 10:17:39 följande:
    Hej! Vad härligt att det kommit in några fler här i tråden! Välkomna :)
    Vi fick reda på lite av provsvaren går och det visar sig att det fanns inga spermier i min sambosprov. Det ser inte så bra ut med andra ord och vi är ledsna så klart. Nu ska det ju utredas mer men tänk om vi inte kan få barn tillsammans?!! Inga biologiska iaf......jag grät innan jag skulle sova och har gråtit nu på morgonen med. Lugnar nog mig snart men FAAAAAAANNNNNN!!!!
    Åh nej Vilken mardröm...det är sånt jag går och är rädd för och jag antar att det är därför jag helst skulle vilja skita i hela "be om hjälp" grejen. Jag hoppas verkligen, för er skull, att det på något vis ordnar sig. De sa väl inte att det var kört pga detta enda test?
    Millispillis skrev 2014-01-08 10:26:56 följande:
    och där kom mensen.... Gråter
    Skit också!
  • Jessica 85

Tack för allt stöd!
    Det känns så tudelat just nu. Skönt att veta att det inte var mig det är fel på och att allt man har gjort med äl/tester och piller inte har varit fel, det gjorde ju ingen skillnad. Men otroligt jobbigt för min sambo att få reda på resultatet. Han ska vidare utredas nu, nytt spermaprov och blodprover. Dom kollar på nån kromosomdefekt som vissa kan ha som gör att man inte producerar några spermier och andra prover för att kolla hormoner osv. Sen blir det att undersöka om det är ett faktiskt hinder nånstans på vägen eller om det är produktionen. Det avgör vad man kan göra sen. Det går ju att plocka ut om det finns men finns det inga så blir det väl alternativa förslag. Men just nu känns det sjukt jobbigt om man måste använda donator då det är min sambos barn jag vill ha. Ni vet det där fina man ser i sin partner, dom där ögonen och dragen. Jag har drömt om en liten pojke men hans blåa ögon men det blir det ju inte med donator och det är jättesvårt att tänka sig, Men nu ska det här utredas först och främst.

Millispillis: nej det fanns inga spermier alls i provet. Skit att mensen kom! Men heja insemination :)
    linnis83: jag har ingen aning om man kan be om bara spermieanalys men ringa och fråga kan man ju alltid! Har ni flyttat till hus nu eller?? :)

• Millispillis

Alltså... jag mailade till stället dit min remiss skickades för insemination, vågar ni gissa hur lång väntetid det är!?!?! 1 år och 2 mån! helt sjukt! Det var visserligen men donatorspermier och så informerade dom att dom inte brukar utföra make insemination... nehe men varför skickades min remiss dit då kan man fråga sig!? SUCK ibland blir man ju galen! så nu vet jag inte alls hur det blir om vi ens ska prova detta el om det är bättre att på en gång ställa sig i kö för ivf... hmm... aja får se om jag kan få nå mer svar imorgon.

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +