• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-01-11 20:22:20 följande:
    Min mens kom idag i alla fall... 2 dagar sen... Taskigt av kroppen att luras! Undrar om det är missfallet som spökar fortfarande...?

Pusheen: Inte sååå länge kvar till bim nu då. = ) Några symtom?
    Åh nej :-/ Skitkropp till att luras så där! Har hänt mig flera gånger...
    Pusheen skrev 2014-01-11 20:34:19 följande:

Verkar som att mensen är på g här med! Trodde verkligen att det var något denna gången. Vad less man blir. Har verkligen haft symptom med ömma bröst och illamående :/ Nya tag nästa månad..
    Skit...men den har inte dykt upp än eller? I så fall finns fortfarande chansen där. Det är otroligt störande när man har symptom...och sen visar det sig inte vara något alls...

• Pusheen

Och där kom menshelvetet :( Alltså innan hade jag PMS och tyckte att det var jobbigt. Det är ingenting vad jag går igenom nu. Blir en mindre depression varje gång mensen kommer. Blir hejdlöst ledsen och tårarna rinner hela tiden tills den har gått över, då tänds en gnista av hopp igen. Faller tillbaks och blir ledsen över mitt utomkvedshavandeskap och tycker att allt känns omöjligt. Denna barnlängtan tär verkligen på mig. Får försöka hitta tålamodet och lugnet någonstans.. Nåväl.. Bring it on tant röd!!

• längtar985

Idag konstaterades det att vi har fått missfall, så nu hoppas vi att det går fortare till nästa plus och att knytet stannar nästa gång. Så jag är tillbaka här igen.

• linnis83
    Pusheen skrev 2014-01-12 23:49:37 följande:
    Och där kom menshelvetet :( Alltså innan hade jag PMS och tyckte att det var jobbigt. Det är ingenting vad jag går igenom nu. Blir en mindre depression varje gång mensen kommer. Blir hejdlöst ledsen och tårarna rinner hela tiden tills den har gått över, då tänds en gnista av hopp igen. Faller tillbaks och blir ledsen över mitt utomkvedshavandeskap och tycker att allt känns omöjligt. Denna barnlängtan tär verkligen på mig. Får försöka hitta tålamodet och lugnet någonstans.. Nåväl.. Bring it on tant röd!!
    Så trist! Det är verkligen ingen höjdare när mensen kommer... Tycker nog all väntan är värst... Styrkekram till dig!
    längtar985 skrev 2014-01-14 18:07:50 följande:
    Idag konstaterades det att vi har fått missfall, så nu hoppas vi att det går fortare till nästa plus och att knytet stannar nästa gång. Så jag är tillbaka här igen.
    Beklagar verkligen, vet hur det känns... Vilken vecka var du i?

• EG83
    Pusheen skrev 2014-01-12 23:49:37 följande:
    Skitmens!! :-/
    längtar985 skrev 2014-01-14 18:07:50 följande:
    Åh nej...beklagar det Håller tummarna för att det går vägen nästa gång, och att det inte tar för länge.

• längtar985

Tack för omtanken! Var 7+1 när det konstaterades men fick troligtvis misfall för ett par veckor sedan, testet var negativt idag.

• Jessica 85
    längtar985 skrev 2014-01-14 22:58:59 följande:
    Tack för omtanken! Var 7+1 när det konstaterades men fick troligtvis misfall för ett par veckor sedan, testet var negativt idag.
    Nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen. Kramar!

• Samantha85

Hej! Känns som den här tråden passar mig. Har haft oskyddat sex sen augusti. I nov prickade vi in exakta dagar enligt en app. Mensen var försenad i 2v för att sedan dyka upp. Så frustrerande. O tre dagar efter får man reda på att sin kompis är gravid på ett försök ..va fan. Hur håller ni lågan uppe? Denna månaden har ja verkligen inte försökt att tänka på det. Förutom när ja gjorde äl test. Mens om några dagar. Man vågar ju inte ha nån stor förhoppning. Hjälp är tacksamt

• Jessica 85
    Samantha85 skrev 2014-01-16 18:30:34 följande:
    Hej! Känns som den här tråden passar mig. Har haft oskyddat sex sen augusti. I nov prickade vi in exakta dagar enligt en app. Mensen var försenad i 2v för att sedan dyka upp. Så frustrerande. O tre dagar efter får man reda på att sin kompis är gravid på ett försök ..va fan. Hur håller ni lågan uppe? Denna månaden har ja verkligen inte försökt att tänka på det. Förutom när ja gjorde äl test. Mens om några dagar. Man vågar ju inte ha nån stor förhoppning. Hjälp är tacksamt
    Hej Samantha! 80-90% av alla som försöker att bli gravida blir det inom 1 år så ni har stora möjligheter att bli gravida framöver. Ge inte upp hoppet då det ännu inte gått så lång tid!
  • Samantha85

Hur lång tid väntade du jessica85 innan ni gjorde tester? Hur gör du för att hålla lågan uppe?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +