• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Samantha85

Mensen kom idag. 4 dagar innan då blev inget denna gången. Försöker vara positiv men är svårt i mellan åt. Hade alltid trott att de skulle gå snabbt eftersom både min mamma o syster blev gravida på första försöket

• Jessica 85
    Samantha85 skrev 2014-01-17 11:06:01 följande:
    Hur lång tid väntade du jessica85 innan ni gjorde tester? Hur gör du för att hålla lågan uppe?
    Vi höll på i över 1 år innan vi sökte hjälp och det var nu i höst. Just nu har mycket av musten gått ur mig för tillfället men då dom allra flesta ändå lyckas inom 1 år så var det framförallt det som gjorde att jag ändå kunde hålla lågan uppe! Sen tänker jag att det är en omställning för kroppen att sluta med p-piller så det kan ju vara det som ställer till det också för en del. Iaf bestämde jag och sambon att om det går över 1 år utan att det hänt något så då söker vi hjälp. Då visste vi att vi på något sätt hade en deadline. Det är faktiskt inte vanligt att de flesta blir gravid på första försöket så du får inte jämföra dig med din mamma och syster!!! Det är bara att jobba på så kommer det en dag att ge resultat ska du se!
  • Samantha85

Jag var utan p piller ett år innan vi började försöka. Gäller ett år även då? Vet att ja inte ska jämföra mig med dem två mer än besvikelse för ja förväntade mig att de skulle gå snabbt för mig med. Ja har ett slut datum på april eftersom jag ska på cellprov hos barnmorskan då. Tog det lång tid från att ni bad om hjälp tills ni gjorde era tester?

• Karriärskvinna

Hej, hoppar in här. Jag slutade med P-piller vid årsskiftet 2012-2013 och i december bestämde vi oss för att skicka remiss om utredning. Vi har fått en tid redan nästa vecka (pga. att någon lämnat återbud) Så på måndag ska min sambo lämna spermaprov och på tisdag ska vi dit gemensamt. Känner mig riktigt nervös, det känns så "på riktigt" nu...

• Millispillis

samantha85 välkommen hit! Vi är många som försökt ganska länge att skaffa barn i den här gruppen, själv slutade jag med mina p-piller i oktober 2012 och fortfarande har inget hänt. Har gjort en utredning där det konstaterades att allt ser bra ut och fått en remiss skickad för insemination (dock har dom inte ens bedömt remissen ännu vilket gör mig rätt irriterad så jag kommer ringa vårdgarantikansliet idag då väntetiden jag först fick höra var över 1 år). Om vi inte lyckas närmsta månderna så blir det nog ivf för vår del.

Var för övrigt på begravning i helgen (min sambos bror) och kände då ännu starkare att livet är så skört och att man aldrig vet vad som händer i framtiden, så varför bara gå å vänta å vänta, nej nu vill jag ha allt det jag drömt om med barn å familj så blev ännu mer beslutsam! Tänker dock strunta i äl testerna den här månaden och bara ta det som det kommer, vet ju ändå på ett ungefär när jag kommer ha äl så kör utan stickor den här månaden så får vi se, blir ju så less på alla som bara säger "slappna av så går det" så nu gör jag dem till viljes å försöker strunta i min "testmani" haha!

ska iväg på visning idag efter jobbet å kolla på hus så förhoppningsvis kan detta uppta lite av tiden ist för alla bebistankar! :)

• Samantha85

Jag beklagar bortgången av sambons bror. Måste varit fruktansvärt. Aldrig lätt att mista nån som står en nära. Förstår verkligen att känslan blir starkare då. Vi har mist två släktingar som stått oss nära inom kort tid helt oväntat . Så kan verkligen känna med känslan att livet är skört.

"Det kommer ordna sig" Känner igen de orden! Det är som om de dumförklarar en med de orden. De är väl klart att man försöker slappna av men de är väl inte alltid så lätt när man känner hur klockan tickar. Plus man ser alla bebismagar + alla ens kompisar är gravida eller fått barn. Vi gjorde de bara en gång säger dem.. Hur kan de då säga så? De har ju inte fått känna längtan forhoppningen, förtvivlan , besvikelsen.

Jag hoppas ni hittar ert hus! De var ju skönt att resultaten var bra! Jag ska ringa snart o höra om tid för jag förstår att de tar långtid innan man får hjälp.

Jag hoppas på mirakel till alla ! Skönt att du har vilja millispillis! Jag måste oxå gå o hitta min.. Jag har glömt vad jag lagt den ;)

• Millispillis

men alltså va fasiken tjejer, pratade precis med vårdgarantikansliet och fick nu höra att man INTE kan använda sig av vårdgarantin när det gäller insemination utan bara för ivf, SUCK... det var ju t om kliniken dit min remiss skickades som sa att jag kunde använda mig av vårdgarantin, hur less blir man nu egentligen... jaha så vad sjutton gör man nu då tro... får väl snällt vänta tills de bedömt min remiss och sen vänta ännu längre för att få göra en jäkla insemination... el ska man bara skita i allt å ställa sig i kö för ivf på en gång kanske, va jobbigt det blev nu! och tillråga på allt så berättar en kollega idag på lunchen att hennes dotter ska ha barn till våren igen, allatså det bara kryllar av barn å gravidmagar överallt i min närhet just nu, blir så ruskigt avundsjuk å ledsen...en vän som to m är ynge än mig väntar sitt 3e barn och min bästa vän ska få sin 2a bebis nu i veckan, + jobbkollegor som är gravida och många fler vänner som ska ha till våren nu..tur att den här gruppen finns så man kan skriva av sig lite ibland och skönt att veta att man inte är ensam i allt detta!

Jessica hur har det gått för er? har ni hunnit få nån tid för nytt prov/vidare utredning mm? Tänkte på dig nu i helgen när jag var uppe i Umeå och håller tummarna att allt löser sig!

Samantha85, det är bara kämpa på även om det känns motigt, det är det ju värt i längden! :) och känns det allt för tungt så finns vi här och kan lyssna och stötta!

• linnis83

Välkommen till er nya!

Millispillis: Så jobbigt med bortgången... Förstår att man får en lite annan syn på saker och ting...
    Va konstigt att det ska vara så svårt att få tid för insemination! Borde ju vara betydligt enklare och mindre tidskrävande än vanlig ivf? Eller är det mycket medicinering och sånt innan? Dumt i alla fall att man ska måsta vänta så länge... Du kanske kan stå i båda köerna? = )
    Var huset trevligt? = ) Vi flyttar till vårat hus till helgen! Ska bli fantastiskt roligt! = ) Har äl i veckan också så det är ganska passande med lite annat att tänka på innan bim...

Var lite deppad i helgen.... En kompis syster är gravid med samma BF som jag, vilket är på onsdag.... Känns tungt att man inte har fått till ett nytt frö... Hoppas det kommer kännas bättre när den där dagen har passerat, då kanske man inte tänker lika mycket på vilken vecka man skulle ha varit i osv... Sen är det 2 andra i min närhet som oxå snart ska föda... Jag vill oxå! *suck*

• EG83

Ja ni tjejer...den är inte lätt den här väntan...suck. Snart ÄL här. Ett nytt hopp tänds i ett par veckor!

• Jessica 85
    Karriärskvinna skrev 2014-01-18 22:54:33 följande:
    Hej, hoppar in här. Jag slutade med P-piller vid årsskiftet 2012-2013 och i december bestämde vi oss för att skicka remiss om utredning. Vi har fått en tid redan nästa vecka (pga. att någon lämnat återbud) Så på måndag ska min sambo lämna spermaprov och på tisdag ska vi dit gemensamt. Känner mig riktigt nervös, det känns så "på riktigt" nu...
    Hej och välkommen hit! Vad bra att ni fick komma in tidigare för utredning! Annars tar det ju sin tid innan....
    Det är bra med en utredning så man får reda på om och vad det är för något som gör att inget händer!! Håller tummar och tår att det går bra för er!!
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +