• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • EG83
    Jessica 85 skrev 2014-01-09 09:45:20 följande:

Tack för allt stöd!
    Det känns så tudelat just nu. Skönt att veta att det inte var mig det är fel på och att allt man har gjort med äl/tester och piller inte har varit fel, det gjorde ju ingen skillnad. Men otroligt jobbigt för min sambo att få reda på resultatet. Han ska vidare utredas nu, nytt spermaprov och blodprover. Dom kollar på nån kromosomdefekt som vissa kan ha som gör att man inte producerar några spermier och andra prover för att kolla hormoner osv. Sen blir det att undersöka om det är ett faktiskt hinder nånstans på vägen eller om det är produktionen. Det avgör vad man kan göra sen. Det går ju att plocka ut om det finns men finns det inga så blir det väl alternativa förslag. Men just nu känns det sjukt jobbigt om man måste använda donator då det är min sambos barn jag vill ha. Ni vet det där fina man ser i sin partner, dom där ögonen och dragen. Jag har drömt om en liten pojke men hans blåa ögon men det blir det ju inte med donator och det är jättesvårt att tänka sig, Men nu ska det här utredas först och främst.

Millispillis: nej det fanns inga spermier alls i provet. Skit att mensen kom! Men heja insemination :)
    linnis83: jag har ingen aning om man kan be om bara spermieanalys men ringa och fråga kan man ju alltid! Har ni flyttat till hus nu eller?? :)

Jag förstår precis ditt tänk där...när jag ser bilder på maken som liten så brukar jag tänka "om vi får en son så hoppas jag han är lik sin far"...för han var sååå söt som liten. Ja nu med förstås, haha.
    Millispillis skrev 2014-01-09 16:57:51 följande:
    Alltså... jag mailade till stället dit min remiss skickades för insemination, vågar ni gissa hur lång väntetid det är!?!?! 1 år och 2 mån! helt sjukt! Det var visserligen men donatorspermier och så informerade dom att dom inte brukar utföra make insemination... nehe men varför skickades min remiss dit då kan man fråga sig!? SUCK ibland blir man ju galen! så nu vet jag inte alls hur det blir om vi ens ska prova detta el om det är bättre att på en gång ställa sig i kö för ivf... hmm... aja får se om jag kan få nå mer svar imorgon.
    Men vad tusan...suck!

...

Här dök mensen upp idag :-/ SKIT!

• Pusheen

EG83, skit oxå :( Hoppas på bättre lycka nästa gång. Jag väntar fortfarande.. Gör ett test i början på nästa vecka om tanten inte har kommit innan dess.. Styrkekramar!

• EG83
    Pusheen skrev 2014-01-09 21:32:11 följande:
    EG83, skit oxå :( Hoppas på bättre lycka nästa gång. Jag väntar fortfarande.. Gör ett test i början på nästa vecka om tanten inte har kommit innan dess.. Styrkekramar!
    Tack! Vi ska så sakta börja be om hjälp nu. Hoppas det går bättre för dig!
  • linnis83

Jessica: Vi har inte flyttat ännu, men om prick 2 veckor får vi nyckeln! Ska bli såååå roligt!

Millispillis: Så irriterande! Men konstigt att dom inte kan göra makeinsemination, vad är skillnaden liksom? Tillvägagångssättet måste ju vara detsamma.

EG83: Skitmens... Tidigt oxå väl?

Pusheen: Passerat BIM? = )

Jag trodde ju att min skulle komma typ i tisdags, har BIM idag. Och idag har det känts som att den ska komma hela tiden men inget händer... Har haft nån liten brun/rosa flytning bara... Konstigt! Fick ju en gnutta hopp förstås och kissade på en sticka efter lunch, men det var totalt blankt... Typiskt! Tycker mensen kan komma så man får ta nya tag....

• Pusheen

Linnis83: Nej väntar fortfarande otåligt! Jag har lite oregelbunden så jag räknade tiden från ÄL förra gången fram till mensen och det var ca 16 dagar och på onsdag är det dags igen isf men jag kanske gör ett test någon dag tidigare om den inte har kommit innan dess ;) Det enda positiva med mensen är att jag iaf är närmare ett nytt försök med ÄL än den jobbiga perioden efter ;)

• EG83
    linnis83 skrev 2014-01-09 22:05:25 följande:
    Jessica: Vi har inte flyttat ännu, men om prick 2 veckor får vi nyckeln! Ska bli såååå roligt!

Millispillis: Så irriterande! Men konstigt att dom inte kan göra makeinsemination, vad är skillnaden liksom? Tillvägagångssättet måste ju vara detsamma.

EG83: Skitmens... Tidigt oxå väl?

Pusheen: Passerat BIM? = )

Jag trodde ju att min skulle komma typ i tisdags, har BIM idag. Och idag har det känts som att den ska komma hela tiden men inget händer... Har haft nån liten brun/rosa flytning bara... Konstigt! Fick ju en gnutta hopp förstås och kissade på en sticka efter lunch, men det var totalt blankt... Typiskt! Tycker mensen kan komma så man får ta nya tag....
    Ja, tre dagar tidig var den...men klart, hellre det än tre dagar sen!
  • linnis83

Min mens kom idag i alla fall... 2 dagar sen... Taskigt av kroppen att luras! Undrar om det är missfallet som spökar fortfarande...?

Pusheen: Inte sååå länge kvar till bim nu då. = ) Några symtom?

• Pusheen
    linnis83 skrev 2014-01-11 20:22:20 följande:
    Min mens kom idag i alla fall... 2 dagar sen... Taskigt av kroppen att luras! Undrar om det är missfallet som spökar fortfarande...?

Pusheen: Inte sååå länge kvar till bim nu då. = ) Några symtom?

Verkar som att mensen är på g här med! Trodde verkligen att det var något denna gången. Vad less man blir. Har verkligen haft symptom med ömma bröst och illamående :/ Nya tag nästa månad..
  • linnis83
    Pusheen skrev 2014-01-11 20:34:19 följande:

Verkar som att mensen är på g här med! Trodde verkligen att det var något denna gången. Vad less man blir. Har verkligen haft symptom med ömma bröst och illamående :/ Nya tag nästa månad..
    Ja, visst är de störigt att kroppen kan luras så mycket! Tänk om man kunde stänga av hjärnan mellan ÄL och bim.... = )
  • Pusheen
    linnis83 skrev 2014-01-11 20:41:24 följande:
    Ja, visst är de störigt att kroppen kan luras så mycket! Tänk om man kunde stänga av hjärnan mellan ÄL och bim.... = )

Ja det hade varit mycket önskvärt! :)
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +