Jessica 85 skrev 2014-01-09 09:45:20 följande:
Tack för allt stöd!
Det känns så tudelat just nu. Skönt att veta att det inte var mig det är fel på och att allt man har gjort med äl/tester och piller inte har varit fel, det gjorde ju ingen skillnad. Men otroligt jobbigt för min sambo att få reda på resultatet. Han ska vidare utredas nu, nytt spermaprov och blodprover. Dom kollar på nån kromosomdefekt som vissa kan ha som gör att man inte producerar några spermier och andra prover för att kolla hormoner osv. Sen blir det att undersöka om det är ett faktiskt hinder nånstans på vägen eller om det är produktionen. Det avgör vad man kan göra sen. Det går ju att plocka ut om det finns men finns det inga så blir det väl alternativa förslag. Men just nu känns det sjukt jobbigt om man måste använda donator då det är min sambos barn jag vill ha. Ni vet det där fina man ser i sin partner, dom där ögonen och dragen. Jag har drömt om en liten pojke men hans blåa ögon men det blir det ju inte med donator och det är jättesvårt att tänka sig, Men nu ska det här utredas först och främst.
Millispillis: nej det fanns inga spermier alls i provet. Skit att mensen kom! Men heja insemination :)
linnis83: jag har ingen aning om man kan be om bara spermieanalys men ringa och fråga kan man ju alltid! Har ni flyttat till hus nu eller?? :)
Jag förstår precis ditt tänk där...när jag ser bilder på maken som liten så brukar jag tänka "om vi får en son så hoppas jag han är lik sin far"...för han var sååå söt som liten. Ja nu med förstås, haha.
Millispillis skrev 2014-01-09 16:57:51 följande:
Alltså... jag mailade till stället dit min remiss skickades för insemination, vågar ni gissa hur lång väntetid det är!?!?! 1 år och 2 mån! helt sjukt! Det var visserligen men donatorspermier och så informerade dom att dom inte brukar utföra make insemination... nehe men varför skickades min remiss dit då kan man fråga sig!? SUCK ibland blir man ju galen! så nu vet jag inte alls hur det blir om vi ens ska prova detta el om det är bättre att på en gång ställa sig i kö för ivf... hmm... aja får se om jag kan få nå mer svar imorgon.
Men vad tusan...suck!
...
Här dök mensen upp idag :-/ SKIT!