• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • linnis83
    EG83 skrev 2014-02-09 21:50:49 följande:
    Ha det så bra!

Håller tummarna för att mensen inte dyker upp! Förstår känslan...känns otroligt jobbigt här med...även om man på nåt vis vänjer sig vid det...eller hur man ska säga.
    Mensen kom idag...*suck* Ska beställa ett nytt spermatest till mannen, gissar att det är där problemet är... Men vad vet man...
  • Pusheen

Åh, verkar som vi är i samma sits nästan EG83 och Linnis83.. Har också mens nu och vi fick inte alls till det som jag hade velat vid ÄL så därför var det inte så jobbigt med mensen denna gång. Hade inte så stora förhoppningar. Jag stirrar ju över att min ena ÄL är borta och jag får också höra att det går ändå och du måste slappna av så ska du se att det tar sig. Plus att min sambo också säger att det blir när det blir och kanske inte förstår direkt att jag verkligen vill ligga i när det behövs.. Åtminstone varannan dag..

• Elba

Millispillis: Känner igen mig i det du säger... när jag frågade min man häromdan när han skulle vara redo att gå vidare på ivf så sa han om två år! Jag är iofs inte riktigt redo nu heller, men två år är lite väl mycket när man längtar varenda månad :S Tror jag har fått ner han till ett år... Slappna av gör man ju mindre och mindre också ju mer tiden går, hjälper inte att få kommentarer på det! Hoppas ni får rett ut det

Håller för övrigt med er om att det är j-ligt knepigt detta med timingen! Vi har siktat på varannan dag denna månaden, förutom då när jag trott att ägglossningen är på g, då har vi försökt lite oftare... Håller med dig Pusheen om att det är jobbigt också när det känns som det är jag som vill vara "metodisk" i det men han lite mer spontan. Denna cykeln har också blivit väldigt lång så vid två separata tillfällen över lika många veckor har jag trott att det varit på g men ingenting har hänt (dvs tempen har inte gått upp). Har både kollat flytningar och testat med stickor men får knappt utslag på dem alls.... och så nu tredje gången jag trodde det så var han helt slut och vi fick inte till det alls - och det var klart det var ägglossning :( Fick till det nån dag innan så man kan ju alltid hoppas...
    Har iaf bestämt att nästa mens börjar jag ta pergotime så det kanske blir nån ordning på mig.

Lycka till allihop, hoppas det tar sig nu nästa cykel!

• EG83

Nu har vi i alla fall tagit första steget för en utredning - bokat tid hos läkaren. Ska bli spännande att se vad de finner/kommer fram till...eller spännande vet jag inte...kommer snarare vara skräckslagen!! :-P

• Elba
    EG83 skrev 2014-02-11 22:33:56 följande:
    Nu har vi i alla fall tagit första steget för en utredning - bokat tid hos läkaren. Ska bli spännande att se vad de finner/kommer fram till...eller spännande vet jag inte...kommer snarare vara skräckslagen!! :-P
    Det är väl lite av en lättnad att vara på väg att komma igång med utredningen (o lite spännande också! :) )? Jag tyckte det kändes bra att ha en action plan, och förhoppningsvis kan man komma fram till om det är nåt man kan göra något åt, eller åtminstone utesluta vad som är fel :) Lycka till!
  • linnis83

Idag är det jobbigt.... Makens kusin fick barn i natt och igår postade svärmor en bild på makens brors UL-bild med texten "mitt första barnbarn"... JAG skulle ju ha fått deras första barnbarn redan! = (
    Allt känns så otroligt hopplöst just nu, känns som att det aldrig kommer bli nåt....*suck* Nu har jag köpt zinktabletter och ett nytt spermatest till mannen, så känns det som att man har gjort nåt åt situationen iaf...

EG83: Skönt att ni har tagit steget! Hoppas dom hittar nåt som är snabbt och enkelt att fixa!

Elba: Svårt när kroppen luras så där!

• EG83

Tack tjejer, hoppas det med. Hoppas bara att det är någon liten "justering" nånstans som behövs göras.

• Karriärskvinna

Jag har fått reda på att jag sannolikt har låg äggreserv (är 30 år), ska på spolning sista februari. Nästa steg är IVF.

• Elba

De senaste dagarna har varit jobbiga. Träffade i veckan min bästa vän som är gravid med sitt andra barn nu - hennes första var nyfött när vi började försöka och vi skulle ju följas åt... Är så glad för hennes skull, men ändå gör det så ont. Satt i dag och åt frukost och jag bara kände mig så akut ledsen över att vi inte hade en liten familj. Då sa mannen att vi två var en familj ändå...kändes lite bättre <3

linnis 83: Förstår att du känner att det är jobbigt. Både jag och min man är äldst i våra familjer och även om ingen annan är gravid ännu (vad jag vet) så känns det mindre och mindre troligt att det är vi som kommer få det första barnbarnet...  Styrkekramar till dig!

Karriärskvinna: Tråkigt med äggreserven... Ser dom sånt med blodprov eller? Men det finns väl ändå bra chanser med ivf?

• EG83
    Karriärskvinna skrev 2014-02-15 16:28:45 följande:
    Jag har fått reda på att jag sannolikt har låg äggreserv (är 30 år), ska på spolning sista februari. Nästa steg är IVF.
    Hur kommer de fram till det? Jag menar...vad för tester eller så gör man för att kolla sånt?
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +