• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85
    linnis83 skrev 2014-01-20 18:39:56 följande:
    Välkommen till er nya!

Millispillis: Så jobbigt med bortgången... Förstår att man får en lite annan syn på saker och ting...
    Va konstigt att det ska vara så svårt att få tid för insemination! Borde ju vara betydligt enklare och mindre tidskrävande än vanlig ivf? Eller är det mycket medicinering och sånt innan? Dumt i alla fall att man ska måsta vänta så länge... Du kanske kan stå i båda köerna? = )
    Var huset trevligt? = ) Vi flyttar till vårat hus till helgen! Ska bli fantastiskt roligt! = ) Har äl i veckan också så det är ganska passande med lite annat att tänka på innan bim...

Var lite deppad i helgen.... En kompis syster är gravid med samma BF som jag, vilket är på onsdag.... Känns tungt att man inte har fått till ett nytt frö... Hoppas det kommer kännas bättre när den där dagen har passerat, då kanske man inte tänker lika mycket på vilken vecka man skulle ha varit i osv... Sen är det 2 andra i min närhet som oxå snart ska föda... Jag vill oxå! *suck*
    Wohoo vad roligt att få flytta in till huset!! Hoppas flytten går bra!
    Jag har också varit deppig i helgen över alla som är gravida och får/fått ungar. Det är helt galet att en del av barnen hunnit bli 2-3 år redan också. När hände det liksom?? Själv står man fortfarande på ruta noll och inte en unge i sikte på ett bra tag framöver.SUCK
  • Millispillis

Vet hur du känner Jessica, såg en kompis som skrev på fb häromdagen att hennes dotter fyllde 5 år... och hon väntar sitt tredje barn nu och är yngre än mig.. kul..kollega e höggravid och 2 st jag känner fick barn nu för 2-3 dagar sen. vad ska man säga, suck!

och inte sjutton fick vi det där huset heller som jag var så sugen på, det gick upp 700 000, helt STÖÖÖRT, från 2,6 milj till 3,3,  blir så himla irriterad, det är verkligen ingenting som går min väg just nu, va å tröstshoppade lite igår på H&M för att muntra upp mig själv lite men usch va jag känner mig deppig just nu, skit me allt ju...

• längtar985

För 8 dagar sen började vi med ägglossningstest i hopp om att att få en ny chans redan denna cykeln. Idag, dag 16 sedan senaste blödningen visade testet hög fertilitet, endast 3 dagar senare än innan missfallet. Om vi inte lyckas bli gravida denna cyckeln ska vi få lämna in prover för ivf, sen utgår jag från att det tar ett tag innan man börjar. På gott & ont. Hur går det för er andra?

• Samantha85

Jag ringde o frågade om utredning men eftersom vi bara har försökt i ca 9 mån så måste vi vänta..så frustrerande. Skulle ljugit. För vad som sen är att det kan ta upp till ett o halvt år innan man får hjälp. Så frustrerande åter igen. Vilket betyder att de är ca två år innan man ens får en chans kanske.. De är ju inte klokt.. Mitt hjärta blöder just nu. Till toppen på det frågade min kära kompis som är nygravid va mina favorit namn skulle vara om ja blev gravid.. Kändes då som en kniv stack in i hjärtat o vred om..

• Millispillis

Samantha, det går snabbt när man väl får hjälp. Jag bokade en tid och fick komma efter ca 2 veckor. Dom kollar då med ul att allt ser bra ut samt tar prover, även din partner får lämna ett spermaprov. Om allt ser bra ut går man förmodligen vidare på ivf. Om inte så finns det olika läkemedel för att få igång äl mm mm... så oroa dig inte du kommer inte behöva vänta 2 år!

• Karriärskvinna

Jag har fått besked att jag har högt tsh-värde (2,8 mU/L) och har lämnat nya blodprov idag. Hoppas jag får svar snabbt, vad jag förstör kan man få Levaxin och då är det många som blir gravida snabbt. Har någon erfarenheter av det?

• Millispillis

ser nu att det blev lite tokigt det jag skrev igår, menar såklart att om man inte híttar ngt fel som man kan behandla om man försökt i över ett år utan att lyckas så kan man få en remiss och hamnar i kön för ivf (om det nu är det man själv vill)

Skulle du ha problem med äl etc finns det mediciner som man kan prova, alla mina prover/värden såg bra ut men jag ville ändå gå vidare och har nu  provat att spola äggledarna för att se om det skulle finnas ngn blockering vilket det ej verkar  som.

Segt är det iaf, var å sniffade lite  på min bästa kompis 1 vecka gamla bebis igår, så himla fin! jag vill ju så gärna också men sambon känns återigen lite motstridig i sina känslor, ena stunden vill han och nästa så säger han att "går det så går det," han har inte bråttom... SUCK, nä men jag har, jag vill NU, nu nu NU, hellst igår! haha! Hade tänkt prata med honom om att ställa oss i kö för ivf igår men han var på så dåligt humör att jag lät bli, får väl avvakta ett tag till, ringde iaf till stället dit min remiss för insemination skickades och en gullig sköterska skulle försöka lägga remissen högt upp i högen så att jag iaf kan få den bedömd (hon tillade också återigen att de inte ens brukar utföra "makeinsemination" så förmodligen kommer remissen bli avslagen och jag kommer få ringa tillbaka till kliniken och be att få remissen skickad nån annanstans....eller så lägger jga bara ner och väntar på att sambon ska bli redo för ivf ist, de verkar ju tyvärr inte som att insemination har så mkt bättre statisktik än när man försöker själv... livet är verkligen underbart ibland....... :/ suck! 

• Samantha85

Millispillis! Jag förstod vad du menade o de känns skönt att höra att de gick snabbt för er. Ja fick reda på en genväg genom privatklinik så funderar på att gå den vägen så vi iallafall kan göra proverna.
    Jag känner igen orden går det så går det ..min sambo är med likadan. Han känner inte heller nån panik. Jag brukar säga att ja förstår det eftersom han kan skaffa barn till han är typ 70 o han behöver ju inte bära nåt barn.. Klart killarna inte har nån stress med det. Sen är de väl ganska vanligt att vi tjejer känner moderskänslor förr männen. Antar att det har nåt med det med att göra.
    Millispillis;Vad har ni fått reda på i era test? Har ni testat pregotime?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +