• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85
    Millispillis skrev 2014-01-29 09:19:52 följande:
    Hur har det förresten gått för er Jessica?
    Hej! Förlåt om jag inte är inne så mycket här men jag orkar inte riktigt. Går bara in på gravidtrådar och tycker synd om mig själv ( I know!)...Iaf så försöker har inte att tänka på det så mycket. Vi kommer inte att bli kallad på besök än på ett tag få sambon lämnar sitt sista prov i början på mars, vilket känns som en evighet till så nu ligger jag lågt. Blir ledsen om jag funderar för mycket. Vi åker till Thailand på lördag, 2 veckor så det känns jäkligt härligt att vi bokade in den där resan i höstas. Tack fina underbara ni för att ni bryr er!! KRAM
  • Samantha85

Jessica85; kan förstå att de måste vara skitjobbigt att få ett sånt besked ni fått. Vi finns här för dig om du behöver skriva av dig

• Millispillis

nej jag har äl och allt ser bara finfint ut för min del... men som sagt, det blir ju inget så att "allt ser så bra ut" skiter jag ju i. Men tror inte man får pergo om man har egen äl, det är när det inte fungerar som det ska som man kan få den behandlingen.
    Sambon har varit på jäkligt dåligt humör nu på slutet så jag har inte tagit upp nåt om IVF, han tycker att jag hetsar för mkt kring ämnet barn redan så jag får nog ligga lågt skulle jag tro, fast iof, jag behöver ju inte använda vårdgarantin och då är det ju lååång väntetid så kankse inte vore helt fel ändå, suck vet inte hur jag ska göra. Önskar han var lika taggad som jag är... :(
    Va härligt Jessica med Thailand, toppen ju att kunna få slappna av å tänka på nåt annat! Vart i Thailand ska ni?

• Jessica 85
    Millispillis skrev 2014-01-30 09:00:57 följande:
    nej jag har äl och allt ser bara finfint ut för min del... men som sagt, det blir ju inget så att "allt ser så bra ut" skiter jag ju i. Men tror inte man får pergo om man har egen äl, det är när det inte fungerar som det ska som man kan få den behandlingen.
    Sambon har varit på jäkligt dåligt humör nu på slutet så jag har inte tagit upp nåt om IVF, han tycker att jag hetsar för mkt kring ämnet barn redan så jag får nog ligga lågt skulle jag tro, fast iof, jag behöver ju inte använda vårdgarantin och då är det ju lååång väntetid så kankse inte vore helt fel ändå, suck vet inte hur jag ska göra. Önskar han var lika taggad som jag är... :(
    Va härligt Jessica med Thailand, toppen ju att kunna få slappna av å tänka på nåt annat! Vart i Thailand ska ni?
    Jag förstår att det måste vara oerhört frustrerande då han inte är inne på samma linje som dig Millispillis!

Vi åker till Patong, bokat hotell där men sen tänkte vi göra en tur till Phi Phi-öarna och dagsutflykter. Blev lite skraj för båtturer då det idag var en båt som sjönk som en sten (stod i tidningarna, läskigt). Blir så skönt att bara få rå om varandra och få återhämta oss inför det som komma skal, vi vet ju inte hur det kommer att gå/bli så det blir bra med lite laddning av batterierna :)
  • Elba

Jag hoppar gärna in här! (Var fortfarande 29 när tråden startades ;) )

Jag och min man har försökt nu sen våren 2012. Båda pluggat färdigt och har bra jobb, och bara så himla redo för en liten! :) Första året vi försökte var vi relativt avslappnade med det, typ "det händer snart ändå". Men eftersom jag tar levaxin så kollade jag upp mina sköldkörtelvärden i feb 2013 och berättade samtidigt att jag försökte bli gravid. Då tyckte läkaren att mitt TSH var lite för högt och höjde dosen. Hade 2,1 men det ska helst vara under 2 när man försöker bli gravid (har väl runt 0,9 nu).

Hoppades att det skulle ta sig direkt när jag fick ordning på det, men när hösten kom och fortfarande inget hade hänt så skickade vi in remiss till utredning. Den blev klar nu för ett par veckor sen - och de hittar inget, så vi är oförklarligt barnlösa. De säger ju att det är positivt att de inte hittat nåt fel på nån utav oss, och att det är bara att fortsätta försöka... det är ju på så sätt positivt såklart, men ändå känns det frustrerande att inte veta varför det inte tar sig! Känns som det är nåt fel nånstans som de bara inte hittat ännu. Men jag oroar mig och grubblar såklart mycket mer än mannen... Och nu vill läkaren att jag börjar ta pergotime, även fast jag har egen ägglossning (för att få lite "skjuts" eller nåt, och kortare och mer regelbundna cykler tror jag). Funderar just nu om jag ska våga börja ta det nu i nästa cykel eller om jag ska vänta och fortsätta hoppas att det går av sig självt. Jag spolade ju också äggledarna för några veckor sen och jag har hört om att flera har blivit gravida efteråt för det kan "spola ut" lite skräp som inte syns på kontrasten... Varje cykel hoppas man ju så himla mycket att detta ska vara gången då det tar sig! Trodde liksom inte att det skulle bli så här svårt :(

Min lutealfas har också alltid varit ganska kort, ca.10 dagar (tar tempen så jag har haft lite koll), men nu känns det som den är uppe i 14 dagar eller nåt de sista gångerna, så jag blir nervös att jag bara ställer till det om jag börjar ta pergo nu... Har dessutom hört att det kan torka upp ägglossningsekretet. Men ändå känns det just nu som det kanske är nästa steg. Äh, vet inte! Nån som har erfarenhet av pergotime?

Sorry långt inlägg!! Har för övrigt ägglossning i dagarna tror jag... hoppas jag :)

• Samantha85

Millispillis; vet en tjej som fick pregotime fast allt så bra ut med båda o de blev gravida nästan direkt.förstår frustrationen på din sambo. Inte lätt när man har olika känslor. Förstår dig verkligen där!

Jessica85: vill berätta om min systers vän! Hennes sambo producerade inga spermier. De slutade med att de använde spermiedonator. De har idag en underbar dotter som de båda älskar! För henne var det viktigt att få vara gravid. Han känner att det är lika mycket hans barn. De fick en donator som hade samma nationalitet så att igenkänningen skulle bli mer naturlig för dem båda! (Detta är kanske inviudellt hur man vill ha det) så även om de värsta scenariot skulle bli så kan du fortfarande bli gravid o bli mamma!! Glöm inte det!
    Till sist så vill ja verkligen önska er en underbar resa! Ja vill med komma iväg..är så avis på er! Stor kram

• Karriärskvinna

@jessica85: tack! Jag har varit och lämnat ett andra blodprov för mitt första visade för högt TSH-värde. Min sambo ska också lämna nytt prov för det var lite lågt...

Hur går det för er?

• EG83
    Jessica 85 skrev 2014-01-31 22:59:47 följande:
    Nu drar vi till Thailand så hade fint så återkommer jag om 2veckor
    Ha det så bra
  • Millispillis

och där kom åter den förbaskade mensen... FY SJUTTON va less jag är på allt :( jäkla skit just nu med det mesta, alla på jobbet pratar bebis stup i kvarten, alla mina vänner har barn/ska få och pratar bara om barn och här sitter man själv och önskar inget annat än att få ett plus på stickan.... och inte nog med det så vill sambon inte alls ställa sig i kö för ivf nu, nej nu har har tydligen ingen brådska alls utan "blir det så blir det" och så sa han till mig att jag måste slappna aaaavvv.... GAAAHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag blir fasiken tokig på det här... uschj va deppig jag känner mig...

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +