• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Nany

Tack alla har misskött mig nu stressäter mycket dålig vana. Måste komma på spåret igen.

• Nany

Okej inte mycket förändring denna veckan men -0.3 kg och -1,5cm i midjan tycks ha fastnat på att gå ner 0,3kg i veckan

• Frutess

Nany: alla bäckar små! de går kanske sakta men i alla fall neråt!

Jag bävar inför morgondagens vägning. Blev både en och tvåtlussebullar men trots de så ligger jag på grönt i appen, så får väl se. Imorgon blir de träning så jag laddar redan nu:)

• Nany
    Frutess skrev 2013-12-01 19:01:14 följande:
    Nany: alla bäckar små! de går kanske sakta men i alla fall neråt!

Jag bävar inför morgondagens vägning. Blev både en och tvåtlussebullar men trots de så ligger jag på grönt i appen, så får väl se. Imorgon blir de träning så jag laddar redan nu:)

Hur gick det?
  • Frutess

Nany: de var +2kg:( men har ägglossning om några dagar och brukar samla vätska sådär var inte oväntat kommer som ett brev på posten var 14e dag;) ska nog sluta väga mig varje vecka och bara ta de efter mensen då är de bäst resultat;).
    Midja-1cm
    Höfter-1cm
    Över rumpan-1cm

Så att jag lagt på mig i fett är inte så troligt;)

sen jag började äta premalex för pmds så har mina dippar försvunnit och de har resulterat i att jag inte gått upp de jag kämpat för att gå ner innan ägglossning och mens. Brukar vara vääärsta gottemonster vid ägglossning;) men de är borta nu:)

• Zezzan

Jag är 31 år, 2 barns mamma som bor i Norge. Gick ner 25kg på 6 månader med hjälp av Viktväktarna 2007 precis innan jag blev gravid med mina första. Efter två täta (14mån mellan) graviditeter så visade vågen 94kg. 
    Jag har tagit viktminskningen i etapper och det har fått tagit tid. Förra sommaren var jag nere på 69 och sååååå nära min målvikt som är 68. Men så startade jag att studera och det ena ledde till det andra och poff så hade jag gått upp 8kg. Senaste året har jag svängt mellan 72-77kg. Förra måndagen kände jag att det fick vara nog. Då vägde jag 78.4. Började använda mig av shape up (som jag använt från och till under året). Igår körde jag fasta efter att ha blivit inspirerad av en kompis. 
    Har en liten plan om att köra 5:2 med hjälp av shape up. Imorse stannade vågen på 74.8kg.
    Jag är 170cm lång. Tränar en del löpning samt styrka här hemma. 

Hur många kalorier per dag är era appar inställda på?

• Tildalainen

Tjohoo, -1,2 kilo från förra veckan! Och jag som tycker att det har stått så stilla de senaste veckorna, nu jäklar hände det något -8,8 kilo totalt sedan 1 september, knappt 3 kilo kvar till målvikten.

I love Shape up.

Välkommen Zezzan! Just nu får jag äta 1166 kcal om dagen.

• Zezzan
    Tildalainen skrev 2013-12-03 11:05:03 följande:
    Tjohoo, -1,2 kilo från förra veckan! Och jag som tycker att det har stått så stilla de senaste veckorna, nu jäklar hände det något -8,8 kilo totalt sedan 1 september, knappt 3 kilo kvar till målvikten.

I love Shape up.

Välkommen Zezzan! Just nu får jag äta 1166 kcal om dagen.
    Tack tack

Jag känner mig liiite skeptisk till shape up just av den anledningen att man kan få fram att man ska äta under 1200kalorier. 1200 kalorier är väldigt lite och under det är (enligt mig + många andra) allt för lite. Men samtidigt är jag delad då jag utan problem kan ta mig en vecka på shakes som kickstart och då äter man ju bara 500 kalorier per dag. Men då äter man shakes som ser till att man får i sig allt. 
    Innan dem uppdaterade appen så kom det alltid fram en varning när kalorierna hamnade på under 1200. 
    Hur resonerar ni andra omkring detta? 

Tränar ni? Äter ni upp de kalorier ni tränat bort eller hur gör ni?
Svar på tråden Shape Up