• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Tildalainen

Hej Nany, ja, det är precis så jag också gjort. Men inser att självklart har staplarna betydelse i viktnedgången, annars skulle de inte finnas där. Om jag alltid maxar och överskrider någon av staplarna så funderar jag på om jag ska lägga om kosten ytterligare.

• alexs mamma
    Tildalainen skrev 2013-10-10 15:40:08 följande:
    Hej Nany, ja, det är precis så jag också gjort. Men inser att självklart har staplarna betydelse i viktnedgången, annars skulle de inte finnas där. Om jag alltid maxar och överskrider någon av staplarna så funderar jag på om jag ska lägga om kosten ytterligare.

Det är ganska svårt att äta för mycket protein så en stapeln tycker jag inte du behöver bry dig så mycket om. Där emot kan du hålla ett öga på fett och kolhydrater. Dessa två påverkar vikten relativt mycket, men det vet du säkert! Om dt dessutom är så att du minskat på kolhydraterna måste du öka på någon av de andra stolparna eftersom du måste få i dig dina kalorier på något sätt. Om du äter lchf ökar du fettet och annars behöver du öka proteinet... Lycka till!!
  • Emmut
    Nany skrev 2013-10-10 13:52:51 följande:

Det

Brukar ej bry mig om staplarna det är kalorier som jag bryr mig om
    Jag har ändrat värdet på mina staplar ;) så har 33% på varje stapel (sen jag testade ISO-dieten)
  • Nany
    Emmut skrev 2013-10-11 22:14:29 följande:
    Jag har ändrat värdet på mina staplar ;) så har 33% på varje stapel (sen jag testade ISO-dieten)

Hur ändrar du värdet?
  • Nany

0.3kg mindre och 0, 7cm mindre på midjan. Nu har jag 2kg kvar för att uppnå nästa delmål.

• Emmut
    Nany skrev 2013-10-16 09:22:16 följande:

Hur ändrar du värdet?
    Man går in på sin profil och sedan näringsämnen. Sedan kan man skriva in i procent eller gram :)
  • Emmut
    Nany skrev 2013-10-16 09:30:29 följande:

0.3kg mindre och 0, 7cm mindre på midjan. Nu har jag 2kg kvar för att uppnå nästa delmål.

Heja på Nany! Jag har 0,6 kg kvar tills jag är halvvägs :) och nu har det gått 10 veckor och jag har 24 veckor kvar!
  • minneli

Jag har gått ner 5,2 kg nu och har 7,8 kvar av gravidkilona. Sen vill jag ner 4 kg till!

Har slarvat med att fylla i vad jag äter men har som ändå i åtanke vad och hur mkt jag stoppar i mig, tar ju så mkt tid att fylla i.

• Nany
    Emmut skrev 2013-10-16 14:26:18 följande:
    Heja på Nany! Jag har 0,6 kg kvar tills jag är halvvägs :) och nu har det gått 10 veckor och jag har 24 veckor kvar!

Riktigt bra
  • Nany
    minneli skrev 2013-10-16 14:36:05 följande:
    Jag har gått ner 5,2 kg nu och har 7,8 kvar av gravidkilona. Sen vill jag ner 4 kg till! Har slarvat med att fylla i vad jag äter men har som ändå i åtanke vad och hur mkt jag stoppar i mig, tar ju så mkt tid att fylla i.

Kanonbra härligt att det börjar gå framåt för alla
Svar på tråden Shape Up